• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • mawliens
    Amandaa92 skrev 2016-01-03 06:39:01 följande:
    Jag köpte mitt på hallonbladste.se. Denna gången köpte jag dock färdiga påsar, de är lite mer "utspädda", men även av dem får jag så mycket extra sammandragningar när jag druckit de, så jag vågade mig inte på löste't. Det lösa teét är endast Hallonblad, smakar typ hö :'D

Jobbigt med kisseriet, men som du säger - du är ju verkligen förberedd för en nattbebis iallafall. Skönt att du ser det från den ljusa sidan. Jag måste bli bättre på det jag å :P
    Tusen tack för svar :) var leveranstiden lång? Tänker på om det hinner komma innan förlossningen förhoppningsvis skulle starta av sig själv :) haha lite önsketänkande kanske ..

Efter så många veckor och månader med så himla dålig sömn var jag typ tvungen att vända det till något bra för att fortsätta orka med det och inte bryta ihop totalt haha. Hade väll lite tur i oturen att jag blev varslad från mitt jobb och inte jobbat sedan den 1 oktober (pendlade då och gick upp 5 varje morgon och var hemma 18 varje kväll) för då hade jag nog aldrig fixat att ta mig igenom dagarna på så dålig sömn. Tur att våra bebisar är så efterlängtade och älskade så att det är värt allt det negativa :)
  • mangelica

Liten uppdatering av natten! Efter mirakeldrycken som jag drack igår. Vid mina 2 nattliga toabesök, kom genomskinliga slem klumpar ut! Inte sett något sånt denna graviditeten. Har hafft förvärkar såpass starka att jag vaknat av dem. Nu när jag vakan åå morgonen låg jag kvar i sängen och kände hur något började rinna, reste mig och mer kom. Gick ner på toaletten och hela mitt trosskydd är fullt av en orange gul gegga plus typ massa vatten eller något som va löst som vatten. Vi får väll se, satte i en binda nu för säkerhetens skull

• Monte85
    mangelica skrev 2016-01-03 12:07:05 följande:

Liten uppdatering av natten! Efter mirakeldrycken som jag drack igår. Vid mina 2 nattliga toabesök, kom genomskinliga slem klumpar ut! Inte sett något sånt denna graviditeten. Har hafft förvärkar såpass starka att jag vaknat av dem. Nu när jag vakan åå morgonen låg jag kvar i sängen och kände hur något började rinna, reste mig och mer kom. Gick ner på toaletten och hela mitt trosskydd är fullt av en orange gul gegga plus typ massa vatten eller något som va löst som vatten. Vi får väll se, satte i en binda nu för säkerhetens skull

Men GRATTIS!! Det låter ju värkligen som det är på gång för dig nu då:):) nu måste jag genast laga en ny runda med drycken å svepa bara för att! Håll oss uppdaterade- håller tummerna för att det drar igång för dig nu:)
  • mangelica
    Monte85 skrev 2016-01-03 12:22:20 följande:

Men GRATTIS!! Det låter ju värkligen som det är på gång för dig nu då:):) nu måste jag genast laga en ny runda med drycken å svepa bara för att! Håll oss uppdaterade- håller tummerna för att det drar igång för dig nu:)

Tack så mycket jag vågar dock inte ropa hej riktigt ennu, men det fortsätter och komma massa slem gegga i bindan :-P det är typ mörkgul/orange /brunt eller något :-P alla sammandragningar känns som mensvärk nu
  • Monte85
    mangelica skrev 2016-01-03 14:23:53 följande:

Tack så mycket jag vågar dock inte ropa hej riktigt ennu, men det fortsätter och komma massa slem gegga i bindan :-P det är typ mörkgul/orange /brunt eller något :-P alla sammandragningar känns som mensvärk nu

Jag tycker definitivt det låter som att något är på gång! Bröt ihop här innan- är såååå trött på att inget händer. Roligt att följa dig iaf- tur det händer något för nån!!????
  • Amandaa92
    mawliens skrev 2016-01-03 10:35:55 följande:

Tusen tack för svar :) var leveranstiden lång? Tänker på om det hinner komma innan förlossningen förhoppningsvis skulle starta av sig själv :) haha lite önsketänkande kanske ..

Efter så många veckor och månader med så himla dålig sömn var jag typ tvungen att vända det till något bra för att fortsätta orka med det och inte bryta ihop totalt haha. Hade väll lite tur i oturen att jag blev varslad från mitt jobb och inte jobbat sedan den 1 oktober (pendlade då och gick upp 5 varje morgon och var hemma 18 varje kväll) för då hade jag nog aldrig fixat att ta mig igenom dagarna på så dålig sömn. Tur att våra bebisar är så efterlängtade och älskade så att det är värt allt det negativa :)

Minns inte tyvärr :/ men oavsett vad så är det ju nyttigt för kroppen. Sägs ju främst hjälpa till för att minska blödningar och så.

Ah, ja verkligen tur i oturen då. Jag är hemma på gravpenning. Hade heller aldrig orkat jobba, inte med min vilda 2,5 åring också haha
  • Amandaa92
    mangelica skrev 2016-01-03 14:23:53 följande:

Åh vad kul! Något som händer iallafall det är ju ett som är säkert. Hoppas du har ondare nu;)!

Låter lite som slemproppen kanske? Den gick i omgångar för mig förra graviditeten. Typ två dagar.
  • mawliens
    Amandaa92 skrev 2016-01-03 16:12:18 följande:
    Minns inte tyvärr :/ men oavsett vad så är det ju nyttigt för kroppen. Sägs ju främst hjälpa till för att minska blödningar och så.

Ah, ja verkligen tur i oturen då. Jag är hemma på gravpenning. Hade heller aldrig orkat jobba, inte med min vilda 2,5 åring också haha
    Ja det är ju sant :) Tänkte mer på om det hinner påverka kroppen på så kort tid eller om man borde börjat med det i vecka 35 för bästa effekt.

Åh då kan jag tänka mig att du har fullt upp. En vän till mig väntar också sin andra och sa till mig att njuta extra mycket av denna graviditeten för det blir så mycket jobbigare sen när man har en att passa på samtidigt som man är gravid. Beundrar er som fixar det :) När är du beräknad?
  • mangelica

Jag tror det har startat nu! Sitter och klockar värkar för fullt hoppas det är allvar nu!

• Monte85
    mangelica skrev 2016-01-03 18:44:05 följande:

Jag tror det har startat nu! Sitter och klockar värkar för fullt hoppas det är allvar nu!

Åååh vad glad jag blir för din skuld! Massor med lycka till nu- det är Magiskt att föda barn:):)
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D