• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • TAN

Hej på er! Jag har bf 6/1 så 9 dagar kvar! De senaste dagarna har jag mått väldigt illa.. Precis som i början! Någon mer som känner igen sig i detta? Och som kanske vet vad det kan bero på??

• ellenpropellern

Hello, jag har också BF 6/1 och har mått småilla igen i nästan 2 veckor nu. Inatt fick jag dessutom jättekraftiga förvärkar och ont i ljumskarna vid varje värk :S. Vet inte vad detta beror på. Kanske betyder det att det närmar sig. Hoppas hon håller sig inne till januari i alla fall hehe

• TAN
    ellenpropellern skrev 2015-12-28 17:03:21 följande:

Hello, jag har också BF 6/1 och har mått småilla igen i nästan 2 veckor nu. Inatt fick jag dessutom jättekraftiga förvärkar och ont i ljumskarna vid varje värk :S. Vet inte vad detta beror på. Kanske betyder det att det närmar sig. Hoppas hon håller sig inne till januari i alla fall hehe

Vad lustigt.. Jag hade med väldigt ont i ljumskarna i natt! Ja, till januari får hon gärna stanna kvar men sen får det gärna gå fort :) har du nån aning vad illamåendet kan bero på?
  • meejen

Hej på er.

Bf 28/1. Känt av det där med ont i ljumskarna någon dag nu, även långt ner i magen. Vet inte vart jag ska ta vägen då.

Är det förvärkar man känner?

• mangelica

Ont i ljumskarna tror jah kan ha med att göra att man mognar där nere :) men jag vet inte :P . det känns nog oliks för alla kan jag tänka mig :) .

Jag har dragit på mig världens förkyldning :'( hoppas den går över fort! Såver dåligt som det är redan :(

• ellenpropellern

Tan: Nä tyvärr, ingen aning faktiskt. Kanske något hormon som börjar produceras som behövs för att starta förlossningen? Så som det är för många de första 12 veckorna, det illamåendet är ju på grund av hormonella förändringar. Men det är bara en gissning :)

Meejen: låter som förvärkar, fast de brukar börja högt upp. Blir magen hård?

Mangelica: Ang ont i ljumskarna så är det inte foglossning jag tänker på om det var det du tänkte på? Det har jag haft sedan vecka 25 typ. Det var alltså en värk som strålade ner där under förvärken. Försvann när den lade av. Men det hänger ju förmodligen ihop med att fogen är mjuk eller något liknande. Hoppas du kryar på dig! Inte kul att vara sjuk när man redan är trött.

• meejen

Ja en hel del mer sammandragningar för ingenting nu med.

Men som sagt. Känns så svårt att veta om det har med förvärkar lr att kroppen ställer in sig där nere.

Trotts att vissa saker kan var onda och obehagliga så är det så härligt att se hur kroppen ändrar och ställer im sig och vad som händer efter hand. Man märker att det iaf närmar sig . :)

• elinville

Hela förmiddagen haft oregelbundna lite mer onda förvärkar som känns ända ner på insidan lår... Hur länge kan man ha det så tror ni? Börjar bli rätt så tröttsamt även om det inte gör jätteont. Gick idag in i v 38.

• mangelica
    ellenpropellern skrev 2015-12-29 00:26:53 följande:

Tan: Nä tyvärr, ingen aning faktiskt. Kanske något hormon som börjar produceras som behövs för att starta förlossningen? Så som det är för många de första 12 veckorna, det illamåendet är ju på grund av hormonella förändringar. Men det är bara en gissning :)

Meejen: låter som förvärkar, fast de brukar börja högt upp. Blir magen hård?

Mangelica: Ang ont i ljumskarna så är det inte foglossning jag tänker på om det var det du tänkte på? Det har jag haft sedan vecka 25 typ. Det var alltså en värk som strålade ner där under förvärken. Försvann när den lade av. Men det hänger ju förmodligen ihop med att fogen är mjuk eller något liknande. Hoppas du kryar på dig! Inte kul att vara sjuk när man redan är trött.

Okey, då vet jag inte :( tänkte om det kommit nu lixom kunde det ju varit att det började mogna förbförlossningen. Men om du haft det sånlänge vet jag inte :( men det har säkert något sammanhang som du säger:)
  • mawliens
    polken skrev 2015-12-26 20:26:35 följande:

Ja lite faktiskt, det handlar inte om färgerna eller något sånt men nu har jag bara kunnat köpa kläder i storleken 50/56. Skulle vart skönt och ha lite kläder i större storlek också men det får jag ta när bebisen kommer :) Och sen med namn, måste ha klart både pojk och flick namn haha får det att låta som att det är värsta problemen.. 

Jag är 20 år gammal och bor i göteborg tsm med min man och en liten vovve =)

Oj har missat detta inlägget :) Ja kan tänka mig det, blir nog roligt att ta med bebis och få shoppa massa sen :) Nej men jag förstår dig haha namn är ju en väldigt viktig del tycker jag själv så förstår dig där :)
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D