Inlägg från: mangelica |Visa alla inlägg
  • mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • mangelica
    Uddevallabo skrev 2015-12-12 23:12:07 följande:

Hej!

Jag går in i vecka 37 imorgon så då antar jag att du har BF en dag innan mig, 8 januari? :)

Det är mitt första barn och jag har inte hängt här inne på Familjeliv länge så det hade varit trevligt att följas åt och få lite peppning. Allt är ju väldigt nytt, spännande och även lite skrämmande när man inte vet vad som väntar :)

Precis, 8 januari va kul! Hur mår du då? Har det varit en lätt graviditet?
  • mangelica
    AnneliR skrev 2015-12-13 07:04:22 följande:

Hej! Är i vecka 35 nu och har bf 22 januari :) jag väntar också mitt tredje barn och bara längtar tills den här graviditeten är över och vi får hem vår lilla bebis! Har ganska mycket sammandragningar, vissa gör ont och vissa känns inte men är obehagliga. Ser det som ett gott tecken på att kroppen förbereder sig och hoppas jag slipper gå över tiden, fick mina andra barn tidigare :) kul att följas åt!

Å vad kul :D hur gammala är dem andra barnen? :) jag har mycket sammandragningar jag med, och ganska kraftiga förvärkar :).. Men det kommer inte mamma förvärkar på raken, utan med en eller två lite då och dpåå under dagen :P.. jag hoppas oxo slippa gå över tiden :).. första föddes 36+2 och andra på bf, 39+6 så jag har ingen aning när denna behagar komma ut :P.. det är spännande i alla fall, idag är jag 36+2 med denna, men jag tror inte den kommer idag ;P
  • mangelica
    Joni skrev 2015-12-13 09:21:53 följande:

Går in i vecka 36 i morgon så snart dags för mig med! Första barnet så jag upplever att det äe väldigt svårt att tolka "signaler". Har definitivt haft mer sammandragningar och de senaste dagarna något av en menavärksliknande molande ömhet. Vill på ett sätt han ska komma nu nu nu! Men helst vill jag nog att han stannar kvar tills årsskiftet iaf :)

vad spännande :). ja, det är svårt och tolka vad kroppen vill! och tror inte man blir bättre på det ju fler barn man får heller :P då alla förlossningar är så olika :P
  • mangelica
    Mee skrev 2015-12-13 09:30:14 följande:

Hej!

Går in i vecka 37 imorgon jag också med bf 10/1. :) Detta är mitt andra barn och denna graviditet är helt annorlunda jämfört med när jag väntade sonen.

Med sonen var jag helt symptomfri och gick över med 15 dagar innan han kom ut med ett planerat akut kejsarsnitt då igångsättningen misslyckades.

Får se hur det blir med förlossningen denna gång. Ska på vändningsförsök på torsdag då den här bebisen ligger på tvären med huvudet åt vänster och fötterna åt höger :P

Vill inte bebisen det vi och läkaren vill (lägga sig rätt med huvudet neråt) så blir det ett planerat ks i början av januari om jag inte missuppfattat 1177 när jag läst lite om ks och de olika varianterna av det.

hej :). vad kul, hur gam,mal är första?  :)
    vändningsförsök asså! hur känns det inför det då? är du nervös? Jag håller tummarna för att det går bra :).. Får man inte lov attt föda i säte då? :)

• mangelica
    zezzan81 skrev 2015-12-13 21:08:41 följande:

Hej! Jag är "bara" i v 31 och har bf 16 feb egentligen men kommer högst troligt bli igångsatt redan i v 38 så tänker att jag kanske platsar i den här gruppen iaf:)

Har redan en hel del sammandragningar men inga smärtsamma, kan dock känna en del molvärk i ryggslutet en del dagar.

hej :). häng på du :).. varför ska du bli igångsatt? :)..är det första barnet? :)
  • mangelica
    vindruva skrev 2015-12-14 13:09:38 följande:

Hej!

Jag hänger gärna på. Har bf 22 januari med mitt fjärde barn ????

å vad kul :D har du några känningar ennu? :P
  • mangelica
    zezzan81 skrev 2015-12-14 16:07:21 följande:
    Tack:) Nej det är 3:e och jag blir igångsatt då de 2 andra gått så fort och jag inte vill riskera att föda hemma i hallen. Men man vet ju aldrig hur 3:an blir, den kan ju vara lite lurig och annorlunda har jag hört:)
    okey :P mina andra har oxo gått rätt fort! livrädd för att föda hemma eller i bilen för vi har en timma till förlossningen :P. men som sagt, har med hört att trean kan varea lurig :P
  • mangelica
    AnneliR skrev 2015-12-14 16:26:01 följande:

Mina pojkar är 5 och 4 år gamla, känns perfekt att få en liten till nu när dom är lite mer självgående. Dom föddes 4 respektive 5 dagar innan bf, har hört att trean kan vara lite lurig med förlossningen men hoppas att det blir lite tidigare! Jag får också nån förvärk då och då, en liten påminnelse om vad som kommer ;) har mkt sammandragningar på kvälleb/natten men dom flesta gör inte så ont.

Jag har oxo hört att trean kan vara lurig :-P spännande att se om det stämmer :-P
  • mangelica
    Mee skrev 2015-12-14 16:29:32 följande:

Han kommer vara lite över 2 1/2 år när bebis kommer :)

Det känns lite nervöst, har ju ingen aning om hur det går eller hur det kommer kännas :P Hehe det hoppas jag också :)

Nej, inte i vårt landsting får man göra det. Frågade bm om det när hon var osäker på hur bebis låg.

Hur gamla är dina barn? :)

Vad kul! Då kan dem hjälpa till mycket med . Jag har en snart 6 åring och en på 16 månader . 2 töser så hoppas lite på pojk denna gången :-P.

Okey, Jagvharb nog hellre valt att föda säte än att ta snitt :-P jag är jätte rädd för snitt!
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D