Inlägg från: mangelica |Visa alla inlägg
  • mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Idag gick jag in i v 38 helt sjukt vad tiden går, bara 20 dagar kvar tills bf! Jag dricker mitt hallonblads The och har sammandragningar och förvärkar. Men vill ha mer tecken :-P lite blod eller slemmis kanske . Men har konstaterat att magen sjunkit en hel del det senaste! Känner även att jag fått lättare att andas! Så det är ju skönt . Ät det någon som vet status på sin tapp? Min sambo ska få kolla efter lite ikväll .

• mangelica
    elinville skrev 2015-12-20 09:57:35 följande:

Var har du köpt ditt hallonbladste?

I en sån The och kaffe butik kharls kafé heter den
  • mangelica
    tvåsmåunderverk skrev 2015-12-20 22:26:04 följande:

Har bf den 7/1 och är i vecka 38 (37+3) idag! :) väntar mitt tredje barn!

Var inne på förlossningen idag med vad jag trodde var värkar som hållit i sig sen igår, men var bara förvärkar då jag inte öppnat mig något! Är både glad och ledsen över det, för vill helst ha i januari men samtidigt vill jag ha bebisen NU!

Jag väntar med mitt 3e barn med bf den 8/1 jag har mycket sammandragningar och en del förvärkar med! Är öppen nästan 2 cm men det kan ju dröja endå!
  • mangelica
    Monte85 skrev 2015-12-21 22:19:54 följande:

Hej alla! Jag hadde många förvärkar idag morse med mensvärk i rygg och mage efteråt. Tänkte att nu kanske-KANSKE är det nåt som händer. Men icke! Vecka 39 idag (38+0). Varje gång jag går på toa så tittar jag lika förhåppningsfulkt efter något tecken... Slemmis? Blod? Fostervatten? Bebis huvud??? Men INGET- inte en gnutta. Någon som är lika tokig??

Å typiskt!! Haha, jag är oxo galen! Kollar med efter blod eller slemmis vid toabesök! Tänk att man kan va så besatt! :-P
  • mangelica

hej och hå! v 39! (38+0) och mitt första mål att hålla bebisen inne är över! (julafton) nu kan den får komma när som hälst utan nyårsafton :P jag var hon BM dagen innan julafton, och det visade sig att nu är den lille fixerad!!! Hjälp vad fort det går nu!. senaste barnet fixerade sig först 3 dagar innan fl. så man blir ju lite nyfiken på när denna lilla vill kika ut ^^. Min sambo kollade oxo min status igår, öppen 3 cm, och han känner huvudet där nere nu, vilket beryder precis som bm sa att den har sjunkt ner och fixerat sig :D.  vet ju att det fortfarande kan dröja, men det är ju otroligt spännande :D

• mangelica

Ont i ljumskarna tror jah kan ha med att göra att man mognar där nere :) men jag vet inte :P . det känns nog oliks för alla kan jag tänka mig :) .

Jag har dragit på mig världens förkyldning :'( hoppas den går över fort! Såver dåligt som det är redan :(

• mangelica
    ellenpropellern skrev 2015-12-29 00:26:53 följande:

Tan: Nä tyvärr, ingen aning faktiskt. Kanske något hormon som börjar produceras som behövs för att starta förlossningen? Så som det är för många de första 12 veckorna, det illamåendet är ju på grund av hormonella förändringar. Men det är bara en gissning :)

Meejen: låter som förvärkar, fast de brukar börja högt upp. Blir magen hård?

Mangelica: Ang ont i ljumskarna så är det inte foglossning jag tänker på om det var det du tänkte på? Det har jag haft sedan vecka 25 typ. Det var alltså en värk som strålade ner där under förvärken. Försvann när den lade av. Men det hänger ju förmodligen ihop med att fogen är mjuk eller något liknande. Hoppas du kryar på dig! Inte kul att vara sjuk när man redan är trött.

Okey, då vet jag inte :( tänkte om det kommit nu lixom kunde det ju varit att det började mogna förbförlossningen. Men om du haft det sånlänge vet jag inte :( men det har säkert något sammanhang som du säger:)
  • mangelica

Ikväll skall jag prova mirakeldrycken! Haha! Inte för att jag tror på det dirrekt, men är ju ofarligt att prova om inte annars kanske jag kan bli frisk från min jäkla förkylning! :-P 39+0 idag och har ju bara 6 dagar kvar nu! Hur går det för er? någon som provat mirakeldrycken? :-P

• mangelica
    Monte85 skrev 2016-01-02 15:55:09 följande:

Jag drack den igår!! Haft mer förvärker igår och idag men inget mer tyvärr. 39+5 idag! Känner mig dock såååå konstig i kroppen-

Vil såååååå gärna det drar igång snart

Å vad spännande! tar du andra halvan idag då?
  • mangelica
    Mee skrev 2016-01-02 16:04:13 följande:

Nu har jag missat något. Mirakeldryck? :D

Hehe en dryck som sägs starta förlossningen :-P. Tror inte på det, men ofarligt att prova :-P googla mirakeldrycken så kommer massa trådar från blandannat familjeliv om hur du gör den och hur du ska dricka
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D