• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • Uddevallabo

Hej!

Jag går in i vecka 37 imorgon så då antar jag att du har BF en dag innan mig, 8 januari? :)

Det är mitt första barn och jag har inte hängt här inne på Familjeliv länge så det hade varit trevligt att följas åt och få lite peppning. Allt är ju väldigt nytt, spännande och även lite skrämmande när man inte vet vad som väntar :)

• AnneliR

Hej! Är i vecka 35 nu och har bf 22 januari :) jag väntar också mitt tredje barn och bara längtar tills den här graviditeten är över och vi får hem vår lilla bebis! Har ganska mycket sammandragningar, vissa gör ont och vissa känns inte men är obehagliga. Ser det som ett gott tecken på att kroppen förbereder sig och hoppas jag slipper gå över tiden, fick mina andra barn tidigare :) kul att följas åt!

• Joni

Går in i vecka 36 i morgon så snart dags för mig med! Första barnet så jag upplever att det äe väldigt svårt att tolka "signaler". Har definitivt haft mer sammandragningar och de senaste dagarna något av en menavärksliknande molande ömhet. Vill på ett sätt han ska komma nu nu nu! Men helst vill jag nog att han stannar kvar tills årsskiftet iaf :)

• Mee

Hej!

Går in i vecka 37 imorgon jag också med bf 10/1. :) Detta är mitt andra barn och denna graviditet är helt annorlunda jämfört med när jag väntade sonen.

Med sonen var jag helt symptomfri och gick över med 15 dagar innan han kom ut med ett planerat akut kejsarsnitt då igångsättningen misslyckades.

Får se hur det blir med förlossningen denna gång. Ska på vändningsförsök på torsdag då den här bebisen ligger på tvären med huvudet åt vänster och fötterna åt höger :P

Vill inte bebisen det vi och läkaren vill (lägga sig rätt med huvudet neråt) så blir det ett planerat ks i början av januari om jag inte missuppfattat 1177 när jag läst lite om ks och de olika varianterna av det.

• zezzan81

Hej! Jag är "bara" i v 31 och har bf 16 feb egentligen men kommer högst troligt bli igångsatt redan i v 38 så tänker att jag kanske platsar i den här gruppen iaf:)

Har redan en hel del sammandragningar men inga smärtsamma, kan dock känna en del molvärk i ryggslutet en del dagar.

• vindruva

Hej!

Jag hänger gärna på. Har bf 22 januari med mitt fjärde barn ????

• AnneliR
    vindruva skrev 2015-12-14 13:09:38 följande:

Hej!

Jag hänger gärna på. Har bf 22 januari med mitt fjärde barn ????

Har du samma bf-dag som jag :D
  • mangelica
    Uddevallabo skrev 2015-12-12 23:12:07 följande:

Hej!

Jag går in i vecka 37 imorgon så då antar jag att du har BF en dag innan mig, 8 januari? :)

Det är mitt första barn och jag har inte hängt här inne på Familjeliv länge så det hade varit trevligt att följas åt och få lite peppning. Allt är ju väldigt nytt, spännande och även lite skrämmande när man inte vet vad som väntar :)

Precis, 8 januari va kul! Hur mår du då? Har det varit en lätt graviditet?
  • vindruva
    AnneliR skrev 2015-12-14 14:11:04 följande:

Har du samma bf-dag som jag :D

Kul ????.

Skall bli spännande att se när denna lilla behagar titta ut...

Nr 1 Bf+1

Nr2: Bf

Nr3: Bf+9

Så inget känns "säkert"
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D