• AnneliR

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Är i vecka 35 nu och har bf 22 januari :) jag väntar också mitt tredje barn och bara längtar tills den här graviditeten är över och vi får hem vår lilla bebis! Har ganska mycket sammandragningar, vissa gör ont och vissa känns inte men är obehagliga. Ser det som ett gott tecken på att kroppen förbereder sig och hoppas jag slipper gå över tiden, fick mina andra barn tidigare :) kul att följas åt!

• AnneliR
    vindruva skrev 2015-12-14 13:09:38 följande:

Hej!

Jag hänger gärna på. Har bf 22 januari med mitt fjärde barn ????

Har du samma bf-dag som jag :D
  • AnneliR
    mangelica skrev 2015-12-14 14:39:04 följande:

Å vad kul :D hur gammala är dem andra barnen? :) jag har mycket sammandragningar jag med, och ganska kraftiga förvärkar :).. Men det kommer inte mamma förvärkar på raken, utan med en eller två lite då och dpåå under dagen :P.. jag hoppas oxo slippa gå över tiden :).. första föddes 36+2 och andra på bf, 39+6 så jag har ingen aning när denna behagar komma ut :P.. det är spännande i alla fall, idag är jag 36+2 med denna, men jag tror inte den kommer idag ;P

Mina pojkar är 5 och 4 år gamla, känns perfekt att få en liten till nu när dom är lite mer självgående. Dom föddes 4 respektive 5 dagar innan bf, har hört att trean kan vara lite lurig med förlossningen men hoppas att det blir lite tidigare! Jag får också nån förvärk då och då, en liten påminnelse om vad som kommer ;) har mkt sammandragningar på kvälleb/natten men dom flesta gör inte så ont.
  • AnneliR
    vindruva skrev 2015-12-14 14:25:36 följande:

Kul ????.

Skall bli spännande att se när denna lilla behagar titta ut...

Nr 1 Bf+1

Nr2: Bf

Nr3: Bf+9

Så inget känns "säkert"

Mina kom 4 respektive 5 dagar innan så jag hoppas att trean inte dröjer allt för länge där inne :) när som efter nyårsdagen blir bra! Har du mkt känningar redan nu? Jag har en del sammandragningar samt några förvärkar som känns ordentligt dagligen, misstänker att bebisen är fixerad nu också då jag är extremt kissnödig hela tiden pga trycket neråt och den har fått ett lugnare tempo i magen.
  • AnneliR
    mangelica skrev 2016-01-03 18:44:05 följande:

Jag tror det har startat nu! Sitter och klockar värkar för fullt hoppas det är allvar nu!

Spännande! :) håller tummarna att det är igång på riktigt nu, lycka till!
  • AnneliR

Hej tjejer! Har nu ikväll upplevt att jag har som en ganska stark mensvärk i magen och ryggen. Vissa sammandragningar gör ondare än andra men dom är hanterbara. Är i v 38+0 imorgon. Vad kan mensvärken bero på? Vill ju så gärna att det ska vara på g men vågar inte riktigt hoppas. Nån annan som känner denna värk? :)

• AnneliR
    mawliens skrev 2016-01-08 08:55:58 följande:

Kände precis som du i förrgår, igår blev det mer regelbundna värkar vid 7:30 på morgonen och 22:12 tittade vår lilla flicka ut 15 dagar för tidigt så visst kan det vara på gång för dig med! Har du känt av mer?

Men grattis! Vad kul för er :) har lugnat sig med värk under natten och känner inget idag heller :( är väl kroppen som förbereder sig bara, springer en himla massa på toa så det trycker på ordentligt där nere men har inget mer ont just nu. Har ju två barn sen innan men då sa det bara pang så var det igång inga som helst känningar innan alls. Stort grattis igen till lilla tjejen! :D
  • AnneliR

Jag fick min flicka inatt kl 00:19 :) hon kom ut i v 39+2 och det blev en snabb förlossning på strax över 3 timmar bara. Är trött men helt överlycklig! :D

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D