• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • AnneliR
    mawliens skrev 2016-01-08 08:55:58 följande:

Kände precis som du i förrgår, igår blev det mer regelbundna värkar vid 7:30 på morgonen och 22:12 tittade vår lilla flicka ut 15 dagar för tidigt så visst kan det vara på gång för dig med! Har du känt av mer?

Men grattis! Vad kul för er :) har lugnat sig med värk under natten och känner inget idag heller :( är väl kroppen som förbereder sig bara, springer en himla massa på toa så det trycker på ordentligt där nere men har inget mer ont just nu. Har ju två barn sen innan men då sa det bara pang så var det igång inga som helst känningar innan alls. Stort grattis igen till lilla tjejen! :D
  • Mee
    mawliens skrev 2016-01-08 08:55:58 följande:

Kände precis som du i förrgår, igår blev det mer regelbundna värkar vid 7:30 på morgonen och 22:12 tittade vår lilla flicka ut 15 dagar för tidigt så visst kan det vara på gång för dig med! Har du känt av mer?

Oj, grattis! :D Vilken härlig överraskning att du fick träffa henne lite tidigare än planerat! :) Hoppas allt gått bra och går bra :)
  • SannasMamma

Amandaa92!! Jag ligger på antenatal nu, ska ta hål på hinnorna kl 1 på förlossningen Kör du med så tävlar vi vem som är snabbast

Kan nån va snäll å citera Amandaa92 så hon ser att jag skriver till henne? Kan inte logga in på mitt konto

• Amandaa92
    SannasMamma skrev 2016-01-08 11:02:02 följande:

Amandaa92!! Jag ligger på antenatal nu, ska ta hål på hinnorna kl 1 på förlossningen Kör du med så tävlar vi vem som är snabbast

Kan nån va snäll å citera Amandaa92 så hon ser att jag skriver till henne? Kan inte logga in på mitt konto

Åh hej igen! Jag bestämde mig för att åka hem ! :( men jag skulle åka in direkt det blir jobbigt igen så skulle de ta hål på hinnorna för att hjälpa till lite, tänkte försöka hålla ut tills på måndag så jag och mannen hinner vila upp oss ordentligt under helgen :)

Synd att det inte blev samtidigt. Tänker på dig nu, hoppas allt går bra.

Kramar!
  • elinville
    mawliens skrev 2016-01-08 08:59:09 följande:
    Mycket riktigt var det något som var på gång :) Igår morse 7:30 började jag få ganska regelbundna värkar och 22:12 (15 dagar tidig) tittade vår lilla flicka ut :) Har du känt av något mer? Hoppas att ni får träffa ert lilla mirakel snart med :)
    Vad kul, Grattis!!

Så spännande med alla som är på G nu! Jag vill också...!! BF 18/1 men dröjer troligen mycket längre än så... Blää!
  • Amandaa92

Hej tjejer!

Hur går det för er alla?

Själv ligger jag med förvärkar värre än någonsin efter dagens hinnsvepning. Tror en del av slemproppen gått. Hoppas det händer lite mer under helgen, eller sätter igång helt av sig själv innan måndag.

• Sannas Mammaa

Kl 14.15 tog dom hål på hinnorna. Värkarna kom inte igång på riktigt förrän ca 16.15. Då sa det pang! 16.43 föddes min son Dio :) Nu är vi på BB å får inte åka hem förrän absolut tidigast söndag för att jag var i 36+5 bara. 3300gram och 50lång ändå!

Amandaa92 du får hojta om du kommer in så ses vi! Lycka till! Håller tummarna att d går lika smidigt för er :)

• Mee
    Sannas Mammaa skrev 2016-01-08 23:11:45 följande:

Kl 14.15 tog dom hål på hinnorna. Värkarna kom inte igång på riktigt förrän ca 16.15. Då sa det pang! 16.43 föddes min son Dio :) Nu är vi på BB å får inte åka hem förrän absolut tidigast söndag för att jag var i 36+5 bara. 3300gram och 50lång ändå!

Amandaa92 du får hojta om du kommer in så ses vi! Lycka till! Håller tummarna att d går lika smidigt för er :)

Stort grattis! :D

Hoppas allt gick bra trots snabb förlossning! :)
  • Mee

En fråga, är det lätt att få hinnesvepning godkänd? Har aldrig blivit erbjuden en och när jag väntade sonen gick jag över 2 veckor utan ens någon nämnde hinnesvepning. Samma med den här graviditet, ingen som sagt något om det den här gången och jag är beräknad på söndag. Måste man be om en själv eller hur funkar det? Vill helst inte gå över lika länge den här graviditeten..

• mawliens
    Amandaa92 skrev 2016-01-08 09:27:16 följande:
    Åh stort grattis!!

Ja jag var in på koll idag och har öppnat mig 3cm. Hon frågade om jag ville vara kvar och bli igångsatt men nu blev jag jättenervös. Fick en hinnsvepning och ska tillbaka om någon timme så skulle jag bestämma hur jag vill göra. Men jag blev jätterädd nu haha.

Så jag tänker nog åka hem och avvakta i helgen också :/
    Tusen tack! :)

Jag antar att dina värkar inte kommit igång ännu? Eller har jag fel? Förstår att du blir nervös, att bli igångsatt är ju ett val och när man får val blir alltid besluten lite svårare än när saker sker av sig själva eller så. Hur blev det sen? Valde du att avvakta till helgen? :)
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D