• Mee

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej!

Går in i vecka 37 imorgon jag också med bf 10/1. :) Detta är mitt andra barn och denna graviditet är helt annorlunda jämfört med när jag väntade sonen.

Med sonen var jag helt symptomfri och gick över med 15 dagar innan han kom ut med ett planerat akut kejsarsnitt då igångsättningen misslyckades.

Får se hur det blir med förlossningen denna gång. Ska på vändningsförsök på torsdag då den här bebisen ligger på tvären med huvudet åt vänster och fötterna åt höger :P

Vill inte bebisen det vi och läkaren vill (lägga sig rätt med huvudet neråt) så blir det ett planerat ks i början av januari om jag inte missuppfattat 1177 när jag läst lite om ks och de olika varianterna av det.

• Mee
    mangelica skrev 2015-12-14 14:44:05 följande:

hej :). vad kul, hur gam,mal är första?  :)

vändningsförsök asså! hur känns det inför det då? är du nervös? Jag håller tummarna för att det går bra :).. Får man inte lov attt föda i säte då? :)

Han kommer vara lite över 2 1/2 år när bebis kommer :)

Det känns lite nervöst, har ju ingen aning om hur det går eller hur det kommer kännas :P Hehe det hoppas jag också :)

Nej, inte i vårt landsting får man göra det. Frågade bm om det när hon var osäker på hur bebis låg.

Hur gamla är dina barn? :)
  • Mee
    mangelica skrev 2015-12-16 07:16:02 följande:

Vad kul! Då kan dem hjälpa till mycket med . Jag har en snart 6 åring och en på 16 månader . 2 töser så hoppas lite på pojk denna gången :-P.

Okey, Jagvharb nog hellre valt att föda säte än att ta snitt :-P jag är jätte rädd för snitt!

Åh se där, mysigt! :) Hehe och jag hoppas lite på en tjej denna gången ^^ men blir lika nöjd ändå om det är en till pojke ^^

Hehe okej, vet inte om jag hade valt att göra det :P det blev planerat akut kejsarsnitt med sonen så är inte så värst rädd för det :) har hört med bm och läst själv att gör man ett planerat ks så gör det inte lika ont efteråt.

Med sonen låg jag först på förlossningen med värkstimulerande och öppnades inte mer än 3 cm på 10 timmar trots en massa mediciner, hinnessvepning osv. Sedan vid själva ks så var de tvungen att vända honom i magen till sätes för mina muskler inte slappnade av :P

Men det får bli som det blir så länge vi båda mår bra :)
  • Mee
    mawliens skrev 2015-12-22 20:33:38 följande:

Vilket landsting tillhör du? :) Vad gör dem om bebis lägger sig i säte sista sekunden innan hon/han ska ut? Detta hände nämligen en bekant till mig och det fanns varken tid eller utrymme för snitt :) Lycka till med allting! 

Jag tillhör Västernorrlands landsting :) Lägger sig bebis i säte i sista sekund så gör de först ett vändningsförsök igen och skulle inte det gå så blir det snitt. Men jag har ingen aning om vad som händer om det inte finns tid eller utrymme för ks. Det blir väl kanske en sätesförlossning ändå om bebisen verkligen får för sig att den ska ut just då :P Väntar med spänning på vad som komma skall :P :D Tack :)
  • Mee
    mawliens skrev 2015-12-22 22:08:24 följande:

Åh en norrlänning, så mysigt! :) Hoppas att det blir som du önskar i slutändan :) Har du någon känsla på att bebis kommer tidigare?

Ja, det hoppas jag med :) Tack! :) Hur känner du inför förlossning och så då? :)

Jag vet inte riktigt faktiskt. Jag har lite datum som jag har på känn men det känns så avlägset nu på ett sätt då bebisen är så pass rörlig som den är :P Själv då? :)
  • Mee
    mawliens skrev 2015-12-22 23:14:43 följande:

Jag känner mig ganska lugn, försöker vara positiv i tankarna, tror att det blir lite vad man gör det till :) Är väldigt förväntansfull! Min bebis är väldigt lugn så det är så svårt att gissa om något skulle va på gång, hon var näst intill fixerad idag iallafall när jag var hos BM men har en känsla att jag kommer gå över tiden :p

Jag förstår. Ja, så tänker och tror jag med :)

Okej, skönt att hon är fixerad iaf ^^ Första barnet?

Jag gick över med 2 veckor när jag väntade sonen, så räknar med iaf en veckas övertid :p
  • Mee
    mangelica skrev 2016-01-02 17:02:29 följande:

Hehe en dryck som sägs starta förlossningen :-P. Tror inte på det, men ofarligt att prova :-P googla mirakeldrycken så kommer massa trådar från blandannat familjeliv om hur du gör den och hur du ska dricka

Ah okej! Får göra det då ^^
  • Mee
    mangelica skrev 2016-01-02 19:48:37 följande:

Prova vettja

Funderar på att göra det. Om inte annat kanske jag blir kvitt min dunder förkylning som jag åkt på :P
  • Mee

Nu testar jag mirakeldrycken! Usch vad äcklig den är och den bränner till i halsen. Skulle den inte funka med att få igång värkarna så blir jag förhoppningsvis av med förkylningen :P

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D