ironiskt skrev 2016-12-12 22:17:11 följande:
Hej! Hoppar in i tråden!
Jag är en tjej på 25 år med många frågor om pcso och hoppas att ni erfarna kanske kan svara lite 
Fick i Juli bekräftat att jag har PCO (PCSO?)
Jag har aldrig haft en regelbunden mens, fick några enstaka gånger sent i tonåren och sedan uteblev den innan jag började med piller. Har ätit minipiller (cerazette) i ca 10 år och slutade med dessa för ett halvår sedan. Har under åren haft lite mellanblödningar, men väldigt sällan. Har inte fått någon mens sedan jag slutade och tror inte jag kommer få det heller. Har inga andra tydliga symtom av pcso. Är på gränsen till underviktig, inte dålig hy eller ökad behåring.
Har varit hos gyn som säger att vi ska avvakta med att ta hjälp och först se om mensen kommer igång. Var ca 2 år sedan jag ens hade en blödning. Men det är det hon sa. Hon sa också att chansen finns att vi blir gravida utan hjälp och att vi ska försöka själva trots att jag inte har någon cykel att räkna på. Ska höra av mig om några månader igen, men jag vet att jag inte kommer få varken mens eller bli gravid innan detta.
Så.. ja, vad har ni för tips och råd? (Har läst många som tipsar om LCHF men har utgått från att det är för de som behöver gå ner i vikt?)
MVH Förvirrad tjej
Hej!
Jag hade turen att få göra undersökning när vi bara försökt ett par månader. Allt som behövs är ett vaginalt ultraljud så ser de om du har PCO. Fråga om de inte bara kan göra ett sådant så du får veta annars.. man ska ju få hjälp annars när man har försökt i ett år. Själv hänvisade jag till att min mamma hade stora problem att bli gravid och att min syster fått flera missfall, så jag ville veta NU.
Nästa vecka kommer våra tvillingar så det går förstås att bli gravid ändå, ibland med lite hjälp på traven