• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • Yonnahanna
    Oviss01 skrev 2016-03-16 09:05:17 följande:

Besviken och ledsen idag... hoppades att eftersom jag fick mens naturligt för en månad sedan så kunde det finnas chans till graviditet den här månaden. Tog grav test imorse - negativt. Nu tänkte jag börja med Letrozol (och kanske Provera först!?) på söndag. Ger mensen några dagar till på sig att dyka upp...

Hade inte mens på 8 månader, så dök den som sagt upp helt plötsligt. Så nu blev jag osäker på hur jag gör med Provera...

Känner mig lite deppig, hade verkligen hoppats att det skulle gå av sig själv..

Styrka och kramar!! Börja med provera på söndag så du ändå har ett par dagar på dig utifall att :)

Spännande å se om jag också behöver provera eller ej nu när jag inte ätit Pergotime denna månad :/ ska ha ÄL nu i dagarna, känner av lite i magen men ignorerar ÄL-stickor å försöker inte tänka på det, då jag typ aldrig har det naturligt å nu när jag som sagt inte ätit någon Pergo. :)
  • GrönTröja

Jag och sambon sökte hjälp. Då jag inte ägglossar och har mens väldigt sällan. 2ggr på 9månader. Fick detta till svar. Men... Jaha? :(

• Babydreamer
    GrönTröja skrev 2016-03-18 16:03:44 följande:

Jag och sambon sökte hjälp. Då jag inte ägglossar och har mens väldigt sällan. 2ggr på 9månader. Fick detta till svar. Men... Jaha? :(

Det där verkar ju helt idiotiskt! Det är ju bara när det kommer till ivf som landstinget inte hjälper till med syskon. Pergotime och annan hjälp ska man ju iaf ha rätt till även om man har barn innan.

Hoppas ni har någon bra privat gyn mottagning nära er! Det brukar vara samma priser som landstinget iaf.
  • GrönTröja
    Babydreamer skrev 2016-03-18 16:24:17 följande:
    Det där verkar ju helt idiotiskt! Det är ju bara när det kommer till ivf som landstinget inte hjälper till med syskon. Pergotime och annan hjälp ska man ju iaf ha rätt till även om man har barn innan.

Hoppas ni har någon bra privat gyn mottagning nära er! Det brukar vara samma priser som landstinget iaf.
    Ja! Det tycker jag med. Var ju helt säker på att vi skulle få hjälp. Och så får man det där svaret på posten i morse. Och det dåliga är att man inte kan ringa till dom heller och prata med dom. Bara via formulär på nätet. Vet inte vad det är för nå dom börjat med. Dåligt är det iaf!

Jag ska vända mig till min barnmorska här i stan, ringer henne nästa vecka så får vi se om hon kan hjälpa mig på något vis. Vart jag ska vända mig och så. Hoppas på att få bättre svar :)

Tror närmsta privatklinik ligger mellan 20-30mil bort.
  • mickaa

Sån besvikelse! Visade sig att jag gått på fel dos och massa annat fel i 6 månader. Dåliga instruktioner från gyn uppenbarligen. Var där den 8e mars . "Borde" ha mens i dagarna efter jag var där men som jag sa till honom kmr den inte o Komma. Den finns lixom inte. Ska ringa igen på måndag så ska vi göra nytt ulv. Sen vet ja inte hur han ska kicka igång de igen men.. blir letrozol dubbel dos fram tillsommaren . Dock hade jag för höga värden av något så han trodde ja skulle bli överstimulerad , men vi skulle prova. Om inget sker så blir de ivf i höst. Känns förjävligt att 6 månader var gått åt helvete. O har ja blivit gravid någon av de gg så har jag ändå skapat missfall då jag tagit tabletterna fel. Hu för pcos

• Babydreamer
    mickaa skrev 2016-03-19 15:36:21 följande:

Sån besvikelse! Visade sig att jag gått på fel dos och massa annat fel i 6 månader. Dåliga instruktioner från gyn uppenbarligen. Var där den 8e mars . "Borde" ha mens i dagarna efter jag var där men som jag sa till honom kmr den inte o Komma. Den finns lixom inte. Ska ringa igen på måndag så ska vi göra nytt ulv. Sen vet ja inte hur han ska kicka igång de igen men.. blir letrozol dubbel dos fram tillsommaren . Dock hade jag för höga värden av något så han trodde ja skulle bli överstimulerad , men vi skulle prova. Om inget sker så blir de ivf i höst. Känns förjävligt att 6 månader var gått åt helvete. O har ja blivit gravid någon av de gg så har jag ändå skapat missfall då jag tagit tabletterna fel. Hu för pcos

På vilket sätt har det blivit fel?
  • mickaa
    Babydreamer skrev 2016-03-19 17:47:52 följande:

På vilket sätt har det blivit fel?

Jag skulle enligt dem ta provera för o få mens sen letrozol sen provera o letrozol asså om o om igen. Tyckte de verka dumt o ta provera så tidigt eftwr varje äl. O den 8e mars fick jag reda på att jag bara skulle tagit provera en gg för o kicka igång de???? så ja kan lika gärna ha dödar varje gång. Men men. Nu är de letrozol dubbel dos från o med idag. Inte fått någon mens men han tyckte vi skulle chansa för slemhinnan såg inte ut att vara nära menstruktion ens en gång. Tillbaka på torsdag nästa vecka för ulv.
  • Mamsterbabe

Är nu på dag 17 sen mensen första dag och har testat med äl-tester sen dag 11, men de visar svagt och därmed har jag väl ingen äl denna månad?

Tycker ändå jag har känt av äl, det har stuckit i magen/svanken & ömma bröst. Men inget utslag på ältesten så då bör jag väl lita på det?

Kan man kontakta gyn redan efter nästa mens eller bör vi försöka länge på egen hand?

Våra två söner tog det över ett år/barn att få till, vet inte om orken finns att gå igenom detta i ett år för att först då kunna få pergotime utskrivet...

Ni som tar pergotime, vad kostar det och hur går det till? Åker man in på vul och kollar något, är i cykeln är det isåfall?

Skulle ju börja med det två ggr men båda gångerna blev jag spontant gravid så jag har aldrig börjat med det.

www.marythemamster.blogg.se Leo 16/6-2010, Max 10/1-2013
  • Mamsterbabe

Hörrni, skulle ni säga att jag har fått ett positivt äl-test?

Det understa är från igår och det översta från precis nu.

Vad tror ni?!

• pco
    Mamsterbabe skrev 2016-03-26 22:07:00 följande:

Hörrni, skulle ni säga att jag har fått ett positivt äl-test?

Det understa är från igår och det översta från precis nu.

Vad tror ni?!

Ser ingen bild!?
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus