• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • Oviss01

Hej på er!

Hur går det för er alla?

Jag tog ju Letrozol och var och gjorde VUL i tisdags. Då såg de en stor äggblåsa och två mindre. De sa att det finns pytteliten risk för tvillingar, men att hon inte såg några hinder, men att det är upp till oss.

Gjorde ägglossningstest igår och fick blinkade gubbe. Imorse blev det lite mys, så får vi se om det blev nåt.. De här två veckorna att vänta på att testa är lika olidliga varje månad..

Känner mig livrädd varannan minut och jätteglad och förhoppningsfull varannan minut. haha. 

• Yonnahanna
    Oviss01 skrev 2016-04-30 10:07:17 följande:

Nu har jag plussat!! Efter första Letrozol-kuren! 

Stort grattis!!!! :D

Här blir det ivf i augusti :)
  • rebeqqa
    Oviss01 skrev 2016-04-30 10:07:17 följande:

Nu har jag plussat!! Efter första Letrozol-kuren! 

Jättegrattis! Vad kul att det gick för er!
  • LängtandeV

Hur har det gått för er andra här??

För mig blev det inget resultat av pergo enkel kur så höjde på en gång till dubbel och då blev det 4 äggblåsor! Fick välja mellan att skydda oss eller ta bort några ägg för att fortsätta försöket. Valde att ta bort två ägg och lämna 2 och sen fick jag ovitrell-spruta. Nu väntar jag på mens. Har testat neg idag på äl+13 så antar att jag inte blev gravid den här gången iaf. Vill bara att mensen ska komma nu så att vi hinner med nästa försök innan sommarstängt!

• LängtandeV
    LängtandeV skrev 2016-05-18 15:34:46 följande:

Hur har det gått för er andra här??

För mig blev det inget resultat av pergo enkel kur så höjde på en gång till dubbel och då blev det 4 äggblåsor! Fick välja mellan att skydda oss eller ta bort några ägg för att fortsätta försöket. Valde att ta bort två ägg och lämna 2 och sen fick jag ovitrell-spruta. Nu väntar jag på mens. Har testat neg idag på äl+13 så antar att jag inte blev gravid den här gången iaf. Vill bara att mensen ska komma nu så att vi hinner med nästa försök innan sommarstängt!

Oj sorry nu skrev jag i fel tråd ????
  • TheKitten

Nu har jag hängt i denhär tråden ett tag. Dom flesta lyckas ganska snabbt eller nyligen börjat resan till en bebis. Men finns det någon som har hållt på ett tag precis som jag? Har gått på olika behandlingar sen januari 2015.

Min story finns här någonstans. ;P

Nu håller jag iaf på med 4e eller 5e behandlingen, minns inte vilken det är, tur läkaren har koll ;)

Om detta försök inte fungerar som får jag gå vidare med IVF i augusti om jag vill. Och jag vill nog det. Rätt less på hela processen. Det tär verkligen på en!

Folk säger "tänk inte så mycket på det", men sånt är ju inte så lätt när man ska komma ihåg att ta tabletter eller sprutor och ringa läkare och gå på läkarbesök och räkna dagar hit och dit.

Blä har inte en bra dag idag

Men får hoppas att vul ser bra ut på måndag

• Yonnahanna
    TheKitten skrev 2016-05-19 08:29:50 följande:

Nu har jag hängt i denhär tråden ett tag. Dom flesta lyckas ganska snabbt eller nyligen börjat resan till en bebis. Men finns det någon som har hållt på ett tag precis som jag? Har gått på olika behandlingar sen januari 2015.

Min story finns här någonstans. ;P

Nu håller jag iaf på med 4e eller 5e behandlingen, minns inte vilken det är, tur läkaren har koll ;)

Om detta försök inte fungerar som får jag gå vidare med IVF i augusti om jag vill. Och jag vill nog det. Rätt less på hela processen. Det tär verkligen på en!

Folk säger "tänk inte så mycket på det", men sånt är ju inte så lätt när man ska komma ihåg att ta tabletter eller sprutor och ringa läkare och gå på läkarbesök och räkna dagar hit och dit.

Blä har inte en bra dag idag

Men får hoppas att vul ser bra ut på måndag

Vi lyckades inte med Pergotime... :/ Höll på i 6 månader med fler olika doser... Så för vår del blir det ivf i augusti. Han inte innan det blir semester å sånt snart... :) så du är inte ensam om att kämpa på fortfarande trots stimulering och sånt :/ håller tummarna för att det ser bra ut på måndag!! :)
  • Novembersmile

har snart ätit pergotime i 1 år. fungerar det inte på kommande kurer så ska vi få prova letrozole. 

har någon här provat båda? märkt någon skillnad? 

Son född aug-13
  • TheKitten
    Novembersmile skrev 2016-05-23 21:29:39 följande:

har snart ätit pergotime i 1 år. fungerar det inte på kommande kurer så ska vi få prova letrozole. 

har någon här provat båda? märkt någon skillnad? 

Varför byter du?
    Svarar du dåligt eller är de svårdoserat? Slemhinnorna inte bra?
    Jag har använt båda och slutade med Pergotime av 2 anledningar. Första var att slemhinnorna inte blev så tjocka som dom önskade och för de andra vad det svårdoserat för mig.

Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus