TheKitten skrev 2016-05-19 08:29:50 följande:
Nu har jag hängt i denhär tråden ett tag. Dom flesta lyckas ganska snabbt eller nyligen börjat resan till en bebis. Men finns det någon som har hållt på ett tag precis som jag? Har gått på olika behandlingar sen januari 2015.
Min story finns här någonstans. ;P
Nu håller jag iaf på med 4e eller 5e behandlingen, minns inte vilken det är, tur läkaren har koll ;)
Om detta försök inte fungerar som får jag gå vidare med IVF i augusti om jag vill. Och jag vill nog det. Rätt less på hela processen. Det tär verkligen på en!
Folk säger "tänk inte så mycket på det", men sånt är ju inte så lätt när man ska komma ihåg att ta tabletter eller sprutor och ringa läkare och gå på läkarbesök och räkna dagar hit och dit.
Blä har inte en bra dag idag 
Men får hoppas att vul ser bra ut på måndag
Du är inte ensam, vi har också hållit på sedan vår 2015 utan att komma någonstans. Jag har ingen mens och ingen ägglossning. Letrozol funkar inte, varken enkel eller dubbel do.. Min läkare tror inte på pergotime för min del och har nu satt mig på Metformin i hopp om att det 1. ska hjälpa mig gå ner lite i vikt. 2. göra mig mer känslig för ägglossningsstimmulerande ämnen då jag inte reagerat alls på tidigare behandlingar. Vår remiss skickades in i Juni och vi hoppas på att få komma till IVF kliniken i början på nästa år.
Under tiden som vi väntar kämpar jag på med Metforminet och vikten. Min läkare pratar mycket om att om jag går ner så lite som 5% av vikt kan allt bli mycket enklare. Och när jag tänker efter.. sist jag hade mens (innan jag började med prev-medel) vägde jag mindre så mitt mål är att komma mer i hormonell balans och bli av med några kilon. Hoppas att de ska göra all skillnad i världen i kombination med Letrozol.. Känns skönt att kunna göra något under tiden som vi bara väntar och väntar.
Hur ser det ut med IVF för er del?