• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • Newbie84
    Babydreamer skrev 2016-09-13 11:26:43 följande:

Plussade imorse!!! På första omgången letrozole

Åh vad kul! Stort grattis :)

Rekommenderar du letrozole? Du skrev att du slapp biverkningar. Jag känner mig fortfarande väldigt hormonig ifrån pergon och påverkad även om jag inte mådde "dåligt" av dem.
  • Babydreamer
    Newbie84 skrev 2016-09-13 20:16:31 följande:

Åh vad kul! Stort grattis :)

Rekommenderar du letrozole? Du skrev att du slapp biverkningar. Jag känner mig fortfarande väldigt hormonig ifrån pergon och påverkad även om jag inte mådde "dåligt" av dem.

Ja jag rekommenderar verkligen letrozole! fick tidigare ägglossning än med pergotime plus att jag endast hade liiiite värmevallningar jämfört med pergotime där jag hade överjävliga värmevallningar...
  • Newbie84
    Babydreamer skrev 2016-09-13 21:12:27 följande:

Ja jag rekommenderar verkligen letrozole! fick tidigare ägglossning än med pergotime plus att jag endast hade liiiite värmevallningar jämfört med pergotime där jag hade överjävliga värmevallningar...

Åh ska fråga om jag får prova det då :) känner du dig gravid förresten? Minns liksom inte när jag fick mina första känningar sist om det var tidigt eller kom senare efter bim haha
  • Babydreamer
    Newbie84 skrev 2016-09-13 21:42:51 följande:

Åh ska fråga om jag får prova det då :) känner du dig gravid förresten? Minns liksom inte när jag fick mina första känningar sist om det var tidigt eller kom senare efter bim haha

Känner inte särskilt mycket faktiskt. Lite molvärk och lite ömma bröstvårtor. Trodde absolut inte att testet skulle visa positivt imorse eftersom jag känner mig så ogravid men det kommer säkert symtom med buller och bång om några dagar/veckor
  • elyse

Wow, vilken effekt! :)
  • ivfbullen

Wow Stort grattis till plusset!!
    Funkar det inte för oss nu med Pergotime så ska jag definitivt fråga om man kan få testa på Letrozole.

En fråga i hopp om att någon känner igen sig i situatuionen. Är något orolig nu;
    Igår på cd 19 (5 dagar sedan sista tabletten i Pergotime kuren) så fick jag en liten rosa blodstreck på pappret när jag gick på toaletten. Igår hade vi samlag och imorse så fick jag typ som gammalt brunt blod och så liten "köttbit" med när jag torkade mig. Är på CD dag 20 idag och fortfarande inget utslag på Clearblues vanliga digitala ÄL-test.
    Bör jag oroa mig? Det är ändå 12 dagar till beräknad mens, känns lite tidigt att få det nu. Eller?

• Oviss01

GRATTIS!!

Letrozole är verkligen bra, jag plussade också på första försöket :D
    Nu är jag i vecka 25!

Det jag hörde om Letrozole innan var att det var mindre risk för flerbörd än med Pergotime. Det var därför jag ville prova det i första hand.. jag hade noll biverkningar också. Så rekommenderas stort av mig! 

Dock förespråkar jag att man får göra UL efter man tagit tabletterna så man kan kolla just att det inte blir fler barn än planerat..
  • Marie357

Idag var jag hos gyn, jag är själv på dag 11 idag. Hade en blåsa på 11 mm och så en på 17mm. Blir mysa från och med imorgon nu och så varannan dag...

Det funkade det! Jag är så jävla lycklig...

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Idag var jag hos gyn, jag är själv på dag 11 idag. Hade en blåsa på 11 mm och så en på 17mm. Blir mysa från och med imorgon nu och så varannan dag...

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus