• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • pco

Kör ni på med pregotime direkt igen efter att mensen kommit eller väntar ni en mens emellan?

• Oviss01

Hur går det för er tjejer? Själv ska jag ta min sista Provera imorgon, så hoppas vi mensen kommer igång. Fick miniblödning här om dagen, vilket jag aldrig varit med om tidigare, men å andra sidan aldrig provat provera heller..

Kommer ta Letrozol på mensens tredje dag, blir spännande. Som jag förstått det så säger ÄL-tester ingenting för oss med PCO? Jag som missuppfattat?

• pco
    Mamsterbabe skrev 2016-03-27 15:09:10 följande:

Försöker få in en bild igen.. Ser ni den nu?

Nä tyvärr :( har också försökt få in bild tidigare men inte funkat :(
  • Yem
    Oviss01 skrev 2016-03-28 19:59:38 följande:

Hur går det för er tjejer? Själv ska jag ta min sista Provera imorgon, så hoppas vi mensen kommer igång. Fick miniblödning här om dagen, vilket jag aldrig varit med om tidigare, men å andra sidan aldrig provat provera heller..

Kommer ta Letrozol på mensens tredje dag, blir spännande. Som jag förstått det så säger ÄL-tester ingenting för oss med PCO? Jag som missuppfattat?

Äl tester kan visa falskt positivt så att endast förlita sig på det är knepigt. Jag använnde tester samt förde in flytningarna i en app.jag tog även tempen för att se när den steg och bekräfta att ägglosning skett.
  • Yonnahanna
    pco skrev 2016-03-27 08:29:45 följande:

Kör ni på med pregotime direkt igen efter att mensen kommit eller väntar ni en mens emellan?

Jag körde då på med Pergo varje månad i 6 månader.. Var okej med min doktor :)
  • Babydreamer

Jag har fått så sjukt ont i mina bröstvårtor! Har denna månad ingen som helst aning om när jag hade ägglossning men mensen borde komma som senast imorgon tror jag iaf. Jag har bara haft ont i bröstvårtorna när jag varit gravid och när jag åt provera i december för att få igång en blödning. Så jag tror att jag är gravid men testerna visar negativt.

• Oviss01

Hej!

Jag har tagit provera och fick mens. Idag är det tredje mensdagen och dags att börja med letrozol. Hur tänker ni kring oskyddat sex under tiden ni tar provera? Jag tog grav.test innan jag började med provera för säkerhetsskull. Men bör jag ta ett igen innan letrozol trots att jag har proveramens just nu?! Jag grubblar sönder mig av allt just nu, att det ska vara så svårt :(

Kör ni som vanligt bara? Oskyddat under hela behandlingen?

• rebeqqa
    Oviss01 skrev 2016-04-03 09:01:35 följande:

Hej!

Jag har tagit provera och fick mens. Idag är det tredje mensdagen och dags att börja med letrozol. Hur tänker ni kring oskyddat sex under tiden ni tar provera? Jag tog grav.test innan jag började med provera för säkerhetsskull. Men bör jag ta ett igen innan letrozol trots att jag har proveramens just nu?! Jag grubblar sönder mig av allt just nu, att det ska vara så svårt :(

Kör ni som vanligt bara? Oskyddat under hela behandlingen?

Vi fick order om skyddat sex under tiden med provera/letrozole. Iaf tills gynekologen hade undersökt mig och sett hur kroppen reagerade på letrozole. Finns risk för flerbörd, även om den är liten. Hade VUL på dag 15 ena månaden och dag 18 andra. Tyvärr så funkade inte letrozole för mig då inga äggblåsor växte till sig!
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus