• Babydreamer

Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus

Jag har ganska nyligen fått beskedet att jag har PCO... Har en son som föddes 2012 och nu när vi försöker skaffa syskon så har det inte funkat och nu har jag som sagt fått diagnosen PCO. Äter just nu provera för att få igång mensen för att sedan förhoppningsvis få börja med pergotime inom kort.

Tänkte om det var några fler med PCO som vill följas åt på vägen mot ett plus??

• Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus
  • Newbie84
    Marie357 skrev 2016-09-19 21:06:56 följande:

Idag var jag hos gyn, jag är själv på dag 11 idag. Hade en blåsa på 11 mm och så en på 17mm. Blir mysa från och med imorgon nu och så varannan dag...

Det funkade det! Jag är så jävla lycklig...

Wohooo grattis :)
  • Newbie84

Fick mens idag med besked, det forsar ut och jag har så ont i magen. Påbörjar ny kur med Pergo igen och ska till gyn om 2 v och sen några dagar efter igen för att kolla äggen och sen om jag ägglossat :) bara på det igen då.

• hallonpannkaka

Ni som har ätit Letrozol, har ni testat med ägglossningstest hemma också?

Jag ska till gyn im och kolla ev ägglossning men testade precis hemma och det var negativt :(

• Oviss01

Hej!

Jag testade någon gång, men jag skulle inte lita på det fullt ut... jag har också hört att det inte ska fungera när man har PCO. Jag testade ett tag med ÄL-tester, sedan bestämde jag mig för att skippa det med Letrozole eftersom de ändå kollade med UL. Kändes säkrare och så slipper man bli besviken i onödan!

Själv fick jag tvillingar (eller de kommer inom en månad), efter första omgången Letrozole. Lycka till!!

• hallonpannkaka
    Oviss01 skrev 2016-11-21 08:24:23 följande:

Hej!

Jag testade någon gång, men jag skulle inte lita på det fullt ut... jag har också hört att det inte ska fungera när man har PCO. Jag testade ett tag med ÄL-tester, sedan bestämde jag mig för att skippa det med Letrozole eftersom de ändå kollade med UL. Kändes säkrare och så slipper man bli besviken i onödan!

Själv fick jag tvillingar (eller de kommer inom en månad), efter första omgången Letrozole. Lycka till!!

"Billiga stickor" funkar def inte på mig, jag hade en stor, fin blåsa på 22,5 mm.
    Kan vara på gränsen till försent men vi får testa idag och im och se om det blir nåt :)
    Är bara så glad för att för första gången på 8 år veta att min ägglossning faktiskt funkar!!
  • mickaa

Hej alla. Länge sedan ja skrev här. Har ju pcos o gjort ivf nu i början av november. Vårat första försök. Efyer lång lång försök innan. O vi lyckades pricka rätt;) är dock överstimulerad men ja blev gravid. Vecka 3 går jag in i nu;) de finns hopp för oss pcosare

• Marie357
    hallonpannkaka skrev 2016-11-20 20:10:57 följande:

Ni som har ätit Letrozol, har ni testat med ägglossningstest hemma också?

Jag ska till gyn im och kolla ev ägglossning men testade precis hemma och det var negativt :(

Oja jag testar varje månad och det har blivit starkt positivt
    mickaa skrev 2016-11-22 18:02:28 följande:

Hej alla. Länge sedan ja skrev här. Har ju pcos o gjort ivf nu i början av november. Vårat första försök. Efyer lång lång försök innan. O vi lyckades pricka rätt;) är dock överstimulerad men ja blev gravid. Vecka 3 går jag in i nu;) de finns hopp för oss pcosare

Wow grattis!!!
    nouw.com/denöppnakampen
  • Newbie84
    mickaa skrev 2016-11-22 18:02:28 följande:

Stort grattis vad roligt! Jag blev gravid med Pergo precis innan vi skulle köra igång ivf processen och jag kände att vi nästa skulle skita i det :)
Svar på tråden Vi med PCO som vill följas åt på resan mot ett plus