• Hoppetgaraldrigurmig

Avsaknad av bröst bekostat av landstinget

Jag tycker verkligen inte att det bör vara berättigat de som har haft bröstcancer och som har tagit bort båda brösten att få rekonstruktiv plastikkirurgi bekostad av landstinget. Kvinnor som har fått bröstcancern borttagen ska nöja sig och inte kräva att få se ut som de gjorde innan. De kan bekosta sina plastikoperationer själva precis som vi som ALDRIG ens har fått uppleva hur det är att ha bröst- utan bara två bröstvårtor tvingas göra.

De som har haft bröstcancer har i alla fall fått uppleva hur det är att ha bröst, något som en del kvinnor aldrig har fått och vem är Du/ Ni/ landstinget att bestämma vem som lider mest utav avsaknaden av bröst?? Bröstcancerpatienten vet nu hur det är att vara utan bröst och hur jag har fått känna mig hela mitt liv. Om bröstcancerpatienten får sina bröst tillbaka av landstinget, varför ska då inte jag som aldrig ens har fått uppleva hur det är att ha bröst få uppleva det??? Har inte jag samma rätt att få känna mig kvinnlig som bröstcancerpatienten i så fall??? Nej jag tycker att om bröstcancerpatienten ska få en rekonstruktiv bröstoperation av landstinget, då bör jag som ALDRIG utvecklade några bröst fastän jag är född med livmoder vara minst lika berättigad att få hjälp med en operation.

Jag har inget emot att låta mina skattepengar gå till att cancersjuka ska få operera bort sin cancer, men att de sedan också ska få tillbaka ett par bröst- något jag ens aldrig haft, nej det får de fanimej bekosta själva om jag inte kan få samma hjälp!!!

Dessutom är det ingen som ifrågasätter bröstcancerpatienten, hen behöver inte gå hos psykolog för att man tror att problemet kanske sitter någon annanstans som man konstigt nog får för sig när det gäller en kvinna som aldrig har utvecklat bröst???  

Och varför blir könsbyten bekostade av landstinget???? Även det är väldigt konstigt när jag har gått sedan jag var elva år ( d.v.s. i nio år) och varit lika deprimerad över att alla andra tjejer utvecklade bröst men inte jag???  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-02 12:22
    Det jag menar är att om jag ska behöva bekosta mitt öde själv, då ska de få bekosta sina öden själva också. Det är inte mer än rättvist.

• Svar på tråden Avsaknad av bröst bekostat av landstinget
  • Nonym
    Starka skrev 2015-12-02 19:34:10 följande:

Om du har mått dåligt över detta sen du var 11 så har du ju haft hur lång tid på dig som helst att spara ihop till en operation eller hur. Tycker ditt resonemang är helt sjukt

Plus att det är väl ingen NORMAL ELVAÅRING som HAR BRÖST????
  • Kapitalismen

Kort svar: Ingen bör få bröstoperationer betalda av skattebetalarna, oavsett anledning. Det är inte nödvändigt och det finns bättre saker att använda den allt krympande kistan med pengar som ska gå till sjukvården.

• Linn88

Jag förstår att du är arg men att ta ut det på andra och tycka att dom inte ska få hjälp är inte rätt .
    Jag fick min bekostad av typ samma problem som du . Alltså har det inte med ditt "bekymmer " att göra utan där du bor uppenbarligen .
    Stå på dig och försök igen .
    Ingen ska behöva må dåligt och känna sig okvinnlig , vad än orsaken må vara

• TatueradDonna
    Jag hoppas att denna tråden är troll rakt igenom för jag finner ingen annan logisk förklaring till att det finns så idiotiska människor som dig TS.
    Jag blir ALDRIG arg här på FL men detta är det värsta jag någonsin läst.

Du menar alltså på fullt allvar att du sen du var 11 år inte kunnat spara ihop 38.000 så du kunnat förstora dina bröst? 
    Sen menar du på fullt allvar att du jämför dina små obefintliga tuttar (som ingen bryr sig om ändå) med en cancersjuk kvinna? På riktigt? 

Jag har förstorat mina bröst och betalat det SJÄLV.. Jag lovar att jag skulle aldrig gnälla om att cancerpatienter får det bekostat osv.

Vilken skämt tråd! Hoppas du skäms och även ni som "förstår" TS att hon är arg och upprörd. Hur kan ni förstå det? 

// 
  • TatueradDonna
    TatueradDonna skrev 2015-12-03 08:02:06 följande:
    Jag hoppas att denna tråden är troll rakt igenom för jag finner ingen annan logisk förklaring till att det finns så idiotiska människor som dig TS.

Du menar alltså på fullt allvar att du sen du var 11 år inte kunnat spara ihop 38.000 så du kunnat förstora dina bröst? 
    Sen menar du på fullt allvar att du jämför dina små obefintliga tuttar (som ingen bryr sig om ändå) med en cancersjuk kvinna? På riktigt? 

Jag har förstorat mina bröst och betalat det SJÄLV.. Jag lovar att jag skulle aldrig gnälla om att cancerpatienter får det bekostat osv.

Vilken skämt tråd! Hoppas du skäms och även ni som "förstår" TS att hon är arg och upprörd. Hur kan ni förstå det? 

// 
    Hade du bara skrivit en tråd om att du tycker det är dåligt att du inte får bröstförstoring bekostad hade jag inte brytt mig. Men när du skriver så okänsligt om cancerpatienter och faktiskt jämför dig med en...

Fy dig!
  • Hoppetgaraldrigurmig
    TatueradDonna skrev 2015-12-03 08:02:06 följande:

// 
    Men herregud lilla lilla tatueraddonna, man börjar ju inte spara till en bröstoperation när man är elva år eftersom att man räknar med att få bröst ska vara en naturlig utveckling av en kvinnokropp.

Jag var arg och ironisk när jag skrev mitt inlägg för jag behövde skriva av mig. Jag har aldrig någonsin skrivit att cancerpatienter inte ska få vård, det här handlar inte om de som är sjuka utan de som redan är friskförklarade och får operationer bekostade av landsting. Något annat har jag aldrig skrivit. Men visst om man nu ser det ifrån det synhållet att de som har haft cancer förståss inte har kunnat jobba och spara ihop pengar under sina sjukdomsperioder så känns det faktiskt RÄTTVIST och självklart att de ska få sina operationer bekostade. Men jag tycker fortfarande inte att det ska utesluta att sådana som aldrig utvecklat bröst ska få operationer heller. Det ena behöver inte utesluta det andra!   
  • Hoppetgaraldrigurmig
    Petite Chérie skrev 2015-12-02 17:27:57 följande:

Minst lika stor som rädslan att dö? Are you kidding?

Ja, jag vet inte. Jag har aldrig haft bröst som sagt men jag kan väl tänka mig hur det skulle kännas att förlora någon annan kroppsdel.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    kaffe skrev 2015-12-03 13:51:10 följande:

Hur gick det på läkarbesöket i går? 

Det gick bra. Det gick som jag ville och läkaren var mycket trevlig och förstående.
Svar på tråden Avsaknad av bröst bekostat av landstinget