• Anonym (Hojken)

Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!

De kommer få min röst, ingen tvekan.

Jag vet att det är farligt att outa sig om man sympatiserar med SD, men här kan vi vara anonyma.

Tillsammans ändrar vi Sverige, glöm inte det.

• Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!
  • Jesper f
    Nerfherder skrev 2015-12-01 12:43:54 följande:
    Demokrati är inte SDs varumäke

Jaha, så en "regering" som MEDVETET agerar för att gå runt grundlagstiftningen för att inte behöva acceptera "fel" valresultat, även om det innebär att man aktivt bryter vallöften för att slippa sammarbeta med fel parti, är däremot ett stolt varumärke för demokrati? Dom har målat in sig i ett hörn, och det vinner SD på. Är bara så. Är inte alls så säker på att dom 20 procent dom har alls är sådär jätte med på noterna i sakfrågor - utan det är övrigas agerande som "skrämmer" över folk. Och får vi ett valresultat med ett SD på 20 procent, vad ska dom hitta på då? Fortsätta sitta med händerna över öronen som om ingenting hänt? Valhänt, är nog bäst ordet jag kan finna för att beskriva hur det hanterats. Och DÖ vet jag inte vilket geni det var som skapade.. Och sen var "vi" Naiva. Vilka "vi"? Man undrar om det här kan bli sämre skött. Rena lekskolan.
  • Jesper f

Och för att svara på frågan, funderar jag faktiskt allvarligt på att gå och lämna en blank nästa gång. Ingen av dom förtjänar min röst.

• Nerfherder
    Jesper f skrev 2015-12-01 12:56:45 följande:

Jaha, så en "regering" som MEDVETET agerar för att gå runt grundlagstiftningen för att inte behöva acceptera "fel" valresultat, även om det innebär att man aktivt bryter vallöften för att slippa sammarbeta med fel parti, är däremot ett stolt varumärke för demokrati? Dom har målat in sig i ett hörn, och det vinner SD på. Är bara så. Är inte alls så säker på att dom 20 procent dom har alls är sådär jätte med på noterna i sakfrågor - utan det är övrigas agerande som "skrämmer" över folk. Och får vi ett valresultat med ett SD på 20 procent, vad ska dom hitta på då? Fortsätta sitta med händerna över öronen som om ingenting hänt? Valhänt, är nog bäst ordet jag kan finna för att beskriva hur det hanterats. Och DÖ vet jag inte vilket geni det var som skapade.. Och sen var "vi" Naiva. Vilka "vi"? Man undrar om det här kan bli sämre skött. Rena lekskolan.

Men SD som parti framstår som sandlådan. "Du är dum, du får inte vara med och leka längre" Typ.
  • Anonym (Igen)
    Nerfherder skrev 2015-12-01 12:50:34 följande:
    Ytterligare en som borde gå en grundkurs i hur sveriges demokrati fungerar.
    Jag vet hur det funkar, men reglerna som gäller skapades när läget var helt annorlunda. Eftersom det börjar vara inflation i små skitpartier med för mycket makt kanske det är dags att höja riksdagsgränsen så man slipper den soppa dom ställer till med. Lägg gränsen på 7% så får vi se vilka som blir kvar. 
  • Anonym (Igen)
    Nerfherder skrev 2015-12-01 13:04:56 följande:
    Men SD som parti framstår som sandlådan. "Du är dum, du får inte vara med och leka längre" Typ.
    hahahaha, precis så där låter ju alla andra partier mot SD trots att dom tar efter deras politik dessutom
  • Nerfherder
    Anonym (Igen) skrev 2015-12-01 13:08:49 följande:

Jag vet hur det funkar, men reglerna som gäller skapades när läget var helt annorlunda. Eftersom det börjar vara inflation i små skitpartier med för mycket makt kanske det är dags att höja riksdagsgränsen så man slipper den soppa dom ställer till med. Lägg gränsen på 7% så får vi se vilka som blir kvar. 

Det är klart att du vill att det ska ändras, men irl ser det inte ut så. Och du får ju rösta igen om tre år. Vill du ändra på det nuvarande systemet så får du bli politiker, och driva den frågan.
  • Anonym (Igen)
    Nerfherder skrev 2015-12-01 13:13:29 följande:
    Det är klart att du vill att det ska ändras, men irl ser det inte ut så. Och du får ju rösta igen om tre år. Vill du ändra på det nuvarande systemet så får du bli politiker, och driva den frågan.
    Tror vi båda förstår spelreglerna rätt väl. Hade inte SD's makt inte varit så stor som den är idag så hade extravalet redan varit på gång. Det är därför moderaterna kör sin "låtsasoppositionsroll". Kommer straffa sig på valdagen. SD kommer troligtvis bli största parti. Sen är bara frågan om dom andra partierna lyssnar på sina väljare som till stor del vill ha fram ett samarbete med SD eller om man kör över sin väljarkår i vanlig ordning.
  • Anonym (Sant men...)
    Nerfherder skrev 2015-12-01 12:43:54 följande:
    Demokrati är inte SDs varumäke
    Det ligger förvisso en hel del i det.

Men, vilket parti har demokrati som paradgren i Sverige. Kan du säga något parti som du ärligt kan säga att "de här är jättebra på demokrati" om?

Eller finns det något parti som du kan säga är problemfritt och som har lösningen på alla problem?

Av alla partier i riksdagen är det än så länge bara SD som inte fått vara med och regera. Alla andra ha antingen fått sitta i regeringen eller fått göra uppgörelser med den (Vänsterpartiet).

Med tanke på att de sju partier som hittills provat på att regera har misslyckats, såtillvida man inte tycker att Sverige är ett problemfritt land och att det inte finns problem med vare sig flyktingkris, gängbrottslighet, bilbränder, gängvåldtäkter osv, så kanske det är dags att låta den åttonde spelaren prova på att regera i alla fall lite grand för att se om de kanske kan lyckas med något som de andra sju misslyckats med...
  • Anonym (Absolut SD)

Blir Sverige tryggare och mer framgångsrikt ekonomiskt genom att bedriva en generös flyktingpolitik. Jag tror inte så är fallet. Vidare menar jag att regeringen (både den nuvarande och förra) medvetet undlåtenhet att sätta rikets bästa först. Man har offrat Sverige för en ide om mångkultur och global humanism som jag inte ställer upp på. Resultatet av deras vettlösa politik är ett otryggare Sverige med ghetton där ambulans inte kan köra in utan poliseskort, ett land där stora invadrargäng drar fram knarkpåverkade och med gruppvåldtäkt på en svensk kvinna som kvällens uttalade mål, etc etc.
    Det handlar om en politik som har och fortsätter att förstöra livet för många svenskar. Det är ett experiment i ondska riktat direkt mot ett av världens fredligaste folk, och det gör mig illamående.

SD är det enda alternativet.

• Nerfherder
    Anonym (Absolut SD) skrev 2015-12-01 13:39:59 följande:

Blir Sverige tryggare och mer framgångsrikt ekonomiskt genom att bedriva en generös flyktingpolitik. Jag tror inte så är fallet. Vidare menar jag att regeringen (både den nuvarande och förra) medvetet undlåtenhet att sätta rikets bästa först. Man har offrat Sverige för en ide om mångkultur och global humanism som jag inte ställer upp på. Resultatet av deras vettlösa politik är ett otryggare Sverige med ghetton där ambulans inte kan köra in utan poliseskort, ett land där stora invadrargäng drar fram knarkpåverkade och med gruppvåldtäkt på en svensk kvinna som kvällens uttalade mål, etc etc.

Det handlar om en politik som har och fortsätter att förstöra livet för många svenskar. Det är ett experiment i ondska riktat direkt mot ett av världens fredligaste folk, och det gör mig illamående.

SD är det enda alternativet.

Hahaha
Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!