• Anonym (Hojken)

Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!

De kommer få min röst, ingen tvekan.

Jag vet att det är farligt att outa sig om man sympatiserar med SD, men här kan vi vara anonyma.

Tillsammans ändrar vi Sverige, glöm inte det.

• Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!
  • Anonym (..)
    Anonym (Nej) skrev 2015-11-29 23:19:33 följande:
    Nä, håller med där att det inte är en garanti för ett jämställt välfärdssamhälle.
    Men det är inte en ens kristna tillströmning garanti på.
    Men att ställa upp det "SD eller Islam! Vad väljer du?" är ju befängt.

Flera partier vill ju nu få ner strömmarna hit, när de har insett att vi inte kan ta emot och hand om alla och att flyktingarna dessutom har en rak väg från Grekland/Turkiet till Sverige. förut hade de mer av en hinderbanan och då hade vi råd med en mer generös flyktingpolitik.
    Ja det är befängt, åtminstone i nuläget. Som vanligt ligger sanningen någonstans mitt emellan. Det finns absolut människor som överdriver situationen. Samtidigt har vi en stor mängd svenskar som inte ens förstår att den migrationspolitik som förts är grund till oro.

För min del finns det två problem med de övriga partierna. Dels har jag helt förlorat det förtroende jag fortfarande hade för sossarna efter det här fiaskot. Att man inte har förstått att vi skulle hamna i den här situationen och agerat mycket tidigare är betydligt mer oroväckande än att en enskild SDare uppenbarligen är värdelös på matematik (syftar då på klippet som länkades tidigare i tråden).

Det andra problemet är att det här, för allt vi vet kanske enbart är en tillfällig omsvängning. Man har sent omsider insett att situationen har blivit ohållbar och det talas om att Sverige behöver ett andrum i mottagandet. Det finns ingenting som säger att man inte också i framtiden kommer bedriva en väldigt generös flykting och invandringspolitik. Jag vill och kommer inte att stödja en sådan politik.

Dock är de förändringar som förhoppningsvis är på gång ett steg i rätt riktning. Absolut. Det är för tillfället mycket svårt att sia om vilken politik som kommer att bedrivas i framtiden. Om man från andra partier är villiga att införa en mer restriktiv migrationspolitik konstant och inte bara för stunden kan jag definitivt tänka mig att rösta på ett annat parti. Det ska också bli intressant att se vilken effekt uppgörelsen EU nu gjort med Turkiet kommer att ha. I bästa fall kan man redan där stoppa en stor del av flyktingströmmarna.

• Anonym (nnnnnnn)

Jag har inget annat val än att rösta på SD. Jag är livrädd för Sveriges framtid, det är som om regeringen tagit droger och helt tappat greppet.

Och jag hoppas att SD direkt skickar ut alla dessa hordar av män som kommit hit.

• ?eská Zbrojovka

Nu börjar det verkligen gå åt skogen, eu vill öppna dörren för islam och betala dom pengar för det.

Ska vi se, hur många partier är emot eu överlag och skit som trycks i halsen på oss av eu, en enda.

• Nerfherder
    ?eská Zbrojovka skrev 2015-11-30 07:26:46 följande:

Nu börjar det verkligen gå åt skogen, eu vill öppna dörren för islam och betala dom pengar för det.

Ska vi se, hur många partier är emot eu överlag och skit som trycks i halsen på oss av eu, en enda.

Vad är du rädder för?
  • Nerfherder
    ?eská Zbrojovka skrev 2015-11-30 07:26:46 följande:

Vad är du rädder för?
  • Anonym (Kk)
    Anonym (n) skrev 2015-11-29 23:07:57 följande:

och vad säger du om all nerskärningar i skolor och vården som S gör nu? SD kommer spara en massa pengar på deras invandringspolitik.

Spara pengar? Vad tror du det kostar att stänga gränserna på det sätt Hojken beskriver? Finns inga pengar avsatta för sådant i deras budget. Lägg till kostnad att slänga ut muslimer som samma person hoppas på. Tänk igenom vad som behövs för att realisera detta och inse att det kostar mer än vad staten lägger ut idag. SD saknar pengar att genomföra en sådan politik men vågar inte berätta det för sina väljare.
  • ?eská Zbrojovka
    Anonym (Kk) skrev 2015-11-30 08:21:36 följande:
    Spara pengar? Vad tror du det kostar att stänga gränserna på det sätt Hojken beskriver? Finns inga pengar avsatta för sådant i deras budget. Lägg till kostnad att slänga ut muslimer som samma person hoppas på. Tänk igenom vad som behövs för att realisera detta och inse att det kostar mer än vad staten lägger ut idag. SD saknar pengar att genomföra en sådan politik men vågar inte berätta det för sina väljare.

Vad det en kostar så är det engångssumma, i motsatsen till att behöva bygga upp ett nytt muslimsk Stockholm med infrastruktur och allt som behövs för att fortsätta betala för dom i flera decennier.

Det är en bra investering i motsatsen till vad våra flummiga krokodiltår politiker sysslar med nu när dom förstör allt Sverige var och stod för.

• Anonym (Hm)

Alla de som säger att moderaterna och sossarna ska fortsätta styra, vad är de rädda för? Att SD faktiskt skulle kunna vända den negativa trend som sveper över landet? Har fortfarande i alla debatter som rasar sett nått som verkligen bevisat att SD skulle agera så mycket värre vid makten än övriga. Det påstås till höger och vänster men aldrig konkreta bevis och ifrågasätter man dra det berömda rasistkortet fram. Och alla som röstat eller tänker rösta på dom anklagas för att vara dumma i huvudet, lågt IQ osv. Varför inte backa med anklagelser och börja lyssna på varför fler och fler faktiskt väljer SD. Det beror på något men svårt att se och lyssna om man har huvudet långt ner i marken!

• Nerfherder
    ?eská Zbrojovka skrev 2015-11-30 08:30:44 följande:

Vad det en kostar så är det engångssumma, i motsatsen till att behöva bygga upp ett nytt muslimsk Stockholm med infrastruktur och allt som behövs för att fortsätta betala för dom i flera decennier.

Det är en bra investering i motsatsen till vad våra flummiga krokodiltår politiker sysslar med nu när dom förstör allt Sverige var och stod för.

Och der har du en trovärdig källa på?
  • Anonym (Kk)
    ?eská Zbrojovka skrev 2015-11-30 08:30:44 följande:

Nolla! Att stänga gränser är ingen engångssumma! Det ska ses till att ingen oönskad slipper in också. Det är en permanentering det handlar om.
Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!