• Anonym (Hojken)

Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!

De kommer få min röst, ingen tvekan.

Jag vet att det är farligt att outa sig om man sympatiserar med SD, men här kan vi vara anonyma.

Tillsammans ändrar vi Sverige, glöm inte det.

• Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!
  • Anonym (Monica)
    Anonym (Igen) skrev 2015-12-01 13:08:49 följande:
    Jag vet hur det funkar, men reglerna som gäller skapades när läget var helt annorlunda. Eftersom det börjar vara inflation i små skitpartier med för mycket makt kanske det är dags att höja riksdagsgränsen så man slipper den soppa dom ställer till med. Lägg gränsen på 7% så får vi se vilka som blir kvar. 
    Jag tror inte det gynnar SD.
    Innom några år ( 1-2 år ) har samtliga riksdagspartier tvingats införa SD's invandringspolitik pga
    ekonomiska orsaker. Vi har helt enkelt inte råd att försörja 200.000 personer per år + deras
    anhöriga som skall hit.
    SD's kärnväljarkår är minder än 10 % Resterade sympatisörer "straffar" sitt vanliga parti genom att
    rösta på SD.  Jag är en sådan. Jag skiter i SD som parti.  Det är flykting och invandringspolitiken jag
    röstar MOT genomt att rösta på SD.

Nu - hösten 2015 - har det blivit legitimt att vara kritisk till förd politik och då har vi öppnat på porten till
    åtstramningar och restriktioner.

Det endra rätta i dag hade varit att göra som Finland när dom skärper kraven.
    Man lägger alla asylansökningar på hyllan. Skriver om reglerna, sen ger man avslag.

• Nerfherder
    Anonym (Monica) skrev 2015-12-01 14:02:57 följande:

Jag tror inte det gynnar SD.

Innom några år ( 1-2 år ) har samtliga riksdagspartier tvingats införa SD's invandringspolitik pga

ekonomiska orsaker. Vi har helt enkelt inte råd att försörja 200.000 personer per år + deras

anhöriga som skall hit.

SD's kärnväljarkår är minder än 10 % Resterade sympatisörer "straffar" sitt vanliga parti genom att

rösta på SD.  Jag är en sådan. Jag skiter i SD som parti.  Det är flykting och invandringspolitiken jag

röstar MOT genomt att rösta på SD.

Nu - hösten 2015 - har det blivit legitimt att vara kritisk till förd politik och då har vi öppnat på porten till

åtstramningar och restriktioner.

Det endra rätta i dag hade varit att göra som Finland när dom skärper kraven.

Man lägger alla asylansökningar på hyllan. Skriver om reglerna, sen ger man avslag.

Har du missat den minskade flyktingströmmen på nyheterna?
  • Anonym (Too little, too late !)
    Nerfherder skrev 2015-12-01 14:06:35 följande:

Har du missat den minskade flyktingströmmen på nyheterna?

Vad spelar det för roll att flyktingströmmen minskar, menar du? "Skadan" är ju redan skedd för länge sedan. Det har öst in människor som vi inte har bostäder och skola för. SD får med glädje min röst i nästa val.
  • Anonym (;-()
    Nerfherder skrev 2015-11-29 18:32:35 följande:

No way, jag vill inte åsiktsregistrera muslimer eller internera snusande gravida

Nej men du vill inskränka våra rättigheter som kvinnor på arbetsmarknaden , våran sexualitet , se homosexualitet som en virus ?
  • Världsmedborgare
    Jesper f skrev 2015-12-01 12:57:53 följande:
    Och för att svara på frågan, funderar jag faktiskt allvarligt på att gå och lämna en blank nästa gång. Ingen av dom förtjänar min röst.
    Jag har heller inget parti att försvara, men blir ändå dagligen placerad både till höger och vämster.

Men att rösta på SD, ger samma odds till en ljus framtid, som för en självmordsbombare.
    Å andra sidan, så skulle det inte ta många månader för SD:s verklighetsfrånvända politiker att tvingas inse, att deras politk inte fungerar i praktiken.
    Det skulle bli platt fall och ett fullständigt fiasko, alternativt ekonomiskt kaos, och ett Sverige i upplösnings/upprorstillstånd, om dom inte förändrade hela sin politik.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Lucky76

Jag har aldrig röstat på SD och om situationen inte blir bättre till 2018 röstar jag nog blankt men, en liten reflektion. Det verkar endast vara motståndare till SD som inte kan diskutera på en mogen nivå. Glåpord som "Nolla! Hjärntvättad! Har du ens gått i skolan?! White Trash!"" haglar.

Varför kan ni inte diskutera sakligt?

• Nerfherder
    Anonym (;-() skrev 2015-12-01 14:34:02 följande:

Nej men du vill inskränka våra rättigheter som kvinnor på arbetsmarknaden , våran sexualitet , se homosexualitet som en virus ?

Nej, jag tänker fortfarande inte rösta på SD.
  • Anonym (..)
    Världsmedborgare skrev 2015-12-01 14:46:42 följande:
    Men att rösta på SD, ger samma odds till en ljus framtid, som för en självmordsbombare.
    Å andra sidan, så skulle det inte ta många månader för SD:s verklighetsfrånvända politiker att tvingas inse, att deras politk inte fungerar i praktiken.
    Det skulle bli platt fall och ett fullständigt fiasko, alternativt ekonomiskt kaos, och ett Sverige i upplösnings/upprorstillstånd, om dom inte förändrade hela sin politik.
    Vilket är ungefär exakt vad som har hänt i höst för bl.a Socialdemokraterna. Platt fall, närapå kris i landet och en sen insikt om att deras politik har varit verklighetsfrånvänd och inte fungerat i praktiken.
Svar på tråden Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!