Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!
De kommer få min röst, ingen tvekan.
Jag vet att det är farligt att outa sig om man sympatiserar med SD, men här kan vi vara anonyma.
Tillsammans ändrar vi Sverige, glöm inte det.
De kommer få min röst, ingen tvekan.
Jag vet att det är farligt att outa sig om man sympatiserar med SD, men här kan vi vara anonyma.
Tillsammans ändrar vi Sverige, glöm inte det.
Nolla! Att stänga gränser är ingen engångssumma! Det ska ses till att ingen oönskad slipper in också. Det är en permanentering det handlar om.
Så vad tänkte du göra med "oönskat" som redan är här?
Hej på dig också.
Tänkte mer att skicka ut muslimer att det kostar att säkra landet vid gränsen kommer man inte undan ifrån.
Återställer man sedan ordningen inom eu så kan vi återgå till gamla regler, det kan först ske när eus yttre länder tar sitt ansvar och Tyskland städar upp Merkels röra.
Utan tvekan får de min röst
Skulle aldrig rösta på dom.
Först, är inte dum i huvudet.
Sen, har jag massor av vänner som är homosexuella och invandrare.
Får dom makten går det helt utför för Sverige.
Allt är bättre än sd.
Allt är bättre än sd.
Allt är bättre än sd.
Det kan ifrågasättas
Jaha? Hur är det relevant?
Du menar detta är bättre.
MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, ger en dyster bild:
------------------------------------
Personalen är hårt ansträngd i flera län. Massor med sjukskrivningar och hög personalomsättning. Kommunerna tvingas göra omprioriteringar inom socialtjänsten och att vissa ärenden trängs ut. I de flesta län råder det brist på kvalificerad personal. Flera län påpekar att lagstadgade krav inte längre kan uppfyllas och att rättsäkerheten därför är hotad. Den senaste veckan har flera Lex-Sarah anmält sig.
Personalbrist i skolan och påverkad undervisning, Svårt att planera för undervisningen då privata boenden öppnas i kommunerna utan förvarning. Det finns farhågor om försämrad kvalitet i undervisningen på sikt. I ett län konstateras att kvaliteten i undervisningen redan idag försämrats för andra barn och i synnerhet för dem med särskilda behov.
Flera verksamheter inom hälso- och sjukvården påverkas av den aktuella situationen. Många länsstyrelser nämner en ökad belastning inom infektions- och smittskydd. Även belastningen på provanalyser och laboratorieverksamhet är påverkad. Flyktingarna är i stort behov av vård. Omfördelning av personal har på några ställen gjorts utifrån de behov som finns och som uppstår, men det framkommer från rapporteringen att detta riskerar tränga bort annan verksamhet. Ett län anger att hälso- och sjukvårdspersonal börjar bli utarbetad.
Detta är en sammanfattning. Hela rapporten finns här:
www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyheter-fran-MSB/Nationell-lagesbild-vecka-48/
Och detta är de problem som finns NU. Migranterna fortsätter ju komma.
Under tiden våra idioter till politiker gör absolut INGET åt saken.
Du menar alltså det är bättre att låta landet brinna och välfärden kollapsa på sig själv än att låta sd (det största partiet i Sverige enligt senaste undersökning liksom månader innan och talar för en betydande andel av befolkningen) komma till tals?
Det är omkring den inställningen som satte oss på pottan från första början.
Oavsett vad sd får i olika mätningar har noll och ingen betydelse ännu!
Det kan ifrågasättas
Jaha? Hur är det relevant?
Du menar detta är bättre.
MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, ger en dyster bild:
Personalen är hårt ansträngd i flera län. Massor med sjukskrivningar och hög personalomsättning. Kommunerna tvingas göra omprioriteringar inom socialtjänsten och att vissa ärenden trängs ut. I de flesta län råder det brist på kvalificerad personal. Flera län påpekar att lagstadgade krav inte längre kan uppfyllas och att rättsäkerheten därför är hotad. Den senaste veckan har flera Lex-Sarah anmält sig.
Personalbrist i skolan och påverkad undervisning, Svårt att planera för undervisningen då privata boenden öppnas i kommunerna utan förvarning. Det finns farhågor om försämrad kvalitet i undervisningen på sikt. I ett län konstateras att kvaliteten i undervisningen redan idag försämrats för andra barn och i synnerhet för dem med särskilda behov.
Flera verksamheter inom hälso- och sjukvården påverkas av den aktuella situationen. Många länsstyrelser nämner en ökad belastning inom infektions- och smittskydd. Även belastningen på provanalyser och laboratorieverksamhet är påverkad. Flyktingarna är i stort behov av vård. Omfördelning av personal har på några ställen gjorts utifrån de behov som finns och som uppstår, men det framkommer från rapporteringen att detta riskerar tränga bort annan verksamhet. Ett län anger att hälso- och sjukvårdspersonal börjar bli utarbetad.
Detta är en sammanfattning. Hela rapporten finns här:
www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyheter-fran-MSB/Nationell-lagesbild-vecka-48/
Och detta är de problem som finns NU. Migranterna fortsätter ju komma.
Under tiden våra idioter till politiker gör absolut INGET åt saken.
Du menar alltså det är bättre att låta landet brinna och välfärden kollapsa på sig själv än att låta sd (det största partiet i Sverige enligt senaste undersökning liksom månader innan och talar för en betydande andel av befolkningen) komma till tals?
Det är omkring den inställningen som satte oss på pottan från första början.
Behövs verkligen de preciseras?
Snacka om att ha koll
Du får gärna precisera dina åsikter lite mer.
Vad skulle hända med dina homosexuella kompisar, eller invandrarvännerna?
Behövs verkligen de preciseras?
Snacka om att ha koll