Anonym (januaribarn) skrev 2015-11-28 18:23:25 följande:
Väntar första barnet i januari och är nöjd med det såvida han inte kommer i december. Där jag bor är det alltid personalkaos på förlossningen på somrarna så det ville vi undvika. Jag hade kunnat tänka mig när som helst januari-maj. Hösten hade nog också gått bra men här finns det nästan bara förskoleplatser i augusti så då hade man ju behövt vänta med förskola till barnet var nästan två år. Nu har vi tänkt skola in vid 1,5 och bara gå på dagis tre korta dagar/v.
Mm till oss som ska föda i januari sa de på föräldrakursen att januari är lugnaste tiden att föda och därmed är det också störst chans att pappan får stanna kvar över natten, samt som ni säger, ingen sommarpersonal!
Här får man skola in när som under terminen så vi tänker försöka få plats typ april 2017 så hinner den lille gå lite deltid innan sambon måste börja jobba heltid igen. Vi byter hemmaförälder i september 2016 är tanken.
Ang smittor så är jag lagom nojig tror jag. Finns det större syskon som kommer hem med smittor som i vårt fall så lär liten bli utsatt ändå. Då vi inte kommer ha bil hemma om dagarna så måste man ju ut och åka kollektivt osv ganska tidigt.