Inlägg från: Anonym (Månader) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Månader)

Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?

Hoppas ingen tar illa upp, tänkte att det bara kunde vara en intressant tråd att se hur andra tänker.

Är det bara jag som känner att vissa månader vill jag absolut inte föda barn i?
    Dessa månader är från september till mars, augusti är också på gränsen.

Annars känns april, maj, juni och juli som de bästa månaderna att få barn i. Augusti kanske också, men som sagt, känns på gränsen.

Någon mer som känner så? Vilka månader gäller det då för er?

• Svar på tråden Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?
  • Anonym (Månader)
    Anonym (......) skrev 2015-11-28 21:35:05 följande:

säkert något negativt med alla månader, första fick jag i oktober, var jobbigt att vara höggravid genom sommaren, sen när barnet kom blev det ju iskallt och gjorde väldigt ont i de mjölkstinna tuttarna, men det finns ju kläder, vilket är skönt att kunna dölja sin nyförlösta kropp i. Andra barnet kom i februari, jobbigt att halka omkring i snö och is som höggravid, men man slipper iaf frysa i fettskruden :P

Skulle nog inte vilja ha barn på sommaren, tänk 8 veckor med avslag i 30 graders värme, varmt och kladdigt, och inte kunna bada. Isf föredrar jag nog september till april, men skulle inte vilja ha ett decemberbarn med tanke på jul och dyligt.

Sommaren är ju inte speciellt varm i Sverige så förstår inte riktigt folk som tar upp just värmen som något negativt haha. Men ja, finns nog negativa saker med alla månader. 
  • Anonym (Månader)
    Anonym (Vår) skrev 2015-11-28 21:56:59 följande:

Det är väl sällan riktigt varmt på sommaren?Isåfall några dagar/nån vecka.

Precis. Vissa får det att verka som om vi bor i Irak och inte i Sverige.. 
Svar på tråden Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?