• Anonym (Månader)

Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?

Hoppas ingen tar illa upp, tänkte att det bara kunde vara en intressant tråd att se hur andra tänker.

Är det bara jag som känner att vissa månader vill jag absolut inte föda barn i?
    Dessa månader är från september till mars, augusti är också på gränsen.

Annars känns april, maj, juni och juli som de bästa månaderna att få barn i. Augusti kanske också, men som sagt, känns på gränsen.

Någon mer som känner så? Vilka månader gäller det då för er?

• Svar på tråden Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?
  • Anonym (Augusti)

Jag har inga barn men jag vill försöka pricka i Augusti.

och det verkar vara många som har synpunkter på, för att det kan vara väldigt jobbigt att vara gravid genom sommaren (maj. juni, juli, augusti.) på grund av den eventuella värmen.

• Anonym (Mm)

Första barnet ingen önskning blev ett vinterbarn. Andra barnet vela jag pricka in vår/sommaren, men de visade sig att det inte alls var så lätt att bli gravid bara. Det blev ett till vinterbarn.

• Josefine85

Fick första barnet midsommarafton 2007! Det var varmt. Jag samlade på mig över 20 kilo vätska. Hade så ont.. När bebisen kom så bara skrek den. Fick sitta inne med persiennerna nerdragna och AC på.

Andra föddes i februari. Helt perfekt enligt mig!

Väntar nu 3e som är beräknad i april, och känner mig väldigt nöjd att bebisen hinner bli ett par månader innan sommaren knackar på dörren!

Loke -07, Alvin -09
  • Anonym (Lärare)

Jag fick första barnet i juli och väntar andra i juni nästa år. Eftersom jag är lärare passar det perfekt eftersom jag då hunnit jobba ett helt läsår och alltså får lön hela sommaren. Så då behöver jag inte ta ut någon föräldrapenning förrän i september. :)

• Anonym (Lyckades)

Ville ha vårbarn/tidigsommarbarn.

Fösta kom i maj, andra i juni.

Alldeles perfekt.

• Anonym (...)

Jag har fått mina i november och dec. Inte så bra. Tråkigt att ha födelsedag och jul så tätt ihopa. Men det jobbigaste var ju helt klart att ha en liten nyfödd i värsta rs-perioden.

Samtidigt skulle jag absolut inte vilja föda under sommaren heller. Vill varken vara höggravid eller ha liten nyfödd mitt i en värmebölja... Feb-apr skulle jag nog tycka var perfekt.

Om man nu kunde välja... :)

• Anonym (Sensommar)

Fick första i januari, var beräknad 25/12 och är glad att jag gick över så hen slapp bli yngst i sin årskull.. Nästa skulle jag gärna få i augusti eller september, då slipper man hysterisk värme med spädis och dessutom får man visa magen i fina klänningar istället för att ha den intryckt under en vinterjacka och ha jobbiga skor ;) Men, självklart och framför allt hoppas jag på att kunna bli gravid igen och få ett friskt barn, det är ändå viktigast <3

• Grus grus

Jag tycker nog att du fysiskt jobbigaste månaderna är juli och augusti. Att gå höggradigt i värmen är inte kul, enligt min kusin som gjorde det. Men den allra värsta månaden är ändå december. Vill verkligen inte ha barn i december. Det är den värsta månaden av alla, enligt mig. Det är för nära jul, man är alltid sist med allt, och undersökningar visar att december-barn generellt har mycket svårare i skolan. Har en kompis som är född nyårsafton. Föräldrarna ville att han skulle gå årskullen under, men det fick han inte för skolan. Min pappa är född 10 dec, och han säger jämt att det var tråkigt att få presenter i julpapper och höra orden "du får inte så många paket men det är ju snart jul".

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (Januari)

Har bf mitten januari och tycker det är perfekt, enda är ju om den skulle komma innan 1/1 men inte troligt.

Jag får gå på barnvagnspromenader och vars ledig under min favoritårstid vintern, bebis är inte pytteliten till sommaren. Det är mörkt och tempot är lägre och man har mindre prestationskrav på sig än under ljusa sommaren- man känner inte att man måste ut varje dag. Bonusarna är i skolan om dagarna och inte hemma på sommarlov första tiden.

Man är inte lika svullen och svettig som mina vänner som varit höggravida under sommaren, de har inte kunnat ha annat än tält och Foppa på sig typ.

• gbgumman

Har fått i maj och aug. Måste säga att aug var perfekt. Underbar att vara höggravid på sommaren.

Svar på tråden Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?