Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?

Jag tycker nog att du fysiskt jobbigaste månaderna är juli och augusti. Att gå höggradigt i värmen är inte kul, enligt min kusin som gjorde det. Men den allra värsta månaden är ändå december. Vill verkligen inte ha barn i december. Det är den värsta månaden av alla, enligt mig. Det är för nära jul, man är alltid sist med allt, och undersökningar visar att december-barn generellt har mycket svårare i skolan. Har en kompis som är född nyårsafton. Föräldrarna ville att han skulle gå årskullen under, men det fick han inte för skolan. Min pappa är född 10 dec, och han säger jämt att det var tråkigt att få presenter i julpapper och höra orden "du får inte så många paket men det är ju snart jul".

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    Anonym (Ej sommaren!) skrev 2015-11-29 14:07:55 följande:

Vad gäller skolan, så har man rätt att låta sitt decemberbarn börja skolan ett år senare. Således blir barnet äldst i sin klass.

Då är det tydligen olika från kommun till kommun då jag var helt säker på att man INTE fick välja. I vår kommun och i de fyra angränsande kommunerna får man inte det, om det inte dessutom finns någon sorts problematik med barnet.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?