• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Anonym (j)

enligt cecilia wikström är det "väldigt mörka krafter igång" jo tack vi vet det ....men hon menade nog något annat.

• Anonym (Rädd om mina barns framtid)
    Anonym (Skrik-Alice) skrev 2015-11-14 02:46:28 följande:

Vill du stoppa allt som en människa kan drabbas av och som du därför är rädd för? Flygolyckor, trafikolyckor t.ex? Om man är så rädd som du är så ska du nog krypa in under en sten för där kan ingenting hända.

Mig kan de döda, jag är inte orolig för mig själv.

Mina barn däremot kan jag inte leva utan.

Förstår du!?
  • Anonym (:O)

[quote=76001480][quote-nick]Anonym (Skrik-Alice) skrev 2015-11-14 02:48:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Inlägget du citera måste väl vara höjden av naivitet.

Hela världens medier rapporterar om ISIS kopplingar och ändå sitter vissa och förnekar det?

Ni måste ju vara sjuka i huvudet.

• Flash Gordon
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-13 23:47:44 följande:
    Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.
    OBS! Detta gäller INNAN terrordåden i Paris och har förmodligen ingen koppling till det som skett i natt.

- Ett antal misstänkta terrorister har gripits runt om i Europa. Det finns direkta kopplingar till Sverige:
    http://www.eurojust.europa.eu/press/PressReleases/Pages/2015/2015-11-12.aspx

According to the Italian investigation, unlike Ansar Al Islam, Rawti Shax arose and is rooted in Europe, with cells communicating and operating via the Internet, with a structure active especially in Germany, Switzerland, the UK, Finland, Italy, Greece, Sweden, Norway, Iraq, Iran and Syria.

- I Sverige har en tidigare dömd terrorist nu återigen belagts med restriktioner från polis och domstol då man anser att han och hans grupp utgör ett hot:
    http://gudmundson.blogspot.se/2015/05/ali-berzengi-far-anmalningsplikt-hos.html?m=1

- Dessutom så släpper IS en propagandavideo på svenska där ett antal svensktalande terrorister som medverkar:
    https://twitter.com/SvDgudmundson/status/665176586187120640

- Och i Göteborg väntar åtal mot två svenska medborgare för terrorism:
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2895624-terrormisstankta-goteborgare-atalas

Detta finns runt omkring oss, hela tiden.
  • Digestive

Vad jag tycker om bemötandet som vissa ger dessa allmänna rädslor för terrorism i Sverige;

Helt oavsett hur konkret befogade rädslorna är i Sverige så är det knappast konstigt att de finns och sanningen är likt förbannat - att 1.) polis och migrationsverket uppskattar att ~50% av alla de som kommer, sedan september månad, går under jorden, att 2.) SÄPO har tripplat sina flaggningar för i år på väldigt kort tid, angående de som överhuvudtaget har registrerat sig, att 3.) Sverige är ett land med en förklenad försvarsmakt och som har en utav Europas klenaste polistyrkor sett per polis per capita, att 4.) Sverige har mängder av småsamhällen som är helt blottade, i stort sett hela landsbygden, och att 5.) Sverige fortfarande utgör ett högst strategiskt geografiskt läge i Europa och speciellt i ett syfte att utifrån denna geografiska plats, mobilisera sig mot övriga Europa.

Det här är klinisk fakta. Inte förvrängt. Inte manipulerat. Inte halvsanningar. Inte påfläskat. Inte propaganda.

Nedanstående är dock inte samma kliniska fakta men nog så tänkvärt.

Det är direkt förståbart att folk oroar sig i Sverige när terrorism kliver in i Europa på det här viset och med ganska självklara krafter och motiv bakom. Och fortfarande helt OAVSETT vad som konkret pekar på befogenheterna bland rädslorna. Det är inte heller så att hotet av terrorism har konkreta signaler som bekräftar befogenheterna innan attacker utförs, det är snarare som i Paris - det kommer som en obönhörlig chock, även för länder med en hotbild och gott om beredskapsresurser samt utpräglad säkerhet och underrättelsetjänst.

Ni som sitter och försöker tysta ner helt naturliga rädslor - ja, människan fungerar sådär i en tillräckligt stor utsträckning för att ordet "naturliga" ska kunna användas - förvärrar bara saken flerfaldigt.

Ta diskussionen om sannolikheten på seriöst allvar istället.

• Anonym (Vera)
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 02:58:49 följande:
    Går inte att stoppa allt som kan hända en men däremot är det lätt att stoppa isis framfart in i Sverige och Europa. Och det gör man genom att stänga gränserna och skicka ut alla flyktingar och hjälper dom som behöver det på plats. På så vis slipper de oskyldiga flyktingbarnen sätta liven till på dessa jävla gummibåtar som sjunker.

Svenska regeringen har våldfört sig på svenska folket genom att inte skydda oss mot dessa mördare som snabbt tar fäste i vårt avlånga land. Tex kan man med stor säkerhet säga att de busslaster med unga män som vägrar gå av bussen och kräver att bli placerade i storstäder är alla isismedlemmar och sympatisörer. De är absolut inga flyktingar. Men mjäkiga Sverige vågar inte säga till på skarpen, vågar inte slänga ut dessa parasiter pga risk för kränkning.

Det är på bekostnad av svenskens framtida trygghet, inget kommer sig någonsin bli likt. Jag kränker hellre en oskyldig människa pga misstag än riskerar livet på mig själv och mina barn och alla de jag älskar. Men så får man inte säga. Men kanske tillslag som detta nu i Paris kommer ändra på ljudet i skällan och det svenska folket får mer stake och säger ifrån. Hoppas det!
    Rasism på sitt finaste sätt....
  • honkie

Nu är det ju så att de flesta som kommer in flyr från grupper som IS. De vet precis hur hemska de är. Bör vi låta dem vara kvar i sina länder och bli plockade som höns av dessa grupper eller ska vi låta dem söka skydd hos oss? Nu när vi läser om terrorn de orsakar och alla känner hur kroppen ryser så känns det rätt otäckt att många svenskar faktiskt anser att de flyktingar som kommer bör stanna i sina hemländer där terrorn är vardagsmat för dem.

Om terrorister vill ta sig in i Sverige så behöver de ingen flyktingvåg att rida på, de är väldigt sofistikerade och lyckas väl ändå. Så försök inte stoppa flyktingarna att komma in genom argument mot terrorism, det är motbjudande, motsägelsefullt och korkat.

• Anonym (Instämmande)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 00:51:52 följande:

Jag avskyr IS, och jag avskyr idioter som tror att IS endast vill döda västerlänningar och spottar på människor i Mellanöstern som just nu lever i ett helvete.

Du lever i Sverige, är inte ett dugg drabbad och behöver inte oroa dig för att dina barn ska bli halshuggna när som helst, men ändå har du mage att ta på dig offerkoftan och se dig som det största offret bara för att du är västerlänning?

Fyfan vad vidrigt. 

BRA skrivet! Exakt så är det!

Jag har en kompis nu som flydde hit för ett år sedan, han vet att hans föräldrar dödades och att hans syskon flydde till andra städer som på den tiden skulle vara tryggare, han levde mitt i allt vi hör om och nu har han fått skydd i Sverige. Helt sjuk vardag han kommer från, och kontrasten mot vad vi lever i...

Själv sitter jag här med min söta son och tittar på barne-tv, äter leverpastej macka och känner sparkar i magen. Ska ha en mysig födelsedagsfest idag. Mannen är på jobb och mår bra. JA, det är sjukt mycket krig nu och JA jag tror det kommer drabba Stockholm och många till storstäder, minst, men att sitta här och klaga som en livrädd flykting som springer från nöden, det liknar hyckleri! ÅH vad synd det är om OSS när alla andra lever i krig och vi fortfarande har det rätt hyfsat!
  • Digestive
    honkie skrev 2015-11-14 09:16:19 följande:

Nu är det ju så att de flesta som kommer in flyr från grupper som IS. De vet precis hur hemska de är. Bör vi låta dem vara kvar i sina länder och bli plockade som höns av dessa grupper eller ska vi låta dem söka skydd hos oss? Nu när vi läser om terrorn de orsakar och alla känner hur kroppen ryser så känns det rätt otäckt att många svenskar faktiskt anser att de flyktingar som kommer bör stanna i sina hemländer där terrorn är vardagsmat för dem.

Om terrorister vill ta sig in i Sverige så behöver de ingen flyktingvåg att rida på, de är väldigt sofistikerade och lyckas väl ändå. Så försök inte stoppa flyktingarna att komma in genom argument mot terrorism, det är motbjudande, motsägelsefullt och korkat.

Berätta alla tänkbara anledningar du kan komma på om varför ~50% utav alla som kommer hit går under jorden och försvinner*. Den siffran motsvarar idag ungefär 50 000 individer; har alla gått vilse eller vad har du för teorier?

Jag säger inte att alla är IS-terrorister utan jag trycker snarare på det alarmerande och det på det orimliga i att alla dessa människor skulle agera sådär utan minsta lilla uppsåt.

Polisen själv är orolig för att de bland annat ska begå kriminella handlingar här i landet men vi kan alltså andas ut helt på punkten terrorism? Motivera.

* tinyurl.com/nd7mmwz
  • Anonym (Kan hända här)

Det är klart det kan hända här! Om man har en okontrollerad massinvandring och dessutom problem redan innan med minst 300 radikala muslimer ( som åkt för att strida för IS) så kan det givetvis hända här. Desto fler människor som kommer hit desto större risk!

Tror dessutom att de kan värva en del muslimer i förorterna. Om 20 % av alla jordens 1,6 miljarder muslimer är radikala så finns möjlighet att värva dem. En del finns här nu.

Många, de flesta muslimer är vettiga, fredliga människor men en klick är det inte. De tar inte alltid klart avstånd från Is i alla moskerer enligt Thomars Gurs blogg ( finns länk där). Jag tror det är något med Islam och kulturerna i länderna där man ofta är muslim. Det är sällan det är demokratier, dessa länder. Islam är en stor del av plitiken, kulturen i många länder.

Om islam är en fredlig relligion, varför är det så tyst?

Terrordåd ett ett mycket stort hot mot demokratin! Vi måste stänga gränserna. Vi har gjort vårt nu! Vi måste ta tag i problemen här hemma. Nu får andra EU länder hjälpa till. Om de vill det n, var ju svagt intresse redan innan.

Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!