Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 00:51:52 följande:
Jag avskyr IS, och jag avskyr idioter som tror att IS endast vill döda västerlänningar och spottar på människor i Mellanöstern som just nu lever i ett helvete.
Du lever i Sverige, är inte ett dugg drabbad och behöver inte oroa dig för att dina barn ska bli halshuggna när som helst, men ändå har du mage att ta på dig offerkoftan och se dig som det största offret bara för att du är västerlänning?
Fyfan vad vidrigt.
BRA skrivet! Exakt så är det!
Jag har en kompis nu som flydde hit för ett år sedan, han vet att hans föräldrar dödades och att hans syskon flydde till andra städer som på den tiden skulle vara tryggare, han levde mitt i allt vi hör om och nu har han fått skydd i Sverige. Helt sjuk vardag han kommer från, och kontrasten mot vad vi lever i...
Själv sitter jag här med min söta son och tittar på barne-tv, äter leverpastej macka och känner sparkar i magen. Ska ha en mysig födelsedagsfest idag. Mannen är på jobb och mår bra. JA, det är sjukt mycket krig nu och JA jag tror det kommer drabba Stockholm och många till storstäder, minst, men att sitta här och klaga som en livrädd flykting som springer från nöden, det liknar hyckleri! ÅH vad synd det är om OSS när alla andra lever i krig och vi fortfarande har det rätt hyfsat!