Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:39:53 följande:
Erkänner att is avskyr andra grupper? Är det något att erkänna? Något verkar ha skruvat till sig ordentligt i ditt huvud när du ska försöka skapa någon grej av något som inte finns. Vad är ditt syfte egentligen och vad vill du komma fram till?
Ja, det är något att erkänna eftersom en del verkar förneka det med flit.
Det jag vill komma fram till:
*IS enda syfte är inte att ta död på västerlänningar, att döda västerlänningar skulle IS inte tacka nej till, men det är definitivt inte det enda eller den största gruppen IS avskyr.
*Förminska inte människors lidande genom att säga att de drabbas endast för att de "står i vägen" för IS, och inte för att de råkar tillhöra den hatade gruppen av IS.
*Så länge man inte har någon som drabbats av ett terrordåd, som t.ex det som hände i Paris, så ska man inte ens jämföra sitt lidande med dem som förlorat någon i dåden, varesig det är i Frankrike eller Syrien/Irak.
Sedan vill jag att alla som drabbats av IS hittills, kristna, yezidier, shiiter och även fransmännen idag, ska vila i frid och må deras nära och kära klara av den sorgen de känner just nu (för jag gör inte skillnad på folk).