• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:23:58 följande:
    Det är ingen som gör det förutom du. Hur fan kan en diskussion som handlar om terrorattentat komma och handla om att man förminskar andra gruppers lidande för man är rädd själv... Bara i Sverige!!

De är ingen som förminskar andras lidande bara för man ser risken i Sverige. Tror du inte det går att tänka på ALLA som drabbas och samtidigt se risken för en själv samtidigt? Ena utesluter inte det andra. Det mesta verkar vara i ditt eget huvud.
    Men varför fortsätter du argumentera när du uppenbarligen inte läst det första inlägget jag citerade? Jag skrev aldrig ett svar om trådens ämne, utan citerade TS som menade att IS ENDA SYFTE är att ta död på västerlänningar.

Ditt sista stycke säger däremot emot TS, då TS inte ens erkänner att IS har andra mål vilket är just det som gör mig förbannad. 
  • Anonym (:O)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:23:01 följande:

Nej, det skrev jag inte (inte angående Paris). Utan jag syftade på IS i Mellanöstern och hur de försöker ta över områden och städer, det drabbar inte Europa ett skit men ändå ser man sig själv som det största offret.

Att det sker terrorattacker i Paris och liknande i Europa, där folk förlorar nära och kära är jämförbart, men inte annars där folk inte drabbas ett skit av IS. 

Men det fattar väl vem som helst? Ska man ite få prata om denna händelse nu för att det sker hemska saker i Syrien m.m också eller vad vill du ha sagt? Du verkar ha rört ihop saker i ditt huvud.
  • Anonym (...)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:17:48 följande:
    Men ingen kräver att ni ska acceptera det? Rösta på SD eller vadfan ni vill, jag bryr mig inte. Det enda jag kräver är att ni inte ska förminska andra gruppers lidande bara för att de inte råkar vara från väst! 
    Man förminskar inte deras lidanden genom att vara rädd själv över en liknande utveckling i Sverige.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:26:09 följande:

[quote=76001327][quote-nick]Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:23:01 följande:[/quote-nick]Nej, det skrev jag inte (inte angående Paris). Utan jag syftade på IS i Mellanöstern och hur de försöker ta över områden och städer, det drabbar inte Europa ett skit men ändå ser man sig själv som det största offret.

Att det sker terrorattacker i Paris och liknande i Europa, där folk förlorar nära och kära är jämförbart, men inte annars där folk inte drabbas ett skit av IS. [/quote

Men det fattar väl vem som helst? Ska man ite få prata om denna händelse nu för att det sker hemska saker i Syrien m.m också eller vad vill du ha sagt? Du verkar ha rört ihop saker i ditt huvud.

ÅTERIGEN, självklart ska man ta upp det lika mycket!
    Det jag sa emot är att TS förnekar andras lidande och menar att IS endast är ute efter västerlänningar. 

Tänk att du bor i Mellanöstern och har nära och kära som blir mördade exakt hela tiden på grund av deras etnicitet eller religion. Tror du inte att TS's kommentar om att IS endast är ute efter västerlänningar hade upprört dig? 
  • Anonym (Var rädda nu)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:26:46 följande:

Men varför fortsätter du argumentera när du uppenbarligen inte läst det första inlägget jag citerade? Jag skrev aldrig ett svar om trådens ämne, utan citerade TS som menade att IS ENDA SYFTE är att ta död på västerlänningar.

Ditt sista stycke säger däremot emot TS, då TS inte ens erkänner att IS har andra mål vilket är just det som gör mig förbannad. 

Du snackar SKIT!!! Skriv inte i denna tråd!
  • Anonym (:O)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:26:46 följande:

Jag har läst ditt första inlägg. Du skrev att västerlänningar inte behöver vara rädda och är egoister.

Skriv inte sådant du inte menar. Men är ju bra att du inte menade det.

Sjävklart har IS många olika mål det vet väl alla. Tror den personen menar att västerlänningar ÄR ett stort mål och det kan ingen förneka.
  • Anonym (öm)

Vad felas idioterna på SVT? De spekulerar i OM det kan vara ett terrordåd och om "rockbandet kan vara anledningen till dådet". Snart är det väl självaste SD som står bakom...

• blirless

Jag tror faktist inte Sverige är nästa mål precis. Det finns många ISIS anhängare i Sverige ja men Frankrike och Storbritannien är större måltavlor då dem har mer militär närvaro i Syrien och stöttar upp USA. Sverige har nästan ingen militär närvaro i Mellanöstern och många anhängare har sina familjer och vänner här. Men däremot tror jag att något kommer hända här men jag tror inte Sverige är det nästa landet på tur. 

Sverige är ett svagt land i militärt syfte, om Sverige skulle bli utsatt så skulle ingen bry sig nämnvärt då många olika krönikörer i andra länder iprincip väntar på att vi ska bli utsatta för terrordåd. Att ge sig på andra länder som har mer makt för att sprida rädsla och makt är ett smartare drag om man tänker efter. 

Jag skulle tippa på att något kommer hända i Tyskland och Storbritannien. 

• Anonym (AA)

Nu är det på tiden att den Svenska regeringen ska besluta att stänga gränserna för nya flyktingar att komma in tills man har fått tag på alla de som ännu inte har registrerats samt deporterat alla potentiella terrotister.

• Anonym (Usch)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 01:30:37 följande:
    Jag har läst ditt första inlägg. Du skrev att västerlänningar inte behöver vara rädda och är egoister.

Skriv inte sådant du inte menar. Men är ju bra att du inte menade det.

Sjävklart har IS många olika mål det vet väl alla. Tror den personen menar att västerlänningar ÄR ett stort mål och det kan ingen förneka.
    Jag skrev att TS ska sluta vara egoist, anser du inte att IS enda syfte är att utrota västerlänningar så behöver du inte ta det personligt.

Den som själv sitter tryggt i sitt hem (notera att kommentaren inte har något med terrordådet i Paris att göra) och samtidigt känner sig mer drabbad än den kristne, shiamuslimske eller yezidiske personen i Mellanöstern är en egoist.

Då hade TS rättat sig om hen menat det, men istället kallar hen mig för istödjare, så uppenbarligen står hen fast vid att IS inte har några andra mål.
    Men bra att du säger emot det och erkänner att IS även avskyr andra grupper! 
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!