• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Anonym (Mycket möjligt.)
    Flash Gordon skrev 2015-11-14 12:58:49 följande:

Det här har inget med en specifik konflikt att göra.

Detta har att göra med islam som radikaliseras och expanderar.

Det är inte bara väst som drabbas. Det sker överallt.

Kina, Indien, Thailand, Kenya ...

Överallt där islamismen tränger på.

Och det vet du? ;)
  • Anonym (tänker på Frankrike idag)
    nihka skrev 2015-11-14 12:58:42 följande:
    Nej, det är inte vad flyktingar generellt gör. De flyr från krig.
    Aha, du menar dessa som vandrat genom  8 säkra länder för att komma till Sverige och där vägrar gå av bussen för det är för dålig standard , för mörkt , för kallt, för tråkigt , för långt till ICA , m.m m.m ?
    Och nu senast hungerstrejkar för maten från brukshotellet är oätbar? Gamlingarna och skolbarnen hade jublat över att få sådan mat . En stor skam och klart det kommer smälla här snart också . Tusentals kommer in varje dygn som vi inte har en susning om vilka de är.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2015-11-14 12:56:02 följande:

Det var alltså "bara" ca åtta islamister som slog till på sex olika platser.

Fundera på om ni tror att Sverige skulle ha samma möjlighetera att reagera lika snabbt och beslutsamt som Frankrike har med sin polis och sin militär.

All vår polis befinner sig nere i Skåne för att kontrollera invandrare. All vår militär är avrustad.

En attack imorgon kväll mot nyöppnade Mall of Scandinavia och samtidigt mot landskampen mellan Sverige (Lars Vilks) och Danmark (Muhammedteckningarna) på intilliggande Nationalarenan skulle resultera i en katastrof.

Ändå har inte detta hänt här i Sverige där SD inte längre talar om "massinvandring" utan "totalinvandring" utan det händer i Frankrike som för en mycket mer restriktiv flyktingpolitik än Sverige.

Terrorism är ett globalt problem och en katastrof oavsett var det inträffar. Ett litet land har givetvis inte lika stora resurser som ett stort land.
  • nihka
    Anonym (tänker på Frankrike idag) skrev 2015-11-14 13:14:40 följande:
    Aha, du menar dessa som vandrat genom  8 säkra länder för att komma till Sverige och där vägrar gå av bussen för det är för dålig standard , för mörkt , för kallt, för tråkigt , för långt till ICA , m.m m.m ?
    Och nu senast hungerstrejkar för maten från brukshotellet är oätbar? Gamlingarna och skolbarnen hade jublat över att få sådan mat . En stor skam och klart det kommer smälla här snart också . Tusentals kommer in varje dygn som vi inte har en susning om vilka de är.
    Ja, jag menar alla de som har flytt från krig och som du tycker ska fly till ett annat land. Precis de menar jag.
    Flash Gordon skrev 2015-11-14 12:58:49 följande:

Det här har inget med en specifik konflikt att göra.

Detta har att göra med islam som radikaliseras och expanderar.

Det är inte bara väst som drabbas. Det sker överallt.

Kina, Indien, Thailand, Kenya ...

Överallt där islamismen tränger på.

"Den första muslimska församlingen i Stockholm bildades av invandrare från Finland på 1940-talet....." sv.m.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige

Terror har funnits i Sverige sen dess (även innan dess) Jag hittar dock bara ett fåtal fall där muslimer är inblandade. Klanten som sprängde sig själv, och bomberna i danmark (de kom från Sverige) tex. De flesta dåden i sverige är gjorda av SVENSKAR.

Så ge dig. Det handlar om personer, så dra inte alla över en kant.
    Anonym (tänker på Frankrike idag) skrev 2015-11-14 13:14:40 följande:

Ja, jag förstår inte varför fler inte reagerar på detta.. De riskerar sina liv i båtar byggda av skit, tar sig genom hela europa, överlever tack vare folk som skänker saker på vägen.. Sen när de blir erbjudna tak över huvudet, en varm säng med närhet till allt de behöver så duger inte detta.
  • ISKommerTaSkydd

Ja just det nu sitter IS och går igenom sina note böcker . Och självklart kommer dom inte attackera sverige då dom för statestik på hur lite vi har saboterat för dom.. hahaha ok jag kommer inte skratta när folk ligger i blodpölar i sthlm tur att jag äger en villa norrut och är beväpnad till tusen så innan min familj blir våldtagna och dödade så kommer jag få med mig några "jag lovar" ...

• Anonym (Skitsnack)
    Drottningen70 skrev 2015-11-14 00:49:31 följande:

Desperat panikåtgärd. Dock fortfarande helt verkningslöst.

Så mycket skitsnack. Så jävla blåögt så man blir rädd. Att öppna dörrarna och säga "kom in i värmen vem du än är" bjuder in inte bara till de krigsdrabbade civila stackars människorna som behöver hjälp utan även till dem som fått dom att fly från första början. Det är att skapa en fristad inte bara åt flyktingar utan även åt förövarna. Det finns ingen nationalintelligens, ingen övervakning och inga krav ÖVERHUVUDTAGET. I Frankrike måste de, och kommer de, anamma protokoll inom den militära underrättelsetjänsten för att ha större kontroll och lättare kunna förebygga liknande händelser så som man aktivt mekämpar det i USA t ex. Man måste ta till kontroversiella metoder och ligga steget före. Och man vet inte ens hir många attentat som stoppats i förväg med lite mer kontroversiella metoder, som man är så jävla bajsnödig och rädd för att använda sig av. Det är ingenting som sker från en dag till en annan, och i sverige är ju den motsvarande underrättelsetjänsten så tandlös att man inte vet vart man ska börja. Inte heller kommer man ta tag i det förren det händer något, om ens då.
  • nihka
    Anonym (Mycket möjligt.) skrev 2015-11-14 13:26:43 följande:
    Ja, jag förstår inte varför fler inte reagerar på detta.. De riskerar sina liv i båtar byggda av skit, tar sig genom hela europa, överlever tack vare folk som skänker saker på vägen.. Sen när de blir erbjudna tak över huvudet, en varm säng med närhet till allt de behöver så duger inte detta.
    Menar du att de som är gnälliga har flytt mindre från krig eller inte flytt från krig alls för att de är gnälliga?
  • Flash Gordon
    Anonym (Mycket möjligt.) skrev 2015-11-14 13:13:20 följande:
    Och det vet du? ;)
    Vet vadå? Att islamistisk terror drabbar hela världen, alla världsdelar, överallt?
    Anonym (Mycket möjligt.) skrev 2015-11-14 13:22:40 följande:
    "Den första muslimska församlingen i Stockholm bildades av invandrare från Finland på 1940-talet....." sv.m.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige

Terror har funnits i Sverige sen dess (även innan dess) Jag hittar dock bara ett fåtal fall där muslimer är inblandade. Klanten som sprängde sig själv, och bomberna i danmark (de kom från Sverige) tex. De flesta dåden i sverige är gjorda av SVENSKAR.

Så ge dig. Det handlar om personer, så dra inte alla över en kant.
    Det här har inget att göra med att landet si-och-så har deltagit i bombningarna av land så-och-si.

Det är ett världsomspännande fenomen och handlar om islam som radikaliseras och expanderar.

Filipinerna, Indonesien, Tanzania ...

Det skjuts på hotell i Indien, sprängs bomber restauranger på Bali och anfalls tågstationer i Kina.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!