• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Beebii
    soofa skrev 2016-01-05 22:32:58 följande:

Klart du ska ta ett test! :)

Nja jag tempar (med en äldre halv pålitlig muntemp) och enligt ff har den inte ens hittat min äl denna månaden. Har ingen tydlig höjning i temp heller utan det går i sick-sack hela tiden. Det är väl det som talar emot att testa bortsett från att jag blödde...

När ska du testa soofa?
  • Nilsanna
    soofa skrev 2016-01-06 07:44:22 följande:

Hur har det gått! Testat än? :D

Tack för omtanken :) Testade precis och det fanns ingen sträck alls. Blir såklart besviken eftersom jag fick ett "spöksträck" för tre dagar sedan. Menssmärtan håller sig kvar även idag trots att jag har BIM 12/1. Vi får se vad som händer. Testade med CB plus... Ska vänta några dagar inför nästa test.
  • Cfmilla
    Bananen92 skrev 2016-01-05 22:53:02 följande:

Hjälp - vad är detta?!

Fick en blåsa på bröstvårtan idag, den är öm och svälld. När jag då började pilla och klämma lite kom det vätska (?!) ut bröstet. Typ vit-genomskinlig några droppar. Jag KAN inte vara gravid, inte med den supermens som jag haft de senaste dagarna. Eller borde jag testa imorgon bitti för säkerhets skull? Har ni någon erfarenhet om detta?

Det har jag också haft!! Men vad jag kunde förstå bar det rätt normalt och händer lite då och då.
  • Nilsanna
    Linda b1986 skrev 2016-01-06 00:19:59 följande:
    GRATTIS Linda, du är gravid!!! Njut!
  • soofa

Jaha, då förstår jag att du tvekar. Vilken cd är du på nu? Har du något äl-test hemma så kan du ju ta det och se hur det ser ut?

Jag är på äl + 10 i dag, bim någon gång kring den 11/1. Jag skulle vilja testa innan dess men är så rädd att bli besviken så drar ut på det.

Beebii skrev 2016-01-06 08:31:50 följande:

Nja jag tempar (med en äldre halv pålitlig muntemp) och enligt ff har den inte ens hittat min äl denna månaden. Har ingen tydlig höjning i temp heller utan det går i sick-sack hela tiden. Det är väl det som talar emot att testa bortsett från att jag blödde...

När ska du testa soofa?

• soofa

När hade du äl? Det kan ju vara så att det bara var för tidigt helt enkelt, CB plus är ju inget jättekänsliga test. Fortsätter hoppas!

Nilsanna skrev 2016-01-06 08:37:32 följande:

Tack för omtanken :) Testade precis och det fanns ingen sträck alls. Blir såklart besviken eftersom jag fick ett "spöksträck" för tre dagar sedan. Menssmärtan håller sig kvar även idag trots att jag har BIM 12/1. Vi får se vad som händer. Testade med CB plus... Ska vänta några dagar inför nästa test.

• Rajgräs

Jag är gravid!

Testade nu på morgonen och det är ingen tvekan!

Superlycklig, tänk en till trollunge i familjen!

Jag håller tummarna för er andra, hoppas det blir mångamånga september barn!

• Rajgräs
    sebbejonte skrev 2016-01-06 06:51:32 följande:

Då var bim här. Mensen har inte kommit inatt som den brukar göra. Får väl se vad som händer under dagen. Spännande!

Håller tummarna!
  • Nilsanna
    soofa skrev 2016-01-06 08:50:18 följande:

När hade du äl? Det kan ju vara så att det bara var för tidigt helt enkelt, CB plus är ju inget jättekänsliga test. Fortsätter hoppas!

Är något osäker på när jag hade ÄL eftersom jag har oregelbunden mens (25-32 dagar). Jag utgår ifrån att min ÄL var 29/12... Har beställt känsligare test men dom har inte levererats ännu. Det bästa vore förstås att vänta till BIM 12/1 ;) Har dock så svårt med tålamodet!

Håller tummarna för dig med :)
  • Nilsanna
    Rajgräs skrev 2016-01-06 08:53:15 följande:

Jag är gravid!

Testade nu på morgonen och det är ingen tvekan!

Superlycklig, tänk en till trollunge i familjen!

Jag håller tummarna för er andra, hoppas det blir mångamånga september barn!

Underbart! Grattis!!!!
Svar på tråden BIM januari 2016