• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Cfmilla
    eid skrev 2016-01-04 21:52:27 följande:

Jag har en fundering gällande att försöka bli gravid och träning. Jag tränar rätt hårt 4-6 gånger i veckan, någon som vet om det kan påverka "bebisverkstaden" negativt? 

Nej det tror jag absolut inte!!!
  • sebbejonte
    Agge83 skrev 2016-01-04 22:17:57 följande:

Sååå nu är äntligen äl testen negativa! :) nc har satt min BIM nu till 16/1 så två dagar senare än innan :)

Lååångt kvar bara :/

Flyttade dig
  • sebbejonte

Jaha imorgon är dagen D. Min mens brukar alltid komma på natten. Får se om den kommer imorgon.

Min månad har varit lite annorlunda mot vad den brukar, vet inte om det kan bero på att jag började äta folsyra och d-vitamin för ca 3 veckor sen.

Jag brukar få ont i brösten strax efter äl som sitter i tills mensen kommer. Mensvärken brukar komma när jag sätter in första tampongen.

Denna månaden fick jag ont i brösten på äl+11 och mensvärk har jag haft sedan äl+10...väldigt konstigt.

Hoppas testen jag tog som visade negativt häromdagen bara var för tidigt och att mensen inte kommer imorgon

• HCS

Hoppas hoppas den håller sig borta nu! följer med spänning!

sebbejonte skrev 2016-01-05 10:39:47 följande:

Jaha imorgon är dagen D. Min mens brukar alltid komma på natten. Får se om den kommer imorgon.

Min månad har varit lite annorlunda mot vad den brukar, vet inte om det kan bero på att jag började äta folsyra och d-vitamin för ca 3 veckor sen.

Jag brukar få ont i brösten strax efter äl som sitter i tills mensen kommer. Mensvärken brukar komma när jag sätter in första tampongen.

Denna månaden fick jag ont i brösten på äl+11 och mensvärk har jag haft sedan äl+10...väldigt konstigt.

Hoppas testen jag tog som visade negativt häromdagen bara var för tidigt och att mensen inte kommer imorgon

• HCS

Sitter och funderar om jag är på äl+5 eller om den ens inträffat. Har inga tecken alls på äl såsom flytningar nu. Tappen är hård och bakåtvänd. Den var öppen, mjuk och jag hade flytningar och ont i magen när ff ritat ut min äl. Men varför sjunker tempen så nu??

Vad tror ni? Tacksam för alla svar. :)

• HCS

Hade feber efter jul därav konstig tempkurva innan äl. Coverline borde ligga på 36.6 vilket den brukar. Dagarna före äl är troligen förhöjd temp också...

• My102
    Anonym (Tjej) skrev 2016-01-05 08:47:32 följande:

Ok jag förstår! Min syster tar också levaxin och blev inte gravid på 2 år. Så fort läkaren höjde dosen så blev hon gravid samma månad. Kolla med din läkare om du får rätt dos? :)

Sist låg jag på 2,6 i värde på morgonen innan jag tog medicin vilket min läkare tyckte va normalt efter att ha höjt dosen pga fertilitet men nu ska jag försöka att få öka ytterligare eftersom vi försöker. Jag sa inte det uttryckligen till läkaren då utan bara "pga fertilitet". Så jag hoppas att jag kan få medicin så jag i alla fall ligger på 2,0 istället.
  • Nilsanna

Hej!

Jag vill gärna hoppa in här, har BIM 12/1. Dessa dagar går otroligt sakta...vill så gärna se ett plus snart.

Håller tummarna för oss alla :)

• lillinejja

Hej! Har hängt med här lite i bakgrunden, vi försöker inte bli gravida just nu men jag tänkte fråga er...
    Jag är sjuuuukt redo för nästa steg- barn!! Han vet om hur jag känner men min fästman säger att han inte är redo. Jag vill absolut inte tjata, vara jobbig och stressa honom vi är ju trots allt fortfarande ganska unga. Men om jag ska vara ärlig tror jag inte han blir redo förns han står där med ett litet knyte i armarna :( vad ska jag göra!?! Ska jag göra nåt över huvud taget?!? Några tips och råd? Vill inget hellre än att gå med i en sån här tråd jag me (dvs att beslutet är taget)!!!

• anna90
    lillinejja skrev 2016-01-05 12:50:37 följande:

Hej! Har hängt med här lite i bakgrunden, vi försöker inte bli gravida just nu men jag tänkte fråga er...
    Jag är sjuuuukt redo för nästa steg- barn!! Han vet om hur jag känner men min fästman säger att han inte är redo. Jag vill absolut inte tjata, vara jobbig och stressa honom vi är ju trots allt fortfarande ganska unga. Men om jag ska vara ärlig tror jag inte han blir redo förns han står där med ett litet knyte i armarna :( vad ska jag göra!?! Ska jag göra nåt över huvud taget?!? Några tips och råd? Vill inget hellre än att gå med i en sån här tråd jag me (dvs att beslutet är taget)!!!

Åh vad jobbigt :( Min sambo var redo långt före mig och när jag blev gravid (som slutade i MF/MA tyvärr) så var det inte alls planerat och jag fick lite panik. Hade inte tänkt att barn skulle komma förrän om minst 2 år. Men när paniken gick över efter någon timme så blev jag bara såå glad och såå redo, direkt. När vi fick veta att vi fått missfall blev vi båda helt förstörda och har sedan dess försökt bli gravid igen men inte lyckats ännu. Så det kan absolut bli som du säger, att man inte känner sig redo förrän man står där med ett plus, en större mage eller med barnet i famnen. Jag gick ju från o-redo till redo på några timmar, haha... Men vad kör du för preventivmedel nu? Om du inte redan kör NC skulle jag börjat med det nu och sen försökt prata med killen om hur långt fram i tiden han kan se sig själv med barn. Säger han ett år så kan du säga att 6-12 månader är det normala att det tar innan man lyckas bli gravid. Ni kanske kan komma överens om att "händer det så händer det och då är det meningen"? :)
Svar på tråden BIM januari 2016