• My102

BIM januari 2016

Hej, är inne på åttonde försöket nu. Har räknat ut att jag antagligen har haft ÄL 3 ggr under denna tid, mensen har strulat som sjutton. Har en känsla att mensen är mest regelbunden på våren än hösten då jag tidigare har haft en jämn cykel mars-juli för att sedan göra långa uppehåll med förseningar på hösten.

Kan kroppen fungera så?

• My102
    Anonym (Tjej) skrev 2016-01-04 04:35:03 följande:

Har du pco? Om du haft äl 3 gånger av 8 så är det nånting som inte är som det ska. Har du gått till läkaren?

Jag vet att jag har låg ämnesomsättning och äter levaxin, den kan strula men jag har också tänkt på PCO. Fick acne utbrott för några år sedan, riktigt rejäla, och jag blir mer och mer hårig, på haka och ansikte.

Jag tog kontakt med läkaren innan jul och han ska återkomma till mig den 11 jan när han är tillbaka så det "är på gång". Jag hoppas att det inte är PCO utan att det är levaxinet som strular istället :/
  • My102
    Anonym (Tjej) skrev 2016-01-05 08:47:32 följande:

Ok jag förstår! Min syster tar också levaxin och blev inte gravid på 2 år. Så fort läkaren höjde dosen så blev hon gravid samma månad. Kolla med din läkare om du får rätt dos? :)

Sist låg jag på 2,6 i värde på morgonen innan jag tog medicin vilket min läkare tyckte va normalt efter att ha höjt dosen pga fertilitet men nu ska jag försöka att få öka ytterligare eftersom vi försöker. Jag sa inte det uttryckligen till läkaren då utan bara "pga fertilitet". Så jag hoppas att jag kan få medicin så jag i alla fall ligger på 2,0 istället.
  • My102

Precis pratat med farbror doktor, har fått min levaxin dos höjt från 75 till 100, ett litet glädjeskutt, återbesök om 6v. Läkaren sa att man HELST ska sträva att ligga på ett värde 1,0, jag ligger nu på 2,6, tog prov i sep, men det har säkert ökat nu till typ 3,0..brukar öka rätt så frekvent.

Däremot så gjordes inget PCO test förrän efter ett år av försök och när man slussas vidare för utredning. Hur görs det hos er andra?

• My102

Vad tror ni? Kommer ÄL ske imorgon eller måndag?

Jag har aldrig fått ett starkt positivt på graviditetskollens stickor :/'

• My102
    elena-mikaela skrev 2016-01-16 15:39:32 följande:

Det ser ut att stegring är på G. Så du måste kolla nu imorgon om den blir starkare... och När du ser att den är starkare gör tester oftare. Jag brukar då göra 3 ggr om dagen för att inte missa stegring. Bra att ha koll på temp och flytningar i samband med det.

Hur brukar dina se ut under ÄL? Du kan ske missar stegring? En gång jag har fått stegring 22:00  då kl 18:00 det var negativt och på morgon efter var negativt med.

Tack för svar :) jag har ser en stegring nu, har testat sen i onsdags :) så det verkar vara på G. Jag har tagit tempen igår morse och idag morse, ska fortsätta med det :). Men jag har bara ett ÄL test kvar :/ så jag tar det imorgon sen får se om det märks nåt på tempen. Jag har oftast fått slut på stickor och testat kring den perioden som jag bör få ÄL men det har aldrig hänt att jag har prickat in den..har oregelbunden mens.

Ökar tempen innan ÄL eller är det enbart efter ÄL som man ser en stegring som kan tyda på att ÄL har varit?
  • My102

En fråga, ni som har varit gravid, kände ni någon gång den berömda metallsmaken i munnen? Å isåfall när i grav gjorde ni det och hur länge/ofta?

Jag fick extremt metall smak i munnen nu ikväll..stoppade tom in ett finger för att se att jag inte blödde någonstans!

• My102

Spottings här..jävla skit :( februari tråden för mig! Hoppas vi inte ses där!

• My102

Jag känner mig lite smått förstörd..nu i februari är det 9e försöket.. Det bluppar upp på Facebook och instagram om folk som ska ha bebis i år. En del direkt efter avslutad högskoleutb, andra månaden efter giftermålet osv.. Det känns som att det går så lätt för andra men så svårt för oss..jag kanske är fjantig men nu börjar det göra ont på riktigt, har hela tiden haft inställningen att det kan ta tid...men nu istället så blir tankarna, det har inte gått dem senaste 9 ggr, varför det då gå nu?

Samtidigt som det finns dem som försöker i flera år också så får jag känslan att jag inte har rätt ska känna såhär eftersom vi inte har försökt allt för länge.

Den här processen är rätt så ensam som kvinna med en längtan enorm efter barn

Svar på tråden BIM januari 2016