• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • 8airam8

ÄL +12 idag. Vägrar testa innan BIM och helst ytterligare någon dag efter det (om inte mensen kommer förstås). Jävlar så segt det är...

• Empasan

Hej tjejer! BIM för mig enligt NC är 28/1 och beräknad ÄL är runt 13-15/1. Tog ÄL test igår och idag, fick dessa. Ser ut som ÄL närmar sig va?! Kanske tidigare än beräknat? Har ett MA bakom mig sedan oktober och sedan dess är min cykel inte riktigt som vanligt...

• soofa
    Linda b1986 skrev 2016-01-06 09:09:10 följande:

Någon annan som testat detta gravtest? Verkar vara ganska nytt med känslighet på 6 dagar innan mens

Jag har en kompis som använde det förra månaden och rekommenderade det - hon plussade med det några dagar innan bim medan de andra testerna knappt visade någonting. Glad Vad jag förstått mäter det redan från 10 mlu medan de andra mäter från 25 mlu så det är ju inte konstigt att du inte fått något streck på det andra testet än. Vänta två dagar och ta ett nytt test med 25 mlu, då kommer även det visa något. Men du kan absolut lita på testet du tog i dag, du är gravid! Glad Inväntar själv en leverans av just ett sådant test.. 
  • sebbejonte
    soofa skrev 2016-01-06 08:26:49 följande:

Förstår dig, jag vågar inte testa på grund av rädsla över att bli besviken. Är på äl + 10 i dag. Men din mens brukar aldrig vara sen eller? Har den inte kommit senast fredag så måste du ju ta ett test! :)

Nej aldrig men den kan komma mellan dag 26-28 och idag är jag på dag 27 o 9 av 10 ggr kommer den dag 27 men lika bra att vänta tills fredag om den inte kommer
  • soofa
    frestelsen skrev 2016-01-06 09:25:42 följande:
    [/quote]

Samma som du. Men tar progesterall och hoppas förlänga luthefasen :) neg test idag:/
    Samma här, använder också den krämen för att hålla spottings borta. Hoppas det hjälper och att vi plussar om några dagar. Glad
  • soofa
    pärlsnäcka skrev 2016-01-06 09:28:42 följande:

Hej goingar :)

Vad innebär tempning? Låter som ett billigare alternativ till äl tester. När var hur ? Tack :)

Jag ser att du redan har fått några bra svar. Glad Mitt tips är också att ladda ner Fertil friend-appen. Tror du får den utökade versionen gratis första månaden, sen kan du välja att betala för den eller köra på gratisversionen. Jag tycker gratisversionen räcker gott och väl. Sen behöver du bara en muntermometer, sen är det bara att köra igång. Det kan vara bra att komplettera med äl-tester också, men du behöver ju inte alls testa så ofta som man annars kanske gör. 

Bra att veta är att tempmetoden är det enda sättet att veta att man faktiskt haft ägglossning. Man kan ha positiva äl-tester utan att faktiskt ha ägglossning, men tempar man så ser man om tempen ökar i samband med äl - då vet man att man har haft äl. Glad
  • soofa
    sebbejonte skrev 2016-01-06 10:08:28 följande:
    Nej aldrig men den kan komma mellan dag 26-28 och idag är jag på dag 27 o 9 av 10 ggr kommer den dag 27 men lika bra att vänta tills fredag om den inte kommer
    Ja, det låter klokt. Håller tummarna för dig! 
  • soofa
    Empasan skrev 2016-01-06 10:07:49 följande:

Hej tjejer! BIM för mig enligt NC är 28/1 och beräknad ÄL är runt 13-15/1. Tog ÄL test igår och idag, fick dessa. Ser ut som ÄL närmar sig va?! Kanske tidigare än beräknat? Har ett MA bakom mig sedan oktober och sedan dess är min cykel inte riktigt som vanligt...

Ja, det ser ut att vara på gång men ibland kan jag ha ganska starka utslag i flera dagar innan det väl bli positivt. Men bra att du har börjat testa redan nu så du inte missar det.
  • Empasan
    soofa skrev 2016-01-06 10:14:01 följande:
    Ja, det ser ut att vara på gång men ibland kan jag ha ganska starka utslag i flera dagar innan det väl bli positivt. Men bra att du har börjat testa redan nu så du inte missar det.
    Tack för svar Ja, får se hur det utvecklar sig.
  • 8airam8
    soofa skrev 2016-01-06 10:14:01 följande:

Jag hade börjat ligga i nu dessutom. I december blev det inget klart och tydligt plus på äl-testerna alls för mig, men på gyn såg man att jag hade haft ägglossning ändå. Lite lurigt är det allt :)
Svar på tråden BIM januari 2016