• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • sebbejonte
    ensamärstark skrev 2016-01-07 08:32:07 följande:

Är du säker på att du hade ägglossning denna månad? Hoppas ändå på plus för dig

Varför skulle jag inte haft det? För att mensen är sen?
  • skaleq
    Linda b1986 skrev 2016-01-07 08:57:40 följande:

Sorry jag bombarderar med mina stickor men är så rädd att det inte är något. Min man tror bara det är skuggor och att jag inbillar mig:(

Har också en man som är skeptisk till att tolka testresultat. Det var inte förrän jag kom in här som jag förstod att sånna testresultat som dina kunde vara positiva :) Och om de visar såpass starkt som de gör nu, så tänker jag att de säkert bara blir starkare till BIM.
  • Mammamiia10

Tror min bim är tidigare än 18/1 tror den är 15/1. Har sedan igår väldigt stark, brännande mensvärk som strålar ut i ljumskarna o låren vilket jag inte har annars innan mens. Nåt känns annorlunda än vanligt.. Känns som med tidigare graviditeter, denna mensvärk.. Man kan ju alltid hoppas.

• karinjanson
    glittersol skrev 2016-01-07 08:31:36 följande:

Nämen vännen!

Känn inte så, din tur kommer komma!!

Vilket försök är ni på?

Tempar du eller kör du med ältest?

Kram!!! <3 <3

Har inte ätit piller på 14 månader, det här var åttonde "aktiva" försöket. Att tempa funkar inte, jobbar skift så att ta tempen ungefär samma tid efter sömn går inte. Har kört med ÄL-test några månader men blev så stressad av det så nu har vi sex varannan dag, ibland varje dag. Usch, jag vet inte, blir bara så frustrerad. Vi är de enda som inte är gravida eller har barn i våran "krets" och att se min sambo leka och mysa med mina systerdöttrar och hans kusinbarn får mig att vilja gråta varje gång. Det är liksom bara vi kvar, och för de andra har det "bara blivit".

Dessutom tjatar hans pappa. "Jag vill ju bli farfar. Ni är ju min enda chans att bli det. Hur svårt kan det vara? " Tydligen tillräckligt svårt, gubbjävel! råkade jag svara sist.
  • ensamärstark
    sebbejonte skrev 2016-01-07 09:09:08 följande:

Varför skulle jag inte haft det? För att mensen är sen?

För att man har normalt inte ägglossning varje månad? Kanske blandat ihop dig med någon annan? Har du passerat BIM?
  • Arissa

Nu blinkar mitt ägglossningstest, hade lite mys igår och får väl fortsätta så nu! Åh hoppas det blir något nu!!!! :)
    *håller tummarna*

• SamsonS

Då kom mensen prick på dagen. Usch, börjar tycka att detta är riktigt jobbigt nu och mannen verkar inte alls ta det på samma allvar som jag. Riktigt besviken trots att jag egentligen redan visste att det inte blivit något denna gången heller....så nu lämnar jag och hoppas åter igen på nästa månad, det blir 6e försöket.

• vanjastina
    SSK13 skrev 2016-01-07 07:40:09 följande:

Alltså hur länge har man fertilt sekret efter ÄL? känns så osäkert när jag fick fullt utslag på ÄL-test fem dagar tidigare än jag trodde. Hade sekret då också och ÄLvärk. Men sekretet är fortfarande så himla halkigt, genomskinligt och lite trådigt. ÄL-testen (både gravkollen och cb) är helt negativa nu.

Det undrar jag med. Jag märkte av fertila, lite trådiga flytningar i måndagskväll, hade sedan ganska rikligt med genomskinliga äggviteflytningar tisdag och onsdag. Idag torsdag är det fortfarande "slem" som man kan göra broar av men det är mer gulaktigt/grumlig..? Tror att äl var igår men nu är jag osäker iochmed dagens flytning.

Ursäkta mina detaljerade flytnings-beskrivningar men jag gissar att ni är härdade här inne xD
  • sebbejonte
    ensamärstark skrev 2016-01-07 09:56:59 följande:

För att man har normalt inte ägglossning varje månad? Kanske blandat ihop dig med någon annan? Har du passerat BIM?

Nä jag vet men säker kan man ju aldrig vara om man inte tar väl väl?

Min bim var igår men mensen kom nu så ingen bebis :(
  • sebbejonte

Min mens kom precis, en dag för sent :( blir så ledsen.

Någon annan får gärna ta över listan nu för jag tar nog en paus från fl

Svar på tråden BIM januari 2016