• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Trucker89

Hoppar också in här.

Slutade med piller då "mensen" kom i början på månaden. Ätit piller i 10 år och innan de hade jag aldrig regelbunden mens så vet inte alls hur de är nu. Men om allt är som de ska så har jag BIM 5/12. Kändes iaf som om jag hade ÄL igår och vi har haft regelbundet mys sen förra fredagen. :)

Är första försöket med 1a barnet. Är väldigt medveten om att chanserna är små för att plussa i december men man kan ju inte låta bli att hoppas. :)

• mininiss

Hej!

Jag hoppar också in här fast jag har bim 25e alla symptom jag hade försvann bara
    :( så ja för köra på december månad iställe nästa äl är den 5 december enligt min kalender.

• albedo

Hejsan, har aldrig försökt bli gravid tidigare. Tog ut hormonspiral 3/11 efter 6 (5+1) år och antar att jag väntar på att få mens. Började blöda två dagar efter i ca 2-3 dagar men gissar att det inte var riktig mens. Hade ingen mens när jag hade spiralen så är helt oblivious kring min cykel... Tempar "på skoj" med vanlig febertermometer och det diffar ju en del men har inte fått fram ett vettigt mönster. Hade dock UI nyss så det påverkar säkert BKT.

Barnmorskan försäkrade att jag skulle kunna bli gravid direkt men själv är jag lite skeptisk, för att inte säga pessimistisk. =/ Min sambo är över 40 så vi känner oss tyvärr ganska stressade över att bli med barn så snart som möjligt. Egentligen skulle vi vänta ytterligare några år men verkligheten knackade på så det är bara att börja försöka.

1:a barnet, 1:a försöket

• Symetrical

Hoppar på här jag med, då tempen börjar dala och mina spottings gör sig påminda. Kör letrozol den här cykeln också, så borde få äl kring 6/12 och ha bim typ 16/12 om det blir som den här månaden.

Ser sååå fram emot att bli försatt i klimakteriemode om några dagar igen.

• mariatheresia

Hoppar över hit nu när mensen snart är över. Femte försöket så börjar närma mig ett plus tagit 6 försök med båda barnen så får se om det blir en till. Har sagt ett halvår sen ge upp för har ju blivit lite äldre trots att jag inte känner mig så gammal

Både man och barn tjatar konstant om syskon så hade varit kul med en liten men får ju inse att ibland går det inte lika lätt. Bim blir väl ca 15 dec

• sebbejonte

Då var mensen över. Provar bisolvonmetoden för o se vad som händer.

Ska se med äl-test när min äl är. Har ingen aning egentligen så börjar med dom på tisdag.

• Angdev

Tänkte jag skulle hålla mig borta från dessa trådar...gick sådär ;)

Vi är inne på vårt 13:e försök till syskon. BIM 7/12 så ÄL är nu i dagarna som kommer.

Är där någon lista att fylla i? :)

• Symetrical
    Angdev skrev 2015-11-19 10:36:42 följande:

Tänkte jag skulle hålla mig borta från dessa trådar...gick sådär ;)

Vi är inne på vårt 13:e försök till syskon. BIM 7/12 så ÄL är nu i dagarna som kommer.

Är där någon lista att fylla i? :)

Skönt med ett bekant "ansikte". :-*
  • Lizzie09

Hoppar gärna in här också! Är på 4:e försöket efter ett ma i vecka 10, totalt har vi försökt i över ett år. Är lite osäker på min ÄL denna månad, men tror att den var i igår, så då blir BIM den 2/12. På måndag ska vi på vårt första möte i vår fertilitetutredning, känns både spännande och väldigt nervöst!

• Angdev
    Symetrical skrev 2015-11-19 11:56:01 följande:
    Skönt med ett bekant "ansikte". :-*
    Glad Hur e läget med dig?
Svar på tråden BIM-DECEMBER