• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • TB1
    pannkakan87 skrev 2015-11-17 09:44:23 följande:

Välkomna alla nya! 

Hur går det för er som har bim i början av dec? Ni borde väl ha/haft äl nu? Själv dök smileyn upp idag, första försöket med clearblues digitala äl-test så det var kul. :)

Jag kör utan ÄL-tester. Jag har använt mig utav det väldigt flitigt tidigare, men efter läkarens direktiv skulle jag hellre lägga mina pengar på en trevlig flaska vin istället och njuta av min partner. Det stirrar upp oss kvinnor för mycket med tester och kan därmed påverka oss negativt.

Jag hade ÄL i natt, fy det gjorde redigt ont (använde pergotime). Så jag håller tummarna, precis som jag har gjort i 25 månader =)

Hur går det för dig och alla andra =)?

Kram!
  • sowe81
    pannkakan87 skrev 2015-11-17 09:44:23 följande:

Välkomna alla nya! Solig

Hur går det för er som har bim i början av dec? Ni borde väl ha/haft äl nu? Själv dök smileyn upp idag, första försöket med clearblues digitala äl-test så det var kul. :)

Har mkt molande och känner på flytningarna att äl är på g. Men äl-testet stegrade lite i förrgår så jag trodde det skulle bli positivt igår men det blev det inte o idag har jag inre haft möjlighet att testa. Mer molande idag. Vi låg igår o ska idag. Sen åker min sambo bort imorgon o är borta 1v. Så det får räcka.... Hoppas vi!
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-11-17 19:50:32 följande:
    Har mkt molande och känner på flytningarna att äl är på g. Men äl-testet stegrade lite i förrgår så jag trodde det skulle bli positivt igår men det blev det inte o idag har jag inre haft möjlighet att testa. Mer molande idag. Vi låg igår o ska idag. Sen åker min sambo bort imorgon o är borta 1v. Så det får räcka.... Hoppas vi!
    Håller tummarna för er!! :)
  • nepe
    livias skrev 2015-11-16 21:30:00 följande:
    Tack så jättemycket!:) Och detsamma såklart! Haha, nä jag har min cb digitala äl test så nån dag innan beräknad äl (enligt appen) så börjar jag testa. Har prickat in runt två dagar tidigast positivt äl test. Så ett paket med tio stickor räcker ca tre månader för mig då jag inte börjar testa rätt långt in i cykeln. Men du håller dig ifrån äl test helt denna månaden eller?:)
    Låter bra! Ja jag håller mig borta nu. Har två liggandes i skåpet men ska försöka utan nu. Så osäker bara när äl blir, då min mens var 8 dagar sen.. Ska jag utgå från samma cykeldag tro eller räkna med att den blir tidigare? Hört flera som fått tidigt då de har fått sen mens.. hmm
  • pärlsnäcka

Hej alla ÄL-testare,

Vilket märke och var ska jag beställa dessa stickor?

Har NaturalCycles digitala men tänkte bunkra upp och prova annat :)

• Lilla Luna

När jag ska börja tempa, vad är det för temp jag bör skaffa mig? Har ingen temp hemma..

Kikade på NC-sida men fatta inget. Vill inte binda upp mig på något.

• mkess
    pandoraDiem skrev 2015-11-12 21:31:07 följande:
    Lugnt :) man kan nästan räkna utomkvedes som missfall så inte helt fel :) väntade in en mens efter operationen sen fortsatte vi försöka igen. Den pausen behövdes för precis efter operationen var jag livrädd över att ens tänka tanken på en till graviditet. Men sen kom längtan tillbaka med full kraft och plötsligt så gjorde det inte så mycket att jag var rädd.

Jag försöker också planera in saker som kanske inte är så lämpliga som gravid, liksom för att ha något att falla tillbaka på när det inte lyckas :)
    Ööh.. säker på att jag svarat på detta så undrar i vilken tråd det svaret hamnade i då?

Förstår att man känner sig livrädd efter ett x! Förvånad Gissar att de tog äggledaren? Då finns det väl i alla fall ingen ökad risk för ett nytt? Håller tummarna för att du snart får ställa in en massa icke-gravida saker du planerat!
  • mkess
    Lilla Luna skrev 2015-11-17 21:05:33 följande:

När jag ska börja tempa, vad är det för temp jag bör skaffa mig? Har ingen temp hemma..

Kikade på NC-sida men fatta inget. Vill inte binda upp mig på något.

Låter klokt, skulle aldrig betala en massa för NC när man kan tempa helt gratis! Köp bara en vanlig muntermometer, helst med två decimaler. Skulle rekommendera att registrera dig på fertilityfriend där du kan lägga in dina tempar och tempkurvan är mycket tydligare än NC's dessutom.
  • NollÅtta

Ja nu är min äl förbi. Bim 1 dec. Fick ju fullt utslag på testet i lördags o lite svagare i söndags. Sex i lördags o igår..letar symtom redan trots att jag vet att det är alldelse för tidigt.

När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder att det är du som skall ro
  • NollÅtta

Nej sex i lördags och i söndags menar jag

När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder att det är du som skall ro
Svar på tråden BIM-DECEMBER