• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • jossjoss
    201405 skrev 2015-11-17 13:44:35 följande:

Tredje försöket för oss med och bim 10/12! När har du äl? :)

Vad roligt! Helt ärligt så har jag jätte svårt att förstå det där med exakt när man har äl? Det ska väl vara två veckor innan beräknad mens? Beräknad är 9 december så då är förmodligen äl två veckor innan det? Visst är det så? :)
  • Längtar88

Får jag vara med här? :)

Fick precis tokmens och surar. Men får fokusera på december istället och tänka att jag hinner äta folsyra lite längre <3

En liten undran, eftersom spermier kan överleva upp till 5 dagar, och vi har sex nästan dagligen (är väl en eller två dagar i veckan vi "missar") behöver jag köpa Äl stickor eller räcker de att hålla koll på mensen då?

• johannajw
    Längtar88 skrev 2015-11-18 08:08:55 följande:

Fick precis tokmens och surar. Men får fokusera på december istället och tänka att jag hinner äta folsyra lite längre <3

En liten undran, eftersom spermier kan överleva upp till 5 dagar, och vi har sex nästan dagligen (är väl en eller två dagar i veckan vi "missar") behöver jag köpa Äl stickor eller räcker de att hålla koll på mensen då?

Personligen tycker jag att det räcker med att hålla koll på mensen om man har sex ofta, då sparar man pengar också ;)
  • Längtar88
    johannajw skrev 2015-11-18 10:16:20 följande:

Personligen tycker jag att det räcker med att hålla koll på mensen om man har sex ofta, då sparar man pengar också ;)

Lite så jag tänker med, men är lite ny på de här med att aktivt försöka och en helt ny värld har öppnats! :) Precis börjat tempa med men tar nog ett tag innan jag fattar mönstret :p
  • Cfmilla

Jag tänker lika som du, vi ligger minst varannan dag. Det borde ju räcka!

Längtar88 skrev 2015-11-18 08:08:55 följande:

• Längtar88
    Cfmilla skrev 2015-11-18 11:37:50 följande:

Jag tänker lika som du, vi ligger minst varannan dag. Det borde ju räcka!

Då är jag inte helt ute och snurrar med resonemanget :) är så mycket bra hjälp som finns men svårt ibland att veta hur mycket som behövs ta till...
  • lillverra

Bajs mens. Vill bara den ska vara över så man kan börja lagra spermier till ÄL hoppas verkligen innerligt att jag får ge min Karl den bästa julklappen ever. Försöker dock inte tänka så mycket utan bara va...

• Testartest
    lillverra skrev 2015-11-18 15:22:08 följande:

Bajs mens. Vill bara den ska vara över så man kan börja lagra spermier till ÄL hoppas verkligen innerligt att jag får ge min Karl den bästa julklappen ever. Försöker dock inte tänka så mycket utan bara va...

Svårt att inte tänka och känna efter...
  • mkess
    pannkakan87 skrev 2015-11-17 09:44:23 följande:

Välkomna alla nya! Solig

Hur går det för er som har bim i början av dec? Ni borde väl ha/haft äl nu? Själv dök smileyn upp idag, första försöket med clearblues digitala äl-test så det var kul. :)

Visst var det du som tänkte ta acetylsalicylsyra i nästa graviditet? Har varit hos missfallsläkaren nu och han sa att om man vill ta tabletter ser han inget problem med det så länge man inte får magbesvär. Har man inte problem med koagulation gör tabletterna varken till eller från ändå. Men det är viktigt att sluta om du får ont i magen.
    Däremot så ökar progesteron chansen för att graviditeten ska gå vägen med upp till 50%, så i nästa graviditet kommer jag ta progesteron och inga andra preparat. Har inga problem med lutealfasen eller så men det spelade tydligen ingen roll, progesteron ska vara bra ändå.
  • johannajw
    Längtar88 skrev 2015-11-18 10:24:10 följande:

Lite så jag tänker med, men är lite ny på de här med att aktivt försöka och en helt ny värld har öppnats! :) Precis börjat tempa med men tar nog ett tag innan jag fattar mönstret :p

Jag är helt ny också ;) sitter och väntar på att min "första" riktigt mens ska komma efter ppiller stopp. Skulle ha kommit idag, men inget händer. Tog ett gravtest imorse, men där va det en fet minus. ;P
Svar på tråden BIM-DECEMBER