• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Lizzie09
    sebbejonte skrev 2015-11-20 09:15:56 följande:
    Råkade hitta en sida som skrev om att man kan ta bisolvon slemlösande hostmedicin från mensens första dag till ägglossningen så ska kvinnans slem bli mer lättgenomträngligt för spermier och mannen skulle ta det så blev spermierna mer lättsimmade oc det skulle kunna hjälpa till att bli gravid.

Finns inga medicinska bevis på att det fungerar men googlar man verkar det vara många som blivit gravida just när dom tagit slemlösande. Slump eller ej, jag provar :)

15 ml om dagen för både kvinnan och mannen från mensens första dag till ägglossning alltså.
    När vi hade gjort ett par försök utan något resultat i våras så körde vi Bisolvonmetoden och då blev jag gravid direkt (tyvärr slutade det i ma). Har kört Bisolvonmetoden varje försök efter det (3 försök) men det har inte gått lika bra. Så om det var Bisolvon som gjorde susen sist vet jag inte riktigt, men jag tror att det kan hjälpa till rätt bra i.o.m. att sekreten blir tunnare :) Hoppas det funkar lika bra för dig som det gjorde första gången för mig!
  • sebbejonte
    Lizzie09 skrev 2015-11-20 11:22:40 följande:

När vi hade gjort ett par försök utan något resultat i våras så körde vi Bisolvonmetoden och då blev jag gravid direkt (tyvärr slutade det i ma). Har kört Bisolvonmetoden varje försök efter det (3 försök) men det har inte gått lika bra. Så om det var Bisolvon som gjorde susen sist vet jag inte riktigt, men jag tror att det kan hjälpa till rätt bra i.o.m. att sekreten blir tunnare :) Hoppas det funkar lika bra för dig som det gjorde första gången för mig!

Spännande :) tog din kollega också då eller bara du?
  • GästenT
    pärlsnäcka skrev 2015-11-20 09:39:13 följande:

Ja halva paketet har jag kunnat slänga i sjön... :( ändå gör jag allt så noggrant och utförligt! Så här blev testet nu på morgonen. Men visst kan de stora brösten och flytningen tyda på att mensen också kan vara påväg? :)

Jag har fått "fel" på mitt cb digital 2gånger, av ca 15test, och då en fast felsymbol. Jag mäter i en kopp och jag vet att jag hållt den i vätskan kanske 18-19sek och inte Max 15 så jag tror den är känslig för hur mycket man doppar den eller håller den under när man kissar.. :P
  • Cfmilla

Tror minsann att jag har lite äl flytningar!! Wohoooo... Haha så lycklig! Jag funkar

• sebbejonte
    sebbejonte skrev 2015-11-20 11:44:14 följande:

Hahaha ska ju stå kille och inte kollega
  • Lizzie09
    sebbejonte skrev 2015-11-20 11:44:14 följande:
    Hahaha! Nä min kollega tog inga alls vad jag vet :D Men min kille tog en tablett om dagen och jag tog tre ;D
  • sebbejonte
    Lizzie09 skrev 2015-11-20 14:13:54 följande:

Hahaha! Nä min kollega tog inga alls vad jag vet :D Men min kille tog en tablett om dagen och jag tog tre ;D

Haha kan bli roligt när autocorrect går in...

Vi tar flytande. Ska bli spännande.

Jag har haft väldigt lätt för att bli gravid innan i mitt liv men nu är det ny man o man vet ju inte om det fungerar eller hur man funkar ihop.
  • nepe
    pärlsnäcka skrev 2015-11-19 23:49:18 följande:

Jag fick Error på mitt ÄL test med NC och undrar vad de två strecken betyder? Är det starka ett test streck och det svaga tyder på en ägglossning? Fick vit tjock flytning idag. Ömma brösten sedan några dagar. Kan det lika gärna vara mens? :/
    När jag körde äl-test från CB stod det att man aldrig ska kolla stickan och försöka analysera utan lita på fönstret. Vet att man greppar efter halmstrån :(
  • nepe
    Cfmilla skrev 2015-11-20 11:59:54 följande:

Tror minsann att jag har lite äl flytningar!! Wohoooo... Haha så lycklig! Jag funkar

GRATTIS ;D haha! Längtar jag med!
  • mkess
    pannkakan87 skrev 2015-11-18 22:24:03 följande:

Ja vi får hålla tummarna för oss båda två! =)

När har du äl eller bim? Jag har som sagt prec haft äl nu och har bim den 4e dec. Har prickat in rätt bra denna gång, fick glad gubbe igår så håller tummarna!

Nästa graviditet ska vi boka in ett tidigt ultraljud, runt vecka 8-9 för det var då för förra bebbe dog. Du då?

Spännande! Jag har ägglossning nu ungefär, så då ligger vi rätt lika då! Bäst att minst en av oss plussar nu!

Ja, vi kommer också gå på tidiga ultraljud med start v8 förmodligen. Känns dock sjukt jobbigt, så van vid dåliga besked. Önskar man råkade gå ända till v20 innan man upptäckte en grav så man slapp alla tidiga ultraljud!
Svar på tråden BIM-DECEMBER