BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
Kanske får testa det om det inte tar sig denna månad.
Råkade hitta en sida som skrev om att man kan ta bisolvon slemlösande hostmedicin från mensens första dag till ägglossningen så ska kvinnans slem bli mer lättgenomträngligt för spermier och mannen skulle ta det så blev spermierna mer lättsimmade oc det skulle kunna hjälpa till att bli gravid.
Finns inga medicinska bevis på att det fungerar men googlar man verkar det vara många som blivit gravida just när dom tagit slemlösande. Slump eller ej, jag provar :)
15 ml om dagen för både kvinnan och mannen från mensens första dag till ägglossning alltså.
Kanske får testa det om det inte tar sig denna månad.
Längtar tills man börjar få äl flytningar själv, så man kan hoppas på att det är något super ägg som kan bli befruktat..... Vill ge min man den bästa julklappen ju.
Tror minsann att jag har lite äl flytningar!! Wohoooo... Haha så lycklig! Jag funkar
Haha ja men precis!!!
Längtar tills man börjar få äl flytningar själv, så man kan hoppas på att det är något super ägg som kan bli befruktat..... Vill ge min man den bästa julklappen ju.
Då kör vi, tredje gången gillt!!! Slutade med p-piller 10 september. Fick min piller-mens och var helt inställd på att det kommer dröja innan jag är på banan. Men icke, äl känningar och 31 dagar efter pillermens kom första mensen den 16 oktober. Och nu i tisdags efter ytterligare 32 dagar fick jag mens igen. Glad över att min kropp ändå verkar funka på så sätt :)
Nästa BIM infaller den 18 december. 1:a barnet, tredje försöket
Här är en till som har eller har haft ägglossning nu i dagarna :) Kul att följas åt med er tjejer som man känner igen från andra trådar! :)
Någon av er som kan svara på en halv äcklig fråga?
Min mens slutade för 4a dagar sen och jag har beräknad äl om 3-4 dagar. Nu på kvällen kom den en röd/rosa liten slemklump när jag var på toa. Inget blod på pappret utan endast klumpen i toan. Kan det vara någon rest från mensen? Kan tillägga att jag och min sambo hade sex under dagen om det kan ha spelat in?
Mensen tog slut igår. Trodde den var förbi i onsdags men nej, mensen luras som vanlig och tog nya tag. Men inget blod idag. Passade på att fira med lite mys. ;) ska försöka få med mig sambon på mys dagligen eller varannan dag fram tills jag åker utomlands. Hoppas vi inte missar äl! Åker 28/11 men vi hinner mysa på fm innan. Hoppas det räcker!
Funderade lite. Läste någonstans att det är lättare att bli gravid om båda kommer vid samlag. Någon som vet om det stämmer? Det slog mig just för att jag har svårt att komma, haha! Lite mycket info kanske men ja. Vem ska jag annars fråga än er? ;)