• mkess

BIM-DECEMBER

Hej tjejer! Hoppar in här jag med. Fick några tveksamma positiva test och sedan bestämde sig min mens för att komma idag, tre dagar tidigt, så preliminär bim blir 5/12. Andra försöker efter missfall, andra barnet.

• mkess
    {#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
  • mkess
    Kissekatten2014 skrev 2015-11-08 22:29:55 följande:

Ni tjejer som är här inne ska ni köra på äl tester, temps innan äl eller bara köra på utan att tänka och pricka in rätt?

Jag har varit en stenhård ältestare detta året, trodde inte vi hade någon chans utan ältesten. Men så fick jag aldrig utslag på mina ältest förra cykeln och hade därför bara regelbunden sex för att täcka upp, och se på fan om inte ett ägg lyckades bli befruktat ändå. Så nu kommer vi bara köra på regelbunden sex från det att mensen slutat tills det att tempen visar att ägglossning varit, och hoppas på det bästa.
  • mkess
    pandoraDiem skrev 2015-11-09 09:01:44 följande:
    Precis så gör jag också :)
    Kör ni varannan dag, eller mest när lusten faller på?
  • mkess
    sowe81 skrev 2015-11-09 13:41:26 följande:
    Ja det är tufft. Ja har gått igenom utredning men de hittar inget. Jag har lite förhöjd ths, men ätit levaxin i 1 år nu så det är inte orsaken. Senaste grav fick jag även innohep, en typ av blodförtunnande sprutor. Nu har jag kontakt med en privat gyn och kommer få ytterligare blodförtunnande i form av trombyl nästa gång då 3 av mina ma stannat nästan exakt samma dag i v10, då moderkakan tar över mer från gulekroppen och hans teori är att det iaf är nåt slags koaguleringsproblematik, även om inte testen säger det.

Blir som tur är iaf relativt lätt gravid så nu hoppas jag på att blir gravid innan 2015 är över och hoppas på 5e ggn gilt. Att vi har en dotter gör att läkarna ändå tror det finns stora chanser för oss.
    Fan vad jävligt att ha gått ända till v10 innan graviditeterna stannat av. Tre gånger dessutom.
    Får jag fråga hur eran utredning gick till? Fick ni lämna flera prov i omgångar? Har din partner lämnat spermaprov? Fick ni försöka under tiden?
    Jag har fått två missfall och två plus som jag blödde ut som mens mens på bim detta år, så vi har tagit blodprov till utredningen redan i september och ska på vårat första möte nästa vecka för att få resultaten. Dock lite orolig över hur det går till och att vi måste ta fler prov och man inte får försöka under tiden...
  • mkess
    pandoraDiem skrev 2015-11-09 16:47:41 följande:
    Varannan dag och ibland lite oftare när jag känner att äl är på g, jag har problem med samlagssmärtor så gör det hela lite mer komplicerat, därför jag tempar också så vi kan ha lite uppehåll när äl har varit och då bara mysa utan att ha sex "fullt ut" :) själv?
    Inte illa pinkat ändå att kunna ha sex varannan dag trots smärtor tycker jag! Har du rätt regelbunden cykel då? Ja, vi kommer nog köra varannan med! Ska försöka att inte känna efter när jag ägglossar denna gång, de två senaste månaderna visste jag inte att jag ens ägglossat förrän fertilityfriend (använder du det?) markerat ägglossning tre dagar efter att det skett. Så himla skönt i jämförelse med tidigare månader då jag börjat vänta på bim redan två dagar innan ägglossning ens skett liksom.
  • mkess
    pannkakan87 skrev 2015-11-09 19:40:11 följande:
    Har varit inne på samma själv, även om jag "bara" haft ett ma ännu. Det skedde nånstans v8-9 och redan då börjar moderkakan ta över, så tänker ta motsvarande trombyl vid nästa plus. Vill inte riskera ett till ma och det är inget farligt att ta trombyl så varför inte testa. Håller tummarna för oss båda.
    Fast heeelt ofarligt är inte acetylsalicylsyra trots i små doser, det kan ju orsaka blödningar, speciellt om man inte har levringsproblematik. Läste om en tjej som åt trombyl (eller liknande) och fick ett hematom i livmodern som höll på att sluta rätt illa.
    Jag åt 75mg aspirin i förra graviditeten och när jag berättade det för min läkare blev han inte alls glad och sa att det kan påverka fostrets hjärta. Nu verkade han inte så jätteinsatt eftersom han "bara" är allmänläkare, men ska dubbelkolla detta med min missfallsdoktor. Förvånad
  • mkess
    pandoraDiem skrev 2015-11-10 13:13:43 följande:
    Använder också fertility friend, tycker att det fungerar bra, som du säger är det skönt att ha lite koll på när äl skett :) sen brukar jag sluta tempa, i början tempa de jag hela cykeln men mådde inte så bra av det. Kunde vakna på nätterna innan bim för jag var så nervös att tempen skulle sjunka.

Jag har rätt så regelbunden cykel, varierar mellan 24 och 28 dagar typ. Själv då?
    Usch, ja, ångesten när tempkurvan inte beter sig som man vill! Jag slutade tempa efter ägglossning förra cykeln eftersom min temperatur var så himla låg, men då gjorde jag en massa gravtest istället så fick ju sitta och stressa över det istället. Från och med nu blir det inga test! Leker nästan med tanken på att sluta tempa också så man slipper sitta och räkna äl+dagar, men det kanske är fööör avslappnat.
    Har också en rätt regelbunden cykel på runt 28 dagar! Skönt att i alla fall ha något som går rätt i bebisverkstaden.
  • mkess
    pannkakan87 skrev 2015-11-10 16:03:58 följande:
    Gör gärna det och återkom om du får några andra besked :) Vore intressant att höra vad de har att säga. Det lät inte nåt vidare med hematom, gick det bra för henne sen? :/
    Jodå, alla överlevde! Graviditeten efter tog hon ingenting för att undvika missfall och det gick vägen ändå. Återkommer nästa onsdag med vad han sagt!

sowe81, vad obehagligt med moderkaksavlossningen, inte hört det förut och här sägs det att man bara ska sluta några veckor innan bf. Förvånad
  • mkess
    Kaninen skrev 2015-11-10 20:44:56 följande:

Bim 10 dec! 3dje försöket , 1sta barnet!

Känner mensvärken komma pga förre månadens misslyckande tyvärr. Men jag har hoppet upp och december SKA bli min månad! Köpt royal bi jelly kapslar, rosenrot, maca pulver (till mannen som han önskat sig), folsyra har jag tagit dagligen i 3 månader, och även fertilitets glidmedel då vanligt glidmedel är dåligt. Wish me luck!

Lycka till! Vad gör macapulver?
Svar på tråden BIM-DECEMBER