• Lizzie09

BIM-DECEMBER

Hoppar gärna in här också! Är på 4:e försöket efter ett ma i vecka 10, totalt har vi försökt i över ett år. Är lite osäker på min ÄL denna månad, men tror att den var i igår, så då blir BIM den 2/12. På måndag ska vi på vårt första möte i vår fertilitetutredning, känns både spännande och väldigt nervöst!

• Lizzie09
    sebbejonte skrev 2015-11-20 09:15:56 följande:
    Råkade hitta en sida som skrev om att man kan ta bisolvon slemlösande hostmedicin från mensens första dag till ägglossningen så ska kvinnans slem bli mer lättgenomträngligt för spermier och mannen skulle ta det så blev spermierna mer lättsimmade oc det skulle kunna hjälpa till att bli gravid.

Finns inga medicinska bevis på att det fungerar men googlar man verkar det vara många som blivit gravida just när dom tagit slemlösande. Slump eller ej, jag provar :)

15 ml om dagen för både kvinnan och mannen från mensens första dag till ägglossning alltså.
    När vi hade gjort ett par försök utan något resultat i våras så körde vi Bisolvonmetoden och då blev jag gravid direkt (tyvärr slutade det i ma). Har kört Bisolvonmetoden varje försök efter det (3 försök) men det har inte gått lika bra. Så om det var Bisolvon som gjorde susen sist vet jag inte riktigt, men jag tror att det kan hjälpa till rätt bra i.o.m. att sekreten blir tunnare :) Hoppas det funkar lika bra för dig som det gjorde första gången för mig!
  • Lizzie09
    sebbejonte skrev 2015-11-20 11:44:14 följande:
    Spännande :) tog din kollega också då eller bara du?
    Hahaha! Nä min kollega tog inga alls vad jag vet :D Men min kille tog en tablett om dagen och jag tog tre ;D
  • Lizzie09
    mkess skrev 2015-11-20 18:50:22 följande:
    Spännande! Jag har ägglossning nu ungefär, så då ligger vi rätt lika då! Bäst att minst en av oss plussar nu!

Ja, vi kommer också gå på tidiga ultraljud med start v8 förmodligen. Känns dock sjukt jobbigt, så van vid dåliga besked. Önskar man råkade gå ända till v20 innan man upptäckte en grav så man slapp alla tidiga ultraljud!
    Här är en till som har eller har haft ägglossning nu i dagarna :) Kul att följas åt med er tjejer som man känner igen från andra trådar! :)
  • Lizzie09
    mkess skrev 2015-11-20 21:51:00 följande:
    Jaa, vad roligt, hej! Kör ni på ältest, eller ligger ni och hoppas på det bästa?
    Vi ligger och hoppas på det bästa :) Hur gör ni? Börjar få ägglossningsflytningar nu, så misstänker att ÄL sker i natt eller imorgon! Cykeln har varierat lite mellan 28-32 dagar sedan missfallet, därför är jag lite osäker :)
  • Lizzie09
    nepe skrev 2015-11-21 16:57:18 följande:
    Puffar lite..
    Allt blir uppskjutet, så den kommer på samma cykeldag :)
  • Lizzie09
    mkess skrev 2015-11-21 17:57:40 följande:
    Ja, vi kör samma sak här med! Använt ältester förut men tempar nu istället, så vi ligger som fasen till tempen stigit. Hade du testat att tempa förresten?

Jag trodde äl skedde igår, hade sjuka älflytningar i förrgår och lite hugg i en äggstock igår, men nu på eftermiddagen har jag upptäckt några sparsamma äggviteflytningar och magen värker som satan.. däremot känns tappen rätt stängd, så känns konstigt om ägglossningen sker idag? Tur att det är lördag iaf så man kan ta en drink och få lite feeling och köra en extra omgång utifallatt.
    Ja jag tempade precis innan- och när jag blev gravid sist. Tänkte prova den här månaden, men har varit sjuk i en vecka och har feber till och från, så har inte varit någon idé :) Använder du termometer med en eller två decimaler? Håller tummarna stenhårt för dig mkes, nu är det verkligen din tur! Jag hade ÄL-flytningar igår kväll och imorse, och nu har jag rejält värk runt äggstockarna. Har nog aldrig känt så mycket där vid ägglossning! Känns som dom ska flyga ut genom magen när jag hostar, haha! Fick till det med karln igårkväll, hoppas man lyckas få till det ikväll med ;) Kul att vi ligger så lika i cykeln nu! :)
  • Lizzie09

Är på äl+2 och därmed på den låånga väntan till BIM.. Ni som ligger ungefär lika, när har ni tänkt testa?

• Lizzie09
    smulis85 skrev 2015-11-23 10:08:16 följande:
    Är också på äl+2 tänkte testa 4 december då jag ska på julfest på kvällen hoppas hoppas hoppas på ett plus så man ej kan dricka :)

Tror dock inte på plus då jag redan har "mensvärk" så kroppen spökar väll.

När tänkte du testa?
    "Mensvärken" kan ju vara tecken på att det händer grejer där inne också! :) Håller tummarna för dig! Jag ska försöka hålla mig till äl+10-11, så den 1 eller 2a december tänkte jag :)
  • Lizzie09
    mkess skrev 2015-11-23 10:34:06 följande:
    Ajdå, nä, inte idealt att tempa då! Jag tempade nu trots att jag också varit sjuk till och från så min kurva ser rätt lattjo ut. Har kört med en termometer med två decimaler men tänker lägga tempandet på hyllan nu, känns inte som att det behövs längre när cykeln är så jämn.

Håller tummarna för dig med, du förtjänar din bebis nu! Jag tror det tar sig för mig i januari eller februari, har du någon magkänsla för när det tar sig för dig?
    Ja jag känner likadant som du, har rätt bra koll på ägglossningen så försöker hålla mig ifrån äl-tester och temp eftersom jag egentligen mest blir stressad av det.
    Tack! Var på första mötet i vår utredning idag så nu hoppas jag att vi får ordning på detta snart. Hoppas din magkänsla har rätt, vore ju fantastiskt! Nej jag har ingen magkänsla alls eftersom vi hållt på så länge :/ Har inte mycket hopp överhuvudtaget just nu..
Svar på tråden BIM-DECEMBER