• apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

• Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • Anonym (Funkar utmärkt)

Nej, jag skulle inte vilja öppna mitt hem till någon jag inte känner. Om jag lär känna någon så är de välkomna.

• MMM01

Aldrig i livet. Skulle totalvägra, byta lås om det skulle komma till ett stadie då politikerna försöker tvinga in dem i våra hem. Allvarliga problem om man vädjar till allmänheten. Det är inte sjysst heller mot flyktingarna att sätta dem i små städers föreningslokaler, det är klart folk blir irriterade. Vad tror man? Löfven är nog snart Sveriges mest hatade man och det förtjänar han.

• Velouria
    Ego Lovers skrev 2015-10-17 01:26:28 följande:
    Det är väl UNHCR som står för flyktinglägren så de kan ju vända sig dit eller det kan vi alla göra så de får sina 25kr/dag och person för att klara flyktingkrisen än de 10kr/dag och person som de får idag för någon norpar på biståndspengarna och då hade alla haft en dräglig tillvaro i närområdet än som nu då det bara är 10kr/dag och person och det fattas 15kr/dag och person så de söker sig till ett bättre liv. Så kommer de till Sverige och kostar helt plötsligt 500kr/dag och person enligt hans rosling
    Precis och exakt. 

Så istället för att försöka framställa alla som inte håller med SD som hycklare som inte öppnar sina egna hem så använd samma "förnuft". I Sverige har vi organisationer, myndigheter, kommuner, landsting etc. som ansvarar för flyktingar. 
    Kom ihåg det till nästa gång ni anklagar människor för att vara hycklare när de varken ställer sig fientligt inställd till flyktingar eller öppnar sina egna hem. Här i Sverige förlitar vi oss mest på staten och organisationer. Precis som sverigedemokrater gör när de vill "hjälpa på plats" men aldrig själva åker ner till "platserna".

Men för att du ska förstå att sverigedemokrater både är hycklare och sparkar in öppna dörrar så kan jag säga att det finns väldigt många familjehem för flyktingar. Det finns och väldigt många frivilliga som hjälper flyktingar, dag som natt.
    Vad vill du?
  • HenryIronstead

Skumt just i denna tråd kan jag inte skriva anonymt

• HenryIronstead
    MMM01 skrev 2015-10-17 13:48:28 följande:
    Aldrig i livet. Skulle totalvägra, byta lås om det skulle komma till ett stadie då politikerna försöker tvinga in dem i våra hem. Allvarliga problem om man vädjar till allmänheten. Det är inte sjysst heller mot flyktingarna att sätta dem i små städers föreningslokaler, det är klart folk blir irriterade. Vad tror man? Löfven är nog snart Sveriges mest hatade man och det förtjänar han.

Jag hoppas inbördeskriget har utbrutit långt innan expropriation blir aktuell. Fast de pratar redan nu om att expropriera tomma lager/fabrikslokaler. Märkligt det där. En lokal som tillhör ett företag. Företagens hela idé är att det ska vara vinstbärande. Hur går det ihop? Och så undrar Svetsljugarn varför så många svenska företag försvinner utomlands...
  • HenryIronstead
    Marye skrev 2015-10-17 13:55:38 följande:
    Nej, skulle förmodligen förlora mitt bostadsbidrag då.

Fast det torde utgå ersättning till de som släpper in en migrant i sitt hem.
  • Velouria
    HenryIronstead skrev 2015-10-17 13:53:47 följande:

Jag hoppas inbördeskriget har utbrutit långt innan expropriation blir aktuell. Fast de pratar redan nu om att expropriera tomma lager/fabrikslokaler. Märkligt det där. En lokal som tillhör ett företag. Företagens hela idé är att det ska vara vinstbärande. Hur går det ihop? Och så undrar Svetsljugarn varför så många svenska företag försvinner utomlands...
    Det har väl företagen gjort i många, många år nu? En marknadsliberal kapitalistisk politik brukar vara orsken. 

Det är därför det finns så många tomma lokaler kvar i Sverige.
    Vad vill du?
  • Anonym (Trötter)
    Velouria skrev 2015-10-17 14:11:29 följande:
    Det har väl företagen gjort i många, många år nu? En marknadsliberal kapitalistisk politik brukar vara orsken. 

Det är därför det finns så många tomma lokaler kvar i Sverige.
    Här är jag genuint intresserad. Kan du motivera/exemplifiera hur "En marknadsliberal kapitalistisk politik" har drivit företag från Sverige?
  • Marye

Okej, det visste jag inte. Jag är inte så himla insatt och måste läsa på lite innan jag kan svara isåfall.

HenryIronstead skrev 2015-10-17 14:05:34 följande:

Fast det torde utgå ersättning till de som släpper in en migrant i sitt hem.

Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?