• apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

• Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • Anonym (men skärp er för fan rasistpack!)
    Gert skrev 2015-10-16 21:56:06 följande:

Du vet väl att du får skattefinansierade bidrag om du tar emot ensamkommande flyktingbarn? Nu finns det ingenting som hindrar dig längre. 

Jag skrev familj, vuxna med barn. Jag vill inte ha fler barn att själv se efter, jag behöver inga pengar men jag lånar gärna ut tak över huvudet, sängar, värme, vatten och kök tills det löser sig för den som behöver.

Som sagt står på intresselista och varit i kontakt med berörda organisationer. Det finns inget som hindrar mig?

Jävla vad trist det är att mötas av sarkasm, aggressivitet och förakt när man vill hjälpa de som behöver det allra mest! Jag fattar inte hur den attityden plötsligt förväntas respekteras i offentliga rummet.

Som sagt, skärp er för fan, god natt.
  • Gert
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-16 22:25:49 följande:
    Jag skrev familj, vuxna med barn. Jag vill inte ha fler barn att själv se efter, jag behöver inga pengar men jag lånar gärna ut tak över huvudet, sängar, värme, vatten och kök tills det löser sig för den som behöver.

Som sagt står på intresselista och varit i kontakt med berörda organisationer. Det finns inget som hindrar mig?

Jävla vad trist det är att mötas av sarkasm, aggressivitet och förakt när man vill hjälpa de som behöver det allra mest! Jag fattar inte hur den attityden plötsligt förväntas respekteras i offentliga rummet.

Som sagt, skärp er för fan, god natt.
    Egentligen är de inte barn, det är ofta över 18 år men de kallas ensamkommande barn. Varför vet jag inte.

Walk the talk, som man säger i USA.
    Give ´em Hell!
  • Velouria

Men är det inte ännu mer hyckleri att sverigedemokrater vill att "man" ska hjälpa flyktingarna i sina närområden, men att ingen sverigedemokrat faktiskt åker ner till flyktingarnas närområden för att hjälpa till?

Duh Obviously animated GIF

Vad vill du?
  • Ego Lovers
    Velouria skrev 2015-10-17 01:19:08 följande:

Men är det inte ännu mer hyckleri att sverigedemokrater vill att "man" ska hjälpa flyktingarna i sina närområden, men att ingen sverigedemokrat faktiskt åker ner till flyktingarnas närområden för att hjälpa till?

Duh Obviously animated GIF

Vad vill du?
    Det är väl UNHCR som står för flyktinglägren så de kan ju vända sig dit eller det kan vi alla göra så de får sina 25kr/dag och person för att klara flyktingkrisen än de 10kr/dag och person som de får idag för någon norpar på biståndspengarna och då hade alla haft en dräglig tillvaro i närområdet än som nu då det bara är 10kr/dag och person och det fattas 15kr/dag och person så de söker sig till ett bättre liv. Så kommer de till Sverige och kostar helt plötsligt 500kr/dag och person enligt hans rosling
  • Anonym (men skärp er för fan rasistpack!)
    Gert skrev 2015-10-16 22:36:00 följande:

Egentligen är de inte barn, det är ofta över 18 år men de kallas ensamkommande barn. Varför vet jag inte.

Walk the talk, som man säger i USA.

Talk? Ditt skitsnack menar du?

Jag pratar om att ta emot en normal barnfamilj i sitt hem (svarade på ts) och du drog igång bittert sarkastiskt sd-propagandamalande. Ta en treo och en whiskey och gå och sov så mår du nog bättre imorgon, kram
  • Anonym (Aldrig.)
    Velouria skrev 2015-10-17 01:19:08 följande:

Vad vet du om det?
  • Anonym (Aldrig.)

[quote=75883463][quote-nick]Anonym (Uu) skrev 2015-10-16 12:18:22 Vi bor i en liten by, och snart är det fler invandrare än svenskar här.

[/quote]

Detta är inget nytt, så har det varit i många år nu. Se dig omkring.

• apburen
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 01:45:05 följande:
    Talk? Ditt skitsnack menar du?

Jag pratar om att ta emot en normal barnfamilj i sitt hem (svarade på ts) och du drog igång bittert sarkastiskt sd-propagandamalande. Ta en treo och en whiskey och gå och sov så mår du nog bättre imorgon, kram
    Appropå ditt nick, vem är det du definierar som rasist?

Det är inte rasism att värna sitt land, sitt folk och sitt hem.
  • Anonym (agda)
    apburen skrev 2015-10-16 11:32:31 följande:

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

Hahahahahahahahahahahahaha NEJ!!! Ingen risk att det blir ngt slags "tvång" heller för om den dagen kommer så är det inbördeskrig och full anarki.
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?