• apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

• Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • Gert

Jag tycker att alla politiker som förespråkar den stora flyktinginvandringen ska öppna sina hem. Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven, Gustav Frigolit, Åsna Romson, Jonas Slöstedt, Annie Lööf etc borde alla ta emot flyktingar i sina hem. Dessutom borde alla icke-politker som förespråkar flyktinginvandringen öppna sina hem. Om de inte gör detta är det hyckleri med stort H.

Give ´em Hell!
  • Världsmedborgare
    Gert skrev 2015-10-16 17:28:06 följande:
    Jag tycker att alla politiker som förespråkar den stora flyktinginvandringen ska öppna sina hem. Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven, Gustav Frigolit, Åsna Romson, Jonas Slöstedt, Annie Lööf etc borde alla ta emot flyktingar i sina hem. Dessutom borde alla icke-politker som förespråkar flyktinginvandringen öppna sina hem. Om de inte gör detta är det hyckleri med stort H.
    Det håller jag med om, även om jag tror att just dom du nämner inte får ta emot några flyktingar för Säk, SÄPO, MUST, och allt vad dom nu heter..

Jag tycker åxå att SD på sin hemsida, borde tala om för sina väljare att dom samarbetar med högerextremistiska och även nazistiska partier, så att deras väljare vet vad dom röstar på.
    Att vara ärlig med vem/vilka partier man samarbetar med, borde vara en självklarhet för alla partier.
  • Velouria
    Gert skrev 2015-10-16 17:28:06 följande:

Tycker du att man istället ska hjälpa flyktingar i deras närområden?
    Vad vill du?
  • Gert
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 17:39:41 följande:
    Det håller jag med om, även om jag tror att just dom du nämner inte får ta emot några flyktingar för Säk, SÄPO, MUST, och allt vad dom nu heter..

Jag tycker åxå att SD på sin hemsida, borde tala om för sina väljare att dom samarbetar med högerextremistiska och även nazistiska partier, så att deras väljare vet vad dom röstar på.
    Att vara ärlig med vem/vilka partier man samarbetar med, borde vara en självklarhet för alla partier.
    Undanflykter. Flyktingarna som kommer är ju fredliga högutbildade unga män som inte skulle göra en fluga förnär. SÄPO har säkert ingenting alls emot dessa änglar.

Jag tycker att Jonas Slöstedt ska informera sina väljare om att Vänsterpartiet samarbetar med kommunister ute i Europa, till exempel den tyske vänsterledaren Gregor Gysi, som tycker att det är glädjande att tyskarna dör ut till följd av flyktinginvandringen.

Give ´em Hell!
  • Världsmedborgare
    Gert skrev 2015-10-16 17:45:06 följande:
    Undanflykter. Flyktingarna som kommer är ju fredliga högutbildade unga män som inte skulle göra en fluga förnär. SÄPO har säkert ingenting alls emot dessa änglar.

Jag tycker att Jonas Slöstedt ska informera sina väljare om att Vänsterpartiet samarbetar med kommunister ute i Europa, till exempel den tyske vänsterledaren Gregor Gysi, som tycker att det är glädjande att tyskarna dör ut till följd av flyktinginvandringen.

" target="_blank">

Jag tvivlar på att partiledarna får ha någon inneboende ö.h.t, iaf ingen som inte blivit säk-granskade och godkända.

Absolut ska JS göra det, kommunister ska ju inte finnas i V, det var väl så förre V:s partiledare Lars Ohly sa, och även vad som står på: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nsterpartiet

• Gert
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 17:58:03 följande:
    Jag tvivlar på att partiledarna får ha någon inneboende ö.h.t, iaf ingen som inte blivit säk-granskade och godkända.

Absolut ska JS göra det, kommunister ska ju inte finnas i V, det var väl så förre V:s partiledare Lars Ohly sa, och även vad som står på: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nsterpartiet
    Så Finlands politiker är humanare än svenska politiker. Finland statsminister har upplåtit sitt hem till flyktingar. Varför kan inte svetsarn göra detsamma? Det är Hyckleri!

www.svt.se/nyheter/utrikes/flyktingar-far-bo-hos-finlands-statsminister

Vad Lars Ohly sa stämde inte med verkligheten någon gång. Lars Ohlys kommunistiska bravader granskades av Uppdrag Granskning.

Give ´em Hell!
  • Världsmedborgare
    Gert skrev 2015-10-16 18:02:22 följande:
    Så Finlands politiker är humanare än svenska politiker. Finland statsminister har upplåtit sitt hem till flyktingar. Varför kan inte svetsarn göra detsamma? Det är Hyckleri!

www.svt.se/nyheter/utrikes/flyktingar-far-bo-...

Vad Lars Ohly sa stämde inte med verkligheten någon gång. Lars Ohlys kommunistiska bravader granskades av Uppdrag Granskning.

" target="_blank">

Skriv å fråga om vad som gäller för svenska politiker och inneboende.

Då är ju SD i gott sälskap, kan det varit från Lars Ohly dom hämtat sin taktik?
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 15:20:02 följande:
    Det är upp till dig om du vill avsäga dig ersättning, oavsett vad.

Men det är en jäkla skillnad mot att försöka framställa det som, att det inte utgår nån ersättning som du gör i trådstarten.
    Det utgår ingen ersättning.
    Var läser du att det skulle göra det?
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?