• apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

• Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • apburen
    Ego Lovers skrev 2015-10-16 17:24:23 följande:
    Haha.... Å så tar vi det EN GÅNG TILL! Allt jag skriver är inte min åsikt utan jag spånar.

Så jag drog ett exempel på vad som kan tänkas hända när man tänjer på vad staten åtar sig och vad befolkningen åtar sig eller vad staten åtar sig å befolkningens vägar. Sverige har inte plats, det kan vi alla vara överens om annars hade inte man inte varit tvunget att anordna tältläger. Ändå är det ingen som drar i bromsen när bilen är påväg mot stupet utan kör på som vanligt.
    Ungern drog i nödbromsen, en vecka senare drog tom Tyskland i nödbromsen fast de så fint stått och sagt att de kunde ta emot upp emot 800,000 flyktingar. Men Sverige kör fortfarande med full gas framåt mot stupet!
    Hur kommer det sig att Tyskland som var så positiv till flyktingströmmen helt plötsligt stängde sin gräns mot Österrike i sydöstra Tyskland och införde gränskontroll annars?
    Du har skrämmande rätt.
    Mitt hopp står till SD och att deras kampanj lyckas.

Ärligt talat förstår jag inte hur folk vågar sätta barn till världen idag.
  • apburen
    Gert skrev 2015-10-16 17:28:06 följande:

Jag tycker att alla politiker som förespråkar den stora flyktinginvandringen ska öppna sina hem. Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven, Gustav Frigolit, Åsna Romson, Jonas Slöstedt, Annie Lööf etc borde alla ta emot flyktingar i sina hem. Dessutom borde alla icke-politker som förespråkar flyktinginvandringen öppna sina hem. Om de inte gör detta är det hyckleri med stort H.

Håller med om exakt allt.
  • Litet My

Det hade jag gärna gjort om jag haft plats, men just nu är vi ett rum kort enbart familjen.

• apburen
    Vanja skrev 2015-10-16 18:51:03 följande:

Jag skulle gärna göra det men inte min sambo tyvärr..

Klok sambo.

Skulle min sambo få för sig att "öppna vårt hem" så skulle jag säga tack och hej. Men nu finns det ingen risk för det då han är en klok man som också röstar SD. 
  • Salsino
    Gert skrev 2015-10-16 18:02:22 följande:

Så Finlands politiker är humanare än svenska politiker. Finland statsminister har upplåtit sitt hem till flyktingar. Varför kan inte svetsarn göra detsamma? Det är Hyckleri!

www.svt.se/nyheter/utrikes/flyktingar-far-bo-hos-finlands-statsminister

Vad Lars Ohly sa stämde inte med verkligheten någon gång. Lars Ohlys kommunistiska bravader granskades av Uppdrag Granskning.

Nu ska ju inga flyktingar flytta in i Juha Sipiläs permanenta hem utan i ett hus som han råkar äga och inte använder. Det var hans fru som kom på detta pr-trick som motvikt till anti-flyktingdemonstrationerna osv. Tyvärr har nyheten om att Finland är ett fint land där statsministern har flyktingar som inneboende spridit sig till irakierna som nu väller in i landet och blir besvikna över att hamna i en gammal skolsal istället för statsministerns imaginära palats.
  • Gert
    Litet My skrev 2015-10-16 18:58:53 följande:

Det hade jag gärna gjort om jag haft plats, men just nu är vi ett rum kort enbart familjen.

Ett rum kort? Säg det till flyktingarna som trängs i sina små utrymmen. Ett rum kort är ett i-landsproblem och en undanflykt.
    Give ´em Hell!
  • Notetur Nomen

Nej, jag vill inte ha främlingar i mitt hem. Flyktingmottagande ska finansieras av skattesedeln, inte av privatpersoner.

Det gör mig inte till hycklare. Så trött på det icke-argumentet. Isåfall är alla Sd-are hycklare som inte öppnar sina hem för fattigpensionärer.

• Gert
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 19:52:57 följande:

Nej, jag vill inte ha främlingar i mitt hem. Flyktingmottagande ska finansieras av skattesedeln, inte av privatpersoner.

Det gör mig inte till hycklare. Så trött på det icke-argumentet. Isåfall är alla Sd-are hycklare som inte öppnar sina hem för fattigpensionärer.

Ingen SD-are har väl sagt att vi ska ta emot fattigpensionärer i våra hem? Du fabulerar.
    Give ´em Hell!
  • Notetur Nomen
    Gert skrev 2015-10-16 19:55:39 följande:

Ingen SD-are har väl sagt att vi ska ta emot fattigpensionärer i våra hem? Du fabulerar.

Nej, med Sd-are menar att alla som inte är Sd-are bör ta emot flyktingar i sitt hem, annars är de hycklare. Ingen inom "sjuklövern" menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem. Så på vilket sett man är hycklare framgår inte riktigt.
  • Gert
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 20:16:19 följande:
    Nej, med Sd-are menar att alla som inte är Sd-are bör ta emot flyktingar i sitt hem, annars är de hycklare. Ingen inom "sjuklövern" menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem. Så på vilket sett man är hycklare framgår inte riktigt.
    Nej, ingen inom 7K menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem, inte än så länge i alla fall. Men verkligheten är den att flyktingar bosätter sig i familjers hem på grund av 7Ks politik, samt att myndigheter och vänsterorganisationer uppmanar folk att göra det.

Ingen inom SD har uppmanat folk att ta emot fattigpensionärer i sina hem. 
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?