Inlägg från: Notetur Nomen |Visa alla inlägg
  • Notetur Nomen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Nej, jag vill inte ha främlingar i mitt hem. Flyktingmottagande ska finansieras av skattesedeln, inte av privatpersoner.

Det gör mig inte till hycklare. Så trött på det icke-argumentet. Isåfall är alla Sd-are hycklare som inte öppnar sina hem för fattigpensionärer.

• Notetur Nomen
    Gert skrev 2015-10-16 19:55:39 följande:

Ingen SD-are har väl sagt att vi ska ta emot fattigpensionärer i våra hem? Du fabulerar.

Nej, med Sd-are menar att alla som inte är Sd-are bör ta emot flyktingar i sitt hem, annars är de hycklare. Ingen inom "sjuklövern" menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem. Så på vilket sett man är hycklare framgår inte riktigt.
  • Notetur Nomen
    Gert skrev 2015-10-16 20:23:31 följande:

Nej, ingen inom 7K menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem, inte än så länge i alla fall. Men verkligheten är den att flyktingar bosätter sig i familjers hem på grund av 7Ks politik, samt att myndigheter och vänsterorganisationer uppmanar folk att göra det.

Ingen inom SD har uppmanat folk att ta emot fattigpensionärer i sina hem. 

Goddag yxskaft. Det går inte att diskutera med någon som inte läser ens inlägg. Godnatt.
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?