Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Jag tycker att alla politiker som förespråkar den stora flyktinginvandringen ska öppna sina hem. Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven, Gustav Frigolit, Åsna Romson, Jonas Slöstedt, Annie Lööf etc borde alla ta emot flyktingar i sina hem. Dessutom borde alla icke-politker som förespråkar flyktinginvandringen öppna sina hem. Om de inte gör detta är det hyckleri med stort H.

Give ´em Hell!
  • Gert
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 17:39:41 följande:
    Det håller jag med om, även om jag tror att just dom du nämner inte får ta emot några flyktingar för Säk, SÄPO, MUST, och allt vad dom nu heter..

Jag tycker åxå att SD på sin hemsida, borde tala om för sina väljare att dom samarbetar med högerextremistiska och även nazistiska partier, så att deras väljare vet vad dom röstar på.
    Att vara ärlig med vem/vilka partier man samarbetar med, borde vara en självklarhet för alla partier.
    Undanflykter. Flyktingarna som kommer är ju fredliga högutbildade unga män som inte skulle göra en fluga förnär. SÄPO har säkert ingenting alls emot dessa änglar.

Jag tycker att Jonas Slöstedt ska informera sina väljare om att Vänsterpartiet samarbetar med kommunister ute i Europa, till exempel den tyske vänsterledaren Gregor Gysi, som tycker att det är glädjande att tyskarna dör ut till följd av flyktinginvandringen.

Give ´em Hell!
  • Gert
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 17:58:03 följande:
    Jag tvivlar på att partiledarna får ha någon inneboende ö.h.t, iaf ingen som inte blivit säk-granskade och godkända.

Absolut ska JS göra det, kommunister ska ju inte finnas i V, det var väl så förre V:s partiledare Lars Ohly sa, och även vad som står på: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nsterpartiet
    Så Finlands politiker är humanare än svenska politiker. Finland statsminister har upplåtit sitt hem till flyktingar. Varför kan inte svetsarn göra detsamma? Det är Hyckleri!

www.svt.se/nyheter/utrikes/flyktingar-far-bo-hos-finlands-statsminister

Vad Lars Ohly sa stämde inte med verkligheten någon gång. Lars Ohlys kommunistiska bravader granskades av Uppdrag Granskning.

Give ´em Hell!
  • Gert
    Litet My skrev 2015-10-16 18:58:53 följande:

Det hade jag gärna gjort om jag haft plats, men just nu är vi ett rum kort enbart familjen.

Ett rum kort? Säg det till flyktingarna som trängs i sina små utrymmen. Ett rum kort är ett i-landsproblem och en undanflykt.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 19:52:57 följande:

Nej, jag vill inte ha främlingar i mitt hem. Flyktingmottagande ska finansieras av skattesedeln, inte av privatpersoner.

Det gör mig inte till hycklare. Så trött på det icke-argumentet. Isåfall är alla Sd-are hycklare som inte öppnar sina hem för fattigpensionärer.

Ingen SD-are har väl sagt att vi ska ta emot fattigpensionärer i våra hem? Du fabulerar.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 20:16:19 följande:
    Nej, med Sd-are menar att alla som inte är Sd-are bör ta emot flyktingar i sitt hem, annars är de hycklare. Ingen inom "sjuklövern" menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem. Så på vilket sett man är hycklare framgår inte riktigt.
    Nej, ingen inom 7K menar att någon måste ta emot flyktingar i sina hem, inte än så länge i alla fall. Men verkligheten är den att flyktingar bosätter sig i familjers hem på grund av 7Ks politik, samt att myndigheter och vänsterorganisationer uppmanar folk att göra det.

Ingen inom SD har uppmanat folk att ta emot fattigpensionärer i sina hem. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Ego Lovers skrev 2015-10-16 21:04:33 följande:
    Men varför skulle fattigpensionärer vilja bo hos en SD:are när de redan har ett eget hem?
    Speciellt när många fattigpensionärer redan är SDare. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Notetur Nomen skrev 2015-10-16 21:16:57 följande:
    Goddag yxskaft. Det går inte att diskutera med någon som inte läser ens inlägg. Godnatt.
    Svaret var inte till belåtenhet, antar jag. Det är jobbigt när man har fel.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-16 21:39:01 följande:

Gärna, så länge det hade varit en någorlunda normal familj gärna med barn alt ensamstående kvinnor med el utan barn eller gamlingar av båda könen. (Är ensam kvinna hemma med två små barn, hade inte velat ha en okänd man utan familj med här oavsett nationalitet).

Plats har vi gott om (7 rum 180 kvm) och hjärterum med men hade inte haft råd med livsmedel och förnödenheter till en extra familj.

Står på intresselista.

Har det blivit trendigt att vara ett osolidariskt rövhål i Svea rikes namn?

Du vet väl att du får skattefinansierade bidrag om du tar emot ensamkommande flyktingbarn? Nu finns det ingenting som hindrar dig längre. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-16 22:25:49 följande:
    Jag skrev familj, vuxna med barn. Jag vill inte ha fler barn att själv se efter, jag behöver inga pengar men jag lånar gärna ut tak över huvudet, sängar, värme, vatten och kök tills det löser sig för den som behöver.

Som sagt står på intresselista och varit i kontakt med berörda organisationer. Det finns inget som hindrar mig?

Jävla vad trist det är att mötas av sarkasm, aggressivitet och förakt när man vill hjälpa de som behöver det allra mest! Jag fattar inte hur den attityden plötsligt förväntas respekteras i offentliga rummet.

Som sagt, skärp er för fan, god natt.
    Egentligen är de inte barn, det är ofta över 18 år men de kallas ensamkommande barn. Varför vet jag inte.

Walk the talk, som man säger i USA.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    apburen skrev 2015-10-21 13:02:21 följande:

Sånt här får mig att se rött!

www.mitti.se/flyktingar-far-forstahandskontrakt/

Bara denna kommentar... "De kan ju inte stå i någon 15-årig bostadskö".  Kräks Men det ska vår ungdomar göra. Lika med mambo till de fyller 33. KräksKräksKräks

Undrar vad Hanif Bali tycker?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Världsmedborgare skrev 2015-10-22 10:22:52 följande:
    Och varför inte skriva om vad missnöjet berodde på, passade det inte att skriva om det? 
    Troligen inte, vinklingen hade inte blivit den rätta då.
    Rättfärdigar du anlagda bränder med att de är missnöjda?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Världsmedborgare skrev 2015-10-22 16:35:11 följande:
    Du, den där händelsen gick på varenda tv-nyhetskanal igår, och det florerade en massa rykten i början om vad som hänt.
    Det sista/senaste jag hörde om det från de ansvariga för tältlägret, var att det var en olycka i samband med matlagning eller nåt sån´t, och att man försökte släcka med filtar.

Och tror du verkligen den som vill antända ett tält i protest, gör det inne i tältet med en massa vänner omkring sig, som riskerar att brinna inne?
    Nu kom som tur var ingen till skada, men tält och eld är ingen bra kombination, så säkerheten´får nog ses över.
    Vilka nyhetskanaler då?

Var det därför flyktingarna tog selfies framför tälten som brann?

Ja, men då är det som det brukar vara då, en fritös som brann i likhet med moskébranden.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?