• apburen

Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?

Som sagt, skulle du kunna tänka dig att låta en flykting/flyktingfamilj flytta hem till dig?

Du kan inte kräva hyra, de kan eventuellt få bostadsbidrag från mig.verket. Annars anser tomtegruppen att man ju alltid kan skramla till hyran bland vänner och bekanta.

Jo tjena, i mitt hem flyttar ingen utom familjen in.
    Inte heller tänker jag lägga en enda krona på att sponsra fortsättningen på vansinnet.

Om någon tänker skrika rasist eller dra den gamla klan-valsen så bemöter jag inet inlägget. Bara så ni vet.
    I övrigt, kom med din åsikt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-16 11:33
    refugees-welcome.se/

www.expressen.se/debatt/lat-oss-nu-aven-oppna-upp-vara-hem/

Gömde länkarna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-17 10:12
    Vill bara tillägga då det uppstått missförtånd om min ts.

Detta handlar inte om ensamkommande flyktingbarn utan om vuxna människor/famljer.

• Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?
  • Anonym (men skärp er för fan rasistpack!)
    Sarakechi skrev 2015-10-17 12:37:47 följande:

Vad fan kallar du andra "rasistpack" för om du själv vägrar? Främlingsfientlighet är ordet du söker, ingen jävla rasism.

Om du tycker att man är rasist för att man inte vill släppa in vemsomhelst måste du ju vara tappad i backen.....

Ursäkta, "skärp er och via solidaritet i ett läge som är ett faktum och inte går att förhandla bort, alla främlingsfientliga medmänniskor i tråden "

Denna, precis som hälften av alla trådar som inte rör typ förlossningar, på detta forum osar fördold, eller öppen rasism. Jag Är Bara Så Äcklad.
  • HenryIronstead
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 12:51:12 följande:
    Ursäkta, "skärp er och via solidaritet i ett läge som är ett faktum och inte går att förhandla bort, alla främlingsfientliga medmänniskor i tråden " Denna, precis som hälften av alla trådar som inte rör typ förlossningar, på detta forum osar fördold, eller öppen rasism. Jag Är Bara Så Äcklad.

I så fall tycker jag du genast ska lämna tråden. Du öppnar inte direkt för en dialog när du far med okvädingsord och "rasistpack" redan i signaturen. Det här är ett forum och du får gott stå ut med att flera politiska åskådningar får plats. Om inte så rekommenderar jag en sluten Expo-grupp på facebook. Ta-ta.

Jaja lämnar tråden, har sagt det jag ville säga (dvs svara på ts) och blev sedan väldigt aggressivt bemött.

Ni kan vara rasistiska ifred, precis som ni vill, ha en bra dag, kram!

Nu ska jag till busstationen och ta emot flyktingar och bjuda på mat <3

HenryIronstead skrev 2015-10-17 12:54:02 följande:

I så fall tycker jag du genast ska lämna tråden. Du öppnar inte direkt för en dialog när du far med okvädingsord och "rasistpack" redan i signaturen. Det här är ett forum och du får gott stå ut med att flera politiska åskådningar får plats. Om inte så rekommenderar jag en sluten Expo-grupp på facebook. Ta-ta.

Just det, det är ju ett forum, du har rätt att tycka vad du vill, jag med :)

Du har rätt att tycka illa om mig och jag har rätt att tycka illa om dig, bra va?

Och sedan när blev rasism en politisk åskådning? När SD kom in i riksdagen?

Puss
  • enånittitre
    Anonym (men skärp er för fan rasistpack!) skrev 2015-10-17 13:12:54 följande:
    Just det, det är ju ett forum, du har rätt att tycka vad du vill, jag med :)

Du har rätt att tycka illa om mig och jag har rätt att tycka illa om dig, bra va?

Och sedan när blev rasism en politisk åskådning? När SD kom in i riksdagen?

Puss
    Det finns ingen som tycker illa om dig, däremot ditt aggressiva uppträdande.
    Man måste kunna få ha olika åsikter utan att få stämpeln "rasistpack" eller "osolidariska rövhål" på sig!
  • HenryIronstead
    enånittitre skrev 2015-10-17 13:18:33 följande:
    Det finns ingen som tycker illa om dig, däremot ditt aggressiva uppträdande. Man måste kunna få ha olika åsikter utan att få stämpeln "rasistpack" eller "osolidariska rövhål" på sig!

Precis. Så enkelt, för vissa. Så svårt, för några.
  • HenryIronstead

Hur kommer det sig för övrigt att anonym kan skriva anonymt? Ingen annan kan det i denna tråd. Skumt.

• Rakad Apa

Nej, inte en chans i helvetet. Och det beror inte på att de är invadrare/flyktingar. Hade inte velat att en vanlig familj flyttade hem till mig heller. Mitt hem är min borg och jag kan inte riktigt slappna av när jag har gäster. Tycker det är jobbigt om jag har besök hemma hos mig och gästerna är här över en vecka.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Funkar utmärkt)
    HenryIronstead skrev 2015-10-17 13:43:29 följande:

Hur kommer det sig för övrigt att anonym kan skriva anonymt? Ingen annan kan det i denna tråd. Skumt.

Jodå, det fungerar bra att skriva anonymt.
Svar på tråden Först skulle vi öppna våra hjärtan, nu vill vissa att vi även ska öppna våra hem. Skulle du kunna tänka dig att inkvartera flyktingar hemma?