• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Världsmedborgare
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-16 18:51:20 följande:
    Det där påstående är en skröna som sprids på FB, sägs att det är en socialsekreterare som sagt dessa saker vid ett köksbordssamtal till någon som önskat bli familjehem för ensamkommande. Dels så lämnar man in en ansökan om att bli familjehem och dels så sker det en utredning på familjen för att se om den har resurser och lämpar sig att bli familjehem. Jag tror att socialtjänsten inte skulle välja en familj med tonårsbarn i familjen i första hand överhuvudtaget om familjen inte varit familjehem under många år tidigare, dels med tanke på att tonåringar i sig kräver en hel del och för att dessa tonåringar har med sig traumatiska händelser 
    Ok, jag anade att det var nåt sån´t, men har ett möte med min/vår kommun nästa vecka ang flyktingar och boende, så jag kan lika bra ta och göra en grundlig utfrågning då.
    Behöver uppdatera mig i vissa frågor och dessutom få veta hur akut läget är i flyktingfrågan just nu.
  • Anonym (vakna upp)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 14:41:46 följande:
    Det ska jag försöka kolla upp under nästa vecka.

Förresten, vilken kommun gäller för dina påståenden?

Ingen mening med det, tältministern vill hålla folket ovetande.

I alla fall sektmedlemar som inte kan tänka själva.

• Världsmedborgare
    Anonym (vakna upp) skrev 2015-10-16 20:30:40 följande:

Ingen mening med det, tältministern vill hålla folket ovetande.

I alla fall sektmedlemar som inte kan tänka själva.

Pröva med att läsa annat än Avpixlat och Flashback, så ska du se att du hittar all information du behöver.

• Rutgers
    Världsmedborgare skrev 2015-10-16 20:45:16 följande:

Pröva med att läsa annat än Avpixlat och Flashback, så ska du se att du hittar all information du behöver.

Du menar på Aftonbladet och Expressen?...

• Anonym (Farbror blå)
    Rutgers skrev 2015-10-16 20:47:13 följande:
    Du menar på Aftonbladet och Expressen?...

Haha eller på valfri media där allt som kallades för objektiv journalistik sitter med en väldigt synlig papparskorg för alla i rummet. En gästande utländsk journalistisk besökare skulle nog undra hur dårhuset man kallar media i landet "knyta näven i fickan" ännu lyckas hanka sig runt med den skit dom lyckas att  plåga folket med dag ut och dag in.
  • Anonym (Farbror blå)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-17 20:32:40 följande:

Oj, en bild på internetet! Den är ju på internetet, så bara måste den ju vara sann! För allt på internetet är ju sant alltid!
    Ja som det sägs en bild säger mer än tusen ord. Men visst fortsätt att blunda för sanningen tills en dag kanske det blir du som får skallen kapad.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-17 20:39:00 följande:
    Ja som det sägs en bild säger mer än tusen ord. Men visst fortsätt att blunda för sanningen tills en dag kanske det blir du som får skallen kapad.

Du har verkligen en tråkig attityd. Men jag förstår att det är svårt när folk säger emot dig på internetet, det är inte lätt när man inte ens får sprida sin anonyma propaganda i fred utan att någon Sverigevän kommer och punkterar ens ballonger. Jag föreslår att du vänder dig till Nordfront eller Avpixlats forum, där får du nog mer medhåll och ryggdunkningar.
  • Anonym (Farbror blå)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-17 20:59:50 följande:

Du har verkligen en tråkig attityd. Men jag förstår att det är svårt när folk säger emot dig på internetet, det är inte lätt när man inte ens får sprida sin anonyma propaganda i fred utan att någon Sverigevän kommer och punkterar ens ballonger. Jag föreslår att du vänder dig till Nordfront eller Avpixlats forum, där får du nog mer medhåll och ryggdunkningar.
    Visst dra rasistkortet bara så fort din världsbild rubbas. 
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Farbror blå) skrev 2015-10-17 22:01:36 följande:
    Visst dra rasistkortet bara så fort din världsbild rubbas. 

Haha! Du handskas verkligen inte bra med motgångar! Var det jobbigt att bli emotsagd? Du förstår, det här är ett öppet diskussionsforum och då får man stå ut med att folk inte håller med eller sväljer vad skit som helst. Bara för att du vill tro att bilden inte är manipulerad, för den passar ju så fint in i din världsbild, betyder de inte att vi andra inte ser rakt igenom den propaganda diverse grupperingar med agendor vill sprida som "sanning". Om du inte kan tåla det föreslår jag att du använder din demokratiska rättighet att stänga av datorn.
Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?