• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Lars E

En tysk polischef beskriver det som att helvetet brutit löst med den massiva flyktingströmmen till landet. Tung kriminalitet våld och rån våldtäkter och kristna måste skyddas från muslimer etc... Någon som tror att vi kommer billigare undan framöver? 

">

• Anonym (invassion)
    Lars E skrev 2015-10-19 05:36:37 följande:

En tysk polischef beskriver det som att helvetet brutit löst med den massiva flyktingströmmen till landet. Tung kriminalitet våld och rån våldtäkter och kristna måste skyddas från muslimer etc... Någon som tror att vi kommer billigare undan framöver? 

">

Tror inte det kommer fram till svetsarens anhängare men för alla andras skulle måste man lyfta upp att läget är akut.

www.welt.de/politik/deutschland/article146919471/Islamisten-bedrohen-Christen-in-Fluechtlingsheimen.html

• Anonym (invassion)

Som sagt, tältministerns frälsta anhängare bryr sig inte vad som kommer inom kort drabba dom, dom tror sig bygga utopi.

• SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 10:21:47 följande:
    Som sagt, tältministerns frälsta anhängare bryr sig inte vad som kommer inom kort drabba dom, dom tror sig bygga utopi.  

Och du uppvisar samma besatta beteende av svetsare, tält och "invassion" som i går. Är du överhuvudtaget förmögen att debattera utan att ta till förolämpningar, öknamn och sektanklagelser? Har du något som helst konkret, originellt att komma med? Eller vill du fortsätta rapa vad andra sagt är dig är "sant"?
  • Anonym (invassion)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-19 10:32:33 följande:

Och du uppvisar samma besatta beteende av svetsare, tält och "invassion" som i går. Är du överhuvudtaget förmögen att debattera utan att ta till förolämpningar, öknamn och sektanklagelser? Har du något som helst konkret, originellt att komma med? Eller vill du fortsätta rapa vad andra sagt är dig är "sant"?

Smack.

Halleluja!

Smack

Du har annars två konkreta inlägg att bemötta om du är i stånd att göra det sektis.

• SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 10:34:36 följande:

Smack.

Halleluja!

Smack

Du har annars två konkreta inlägg att bemötta om du är i stånd att göra det sektis.

Varför i hela friden skulle jag bemöda mig att bemöta dig så bara fokuserar på att förolämpa alla som inte håller med dig? Nej du, jag tänker nog fortsätta med att irritera dig i trådarna med mina "PK-åsikter". Det är ju uppenbart att vi som gillar invandring stör dig riktigt mycket, varje inlägg du skriver vittnar om hur frustrerad och irriterad du blir på oss. Och det gör ju det hela så mycket roligare! :D
    "Det är inget att diskutera, jag har rätt och du har fel." - professor Hans Rosling
  • Anonym (invassion)
    SpanskaFlugan skrev 2015-10-19 10:43:47 följande:
    Varför i hela friden skulle jag bemöda mig att bemöta dig så bara fokuserar på att förolämpa alla som inte håller med dig? Nej du, jag tänker nog fortsätta med att irritera dig i trådarna med mina "PK-åsikter". Det är ju uppenbart att vi som gillar invandring stör dig riktigt mycket, varje inlägg du skriver vittnar om hur frustrerad och irriterad du blir på oss. Och det gör ju det hela så mycket roligare! :D

Tack för ditt ädla valarbete åt SD.

Under tiden normala tänkande människor fasar över det som händer i länder som ligger på samma nivå som vi eller värre så försöker sektmedlemmar att sopa det under mattan.

Fortsätt så, du behövs

Lite trist att du faktiskt erkände att du bara trollar men det är nyttigt trollande ni sektisar bedriver

• SpanskaFlugan
    Anonym (invassion) skrev 2015-10-19 10:47:20 följande:
    Tack för ditt ädla valarbete åt SD. Under tiden normala tänkande människor fasar över det som händer i länder som ligger på samma nivå som vi eller värre så försöker sektmedlemmar att sopa det under mattan. Fortsätt så, du behövs Lite trist att du faktiskt erkände att du bara trollar men det är nyttigt trollande ni sektisar bedriver  

Jag gillar invandring och jag gillar mångkultur. Svensk integration har misslyckats, men det betyder inte att vi ska förneka hjälp och skydd till människor som behöver det. Jag anser att länder vinner på att blanda kulturer och människor om man samtidigt ser till att alla har tillgång till bra utbildning och en fungerande arbetsmarknad. Just nu kämpar Sverige med både skolväsende och arbetsmarknaden men jag anser inte att lösningen är att stoppa invandringen. Tvärtom anser jag att Sverige i längden har mycket att vinna på att ta emot invandrare. Att du tror att jag trollar när jag argumenterar mot dina unkna åsikter visar bara på hur vriden din världsbild är. Kom med några riktiga argument om du vill ha en roligt debatt. Annars kommer jag fortsätta irritera dig med mina åsikter om din "debatteknik" som mest verkar gå ut på att skrika "Sekt!" åt alla som inte håller med dig.
  • Anonym (ohållbart)

Flyktingarna måste ju ta vägen någonstans. Det jag inte förstår är varför de tillåts resa fritt genom Europa och själva välja destinationsland. Vad hände med Dublinförordningen?

Det är ju i längden inte hållbart att Sverige tar emot tusentals människor i veckan. Förr eller senare tvingas vi stänga gränserna oavsett vad vi tycker om invandring eller mångkultur. Om flyktingarna fördelades bättre i EU och kriget i Syrien, Irak mm, stoppades inom några år, skulle detta fungera. Men inte som det är nu.

Det behövs gemensamma uppsamlingsplatser i EU:s gränstrakter och därifrån fördelning till olika länder. När det kommer så här många människor kan de inte få bestämma själva vilket land de vill söka asyl i, men hänsyn bör tas om de redan har nära anhöriga i ett land t ex.

Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?