• Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)

BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?

Vi har ingen koll på vilka som kommer in i Sverige nu. Portarna står vidöppna för vem som helst som vill söka permanent uppehållstillstånd och/eller förstöra för europa.

">

">

Minns ni julhandeln december 2011?

">

Han (bombaren) kom hit som tioåring och kom snabbt in i det svenska samhället.Men något hände. Han blev religiös ? och arg.

Arga är redan många som bor undermåliga boenden i väntan på att deras permanenta uppehåll ska träda i kraft.
    Hur naiva är våra politiker? Hur får detta hända?? Vårat land raseras i en fart som är obeskrivlig.

Stefan Löfvén är i USA just nu på turné och leker Hjärta storhjärtad hjälteHjärta .
    Men han har INGEN ANING om hur vi ska få pengarna att räcka, och samhället att gå runt med denna massinvandring. Bostäder, sjukvård, skola, osv. osv.

Våra grannländer Danmark och Norge däremot tar sitt ansvar gentemot de som redan bor i landet (invandrare som infödda) och mot de som de ämnar ta emot.

I Norge debatteras just nu om landet ska ta emot 10 000 kvotflyktingar från Syrien under de närmaste två åren. Som ett led i detta har den norska statstelevisionen NKR tillsammans med statistiska centralbyrån tagit fram siffror på vad ett sådant beslut skulle kosta. Dessutom har man bjudit in den svenske nationalekonomen Tino Sanandaji för att kommentera frågan.

Resultatet visar att det skulle kosta runt 20 miljarder norska kronor i nettokostnader utslaget över en tioårsperiod.

Förstår ni hur många unga män som kommer bli arga, så som bombaren ovan, när det som utlovades av Sverige, av media i Syrien, inte uppfyller deras förväntningar.
    De har inget att förlora. "Ska inte jag få det bra, ska ingen annan få det bra heller". Precis så som IKEA i Västerås - mördaren tänkte dagen efter att hans uppehållstillstånd (för andra gången) inte godkändes.
    GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    När ska vi vakna upp och inse att detta är något slags extremsolidariskt experiment som ej hunnits tänkas igenom, och som sätter våra barns framtid på spel?

VARFÖR FÅR INTE VI VARA MED OCH BESTÄMMA GENOM EN FOLKOMRÖSTNING?

• Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?
  • Anonym (vakna)
    Lars E skrev 2015-10-19 12:53:12 följande:

Det är närmast en nationell våldtäkt som pågår. Utan något som helst inflytande tvingas vi att bevittna hur politiker och media i symbios skyfflar över gigantiska utmaningar på våra barn och barnbarn.

Det enda man kan göra är att lägga sin röst där den känns mest rätt, visst M och KD höjer ribban men det räcker inte tyvärr inte. Vad man än säger så förstår snart de flesta att det är en ohållbar situation, och lösningen ser inte ut att närma sig. Finns bara en sak,  gör Som Finland och de övriga Nordiska länderna och säg NEJ vi kan inte ta emot fler. Jag skulle välkomna ett nyval det är den snabbaste och enklaste lösningen. Regeringen kommer inte att vara den regering som kan ta Sverige ur denna kris, regeringen kommer bara att göra situationen än värre. Det är kris i Sverige men ändå önskar man nyval, då är det illa med den regering som styr Sverige.
  • Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid)
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-07 20:53:00 följande:

Vi har ju haft en "folkomröstning" när vi hade val 87% valde partier som var för flyktingmottagande.

Jo jag vet. Själv tillhör jag de övriga 13 procenten som blev utfrysta av förskolan Rosenbad och därmed inte hade någonting att säga till om.

Dock tror jag inte att resterande 87% hade på känn att regeringen skulle gå in i en mass-psykos med grandiosa vanföreställningar utan någon som helst sjukdomsinsikt.
    Men sent ska synden vakna.
    Alldeles för sent.

• Anonym (vakna)
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-19 14:05:58 följande:
    Jo jag vet. Själv tillhör jag de övriga 13 procenten som blev utfrysta av förskolan Rosenbad och därmed inte hade någonting att säga till om.

Dock tror jag inte att resterande 87% hade på känn att regeringen skulle gå in i en mass-psykos med grandiosa vanföreställningar utan någon som helst sjukdomsinsikt.
    Alldeles för sent.
    Tror det är stora chanser till ett nyval, både fp och m har sagt att dem inte samarbetar med miljöpartiet i en regering, upp till bevis. Trycket är stort inom m, många villa ha en ännu stramare linje än det som kom fram igår, det var dock ett litet steg i rätt riktning. KD däremot sticker ut näsa än mer och det tror jag kommer att visa sig i väljarstöd då det är stort missnöje bland väljarna. Att fullständigt utesluta SD i samtal och förhandlingar anser jag helt fel. Tror vi kommer att se en ändring på det, handlar det om Nato och EU så tror jag man kan lösa de två frågorna. Flyktingfrågan är som sagt den i särklass största frågan bland landets väljare, och SD kommer att vinna allt fler väljare så länge kaoset och och ekonomin kollapsar och politiker som inte agerar.
  • Rutgers
    Anonym (vakna) skrev 2015-10-19 14:16:10 följande:
    Tror det är stora chanser till ett nyval, både fp och m har sagt att dem inte samarbetar med miljöpartiet i en regering, upp till bevis.
    Tror inte jag. Varken FP eller M vill ha nyval. De kommer ryta mycket och hårt men när det väl kommer till kritan kommer de lägga sig platt. Just nu är det bara SD som vill ha nyval.
  • Anonym (vakna)
    Rutgers skrev 2015-10-19 23:10:43 följande:
    Tror inte jag. Varken FP eller M vill ha nyval. De kommer ryta mycket och hårt men när det väl kommer till kritan kommer de lägga sig platt. Just nu är det bara SD som vill ha nyval.
    Du har rätt och FP ligger riktigt långt ifrån SD men inte lika långt som Centern, Center är det parti som har händerna bakbundna på alliansen lika som miljöpartiet har händerna bakbundna på socialdemokraterna, fast när det gäller socialdemokraterna kan man även säga att Stefan Löfven åxå har händerna bakbundna på socialdemokraterna de ha en dubbel knut.

Centern och miljöpartiet ligger närma varandra i flyktingfrågan Centern har förespråkat fri invandring.

Men M och KD tror jag kan komma SD närmare inom en snar tid, med det menar jag att de öppnar för samtal, trycket är stort och flyktingfrågan har för Sverige ner i källaren.
  • Världsmedborgare

Flyktingkatastrofen måste EU lösa, om det så behöver ske med majoritesbeslut och tvingande åtgärder.
    Sen får vi hoppas att dagens möte mellan regeringen V och Alliansen ger ett bra resultat med konkreta åtgärder, så vi får en gemensam strategi att jobba efter. 

SD kan vi glömma, dom har för länge sen avsagt sig ett ansvar för Sverige, svenskarna och den värsta humanitära katastrofen Världen upplevt i modern tid.
    Så för min del kan dom få stå och tigga medlidande utanför våra köpcentra, viftande med sina flygblad tillsammans med dom andra tiggarna.

• lumboll
    Anonym (LIVRÄDD för mina barns framtid) skrev 2015-10-19 14:05:58 följande:

Alldeles för sent.

Du har signaturen "LIVRÄDD för mina barns framtid". Tänk då på att vi aldrig kan skydda oss mot terrorism, vi kan bara förebygga den. Tror du inte det är större risk att en ung man blir jihadist i ett libanesiskt flyktingläger, än att han blir det i Sverige? Och tror du inte att risken minskar ytterligare om han dessutom blir bemött som jämlik snarare än som parasit?
    Sent ska syndaren vakna
  • Anonym (vakna)
    lumboll skrev 2015-10-21 01:54:36 följande:
    Du har signaturen "LIVRÄDD för mina barns framtid". Tänk då på att vi aldrig kan skydda oss mot terrorism, vi kan bara förebygga den. Tror du inte det är större risk att en ung man blir jihadist i ett libanesiskt flyktingläger, än att han blir det i Sverige? Och tror du inte att risken minskar ytterligare om han dessutom blir bemött som jämlik snarare än som parasit?
    Handlar inte om terrorism, ordet livrädd för mina barns framtid handlar nog mer om Sveriges generösa flyktingpolitik som kan  påverka Sveriges välfärd låg tid framöver. Nuvarande politik kan bli mycket kostsam och kan visa sig förödande för Sveriges ekonomi och välfärdssamhälle. Vi har redan en ohållbar situation men den kommer troligen att förvärras, politiker är både fega och själviska, journalister lika så. Det är Sverige i ett nötskal, olikt de övriga Nordiska länderna och olikt många andra länder inom EU. Sverige skapar sin egen kris på egen hand.
  • Anonym (god morgon)
    Anonym (vakna) skrev 2015-10-21 10:01:40 följande:
    Handlar inte om terrorism, ordet livrädd för mina barns framtid handlar nog mer om Sveriges generösa flyktingpolitik som kan  påverka Sveriges välfärd låg tid framöver. Nuvarande politik kan bli mycket kostsam och kan visa sig förödande för Sveriges ekonomi och välfärdssamhälle. Vi har redan en ohållbar situation men den kommer troligen att förvärras, politiker är både fega och själviska, journalister lika så. Det är Sverige i ett nötskal, olikt de övriga Nordiska länderna och olikt många andra länder inom EU. Sverige skapar sin egen kris på egen hand.

Kan bli? Samhället håller just på att kollapsa omkring oss så det handlar inte om hur mycket det kan kosta och vad det kan innebära för framtiden utan det händer nu.

Nästa instans som ger upp och erkänner jobbet kan inte skötas, under nuvarande former.

avpixlat.info/2015/10/21/polisen-slapper-sitt-ordinarie-arbete-prioriterar-invandringen/

Polisen protesterar, man kör slut på sig själv.

www.expressen.se/nyheter/poliserna-har-fatt-nog-man-hinner-inte-ata/

• Anonym (sibylla)

Tar dom inte ur biståndskassan så kommer det tas pengar ur de andra budgeterna. Något som kommer påverka alla som lever och bor i sverige. Att pengar idag tas ur biståndskassan är förskräckligt. Svenskar säger sig vara ett humant folk och som påstå sig bry sig om människor. Bryr ni er inte om att folk svälter ihjäl i vissa delar av världen? Att den stora massan med människor finns kvar på plats och behöver hjälp där. Dom som kommer till sverige är en liten, liten, liten del. Den lilla, lilla delen kostar samhället mer pengar än vad som finns. Den lilla, lilla delen urholkar både biståndet till andra länder och kommer även urholka välfärden.

Budgeten för årets flyktingmottagande är redan spräckt. Pengar till flykingarna tas nu ur en annan/ flera andra budgetar.

Jag blir rädd för den extrema dubbelmoralen som finns i det här landet. Ni säger att ni är solidariska, att ni är humana och att ni bryr er. Cirka 38 miljoner somaliska barn riskerar att svälta ihjäl. Det är barn som aldrig får en chans. Barn som aldrig kommer att komma till sverige eller något annat land. Men i stället för att sverige ser till att hjälpa bland annat dessa oskyldiga barn som svälter ihjäl, så minskar sverige hjälpen.

Tvi på er!!

www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-ser-over-bistandsoverforing

Svar på tråden BORDE INTE VI FÅ VARA MED OCH BESTÄMMA DET OM DET SOM NU SKER I LANDET?